Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: BMW Charging  (Lest 344 ganger)

Kires

• Sr. Member
    • Vis profil
BMW Charging
« på: Torsdag 05. November 2020, klokken 13:49 »
Noen som bruker dette kortet? Funker det hos alle operatører?
Bmw i3 120ah
2021 MB EQC 400 AMG Edition bestilt
2020 Jaguar i-Pace EV400 - Solgt
E-tron 50 - Solgt

1317142119

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: BMW Charging
« Svar #1 på: Torsdag 05. November 2020, klokken 14:30 »
Jeg bruker det. Eller bruker er å ta i. Jeg har det, men har svært sjeldent behov for å hurtiglade så bruker det ikke. Det virker på Ionity ut av boksen. I tillegg kan du kjøpe en pakke som gjør det billigere å lade hos Ionity. Du kan også kjøpe pakke hos Grønn Kontakt, slik at kortet virker der.

Det er også mulig å "jukse", ved å registrere kortets RFID-nummer hos andre ladeoperatører. Jeg vet ikke hvor mange det går hos, men jeg har prøvd hos Circle K og Grønn Kontakt. Hos Circle K virker det, men hos Grønn Kontakt får jeg feilmelding om at brikken er i bruk. Jeg burde nesten prøve å lade på GK bare pga det og se om jeg får regning 😂

Kires

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: BMW Charging
« Svar #2 på: Torsdag 05. November 2020, klokken 15:19 »
Takker for svar. Da er det likt som Audi sitt, at man kan bruke kortet til GK og Ionity og må ha noe annet for resten >:(
Bmw i3 120ah
2021 MB EQC 400 AMG Edition bestilt
2020 Jaguar i-Pace EV400 - Solgt
E-tron 50 - Solgt