Har dessverre ikke hatt mulighet til å leke enda med lange brede svinger, men merket meg noe viktig/interessant for vinter-egenskapene i dag.
På vei ned fra fjellet var det holke/speilblankt I hjulsporene før noen svinger og i noen svinger.
EQC regenererer annerledes enn jeg er vant med når bilen slipper. Inn mot et par svinger var det speilblankt, og ved kraftig regenerering blinket det i antiskrens. Dvs bilen mistet grep på ett eller flere hjul. Fra Model X, S og et par andre elbiler er jeg vant med at regenerering da kutter eller dempes kraftig og bilen triller.
EQC derimot sluttet ikke å regenerere, men jobbet tilsynelatende aktivt med regenering og brems for å ikke øke farten men samtidig gjenvinne grepet.
Litt uvant først at jeg ikke umiddelbart må bruke bremsepedalen, og erfaringsgrunnlaget er fortsatt tynt.
Men allerede i tredje hårnålssving tenkte jeg at dette er en mye bedre måte å løse slipp ved regenerering enn på andre biler jeg har testet. Vil jo ha grepet tilbake, men ikke trille fritt.