FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

What-a-watt

Sitat fra: CorsoDante på lørdag 26. juli 2025, klokken 09:24
Sitat fra: What-a-watt på lørdag 26. juli 2025, klokken 09:04
SitatMobileye (selvkjørings-teknologi) og Nio (bilen). Altså et (i all hovedsak) israelsk selskap bak selvkjøringsteknologien

MobilEye eies av Intel. Kjøpt fra det israelske selskapet for 8 år siden.

Stemmer på en prikk. Mobileye har hovedkontor i sjølveste Jerusalem. Ca. 90 % av arbeidsstokken sitter i Israel. Så mer riktig å si amerikansk-eid, med israelske røtter, tilstedeværelse og hovedkontor. Ellers intet interessant å plukke frem / pirke i, skjønner jeg, mht. offentlig sløsing osv.
Den som tier, samtykker

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på lørdag 26. juli 2025, klokken 10:24Har ingen hytte å reise til og vil heller ikke ha det. Men å reise med bil på egenhånd har en egen glede hos meg. Dersom FSD skulle komme som pålegg kunne man like gjerne skyte meg. Friheten og verdien til selv å føre en bil på landevei,prøver å unngå motorvei,er ubeskrivelig. En av de få ting her i livet som gir mening.
Selv om man ikke har hytte så er det andre tilfeller hvor bilkjøring bare er transport. Her brukes det i stedet for buss, tog og fly av forskjellige grunner.

Det andre er jeg enig i, koser meg skikkelig når veier og trafikk gir rom for å kjøre litt engasjert. Men det er absolutt ikke hele tiden.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

filtvet

Ta det rolig, fullstendig selvkjørende teslaer kommer ikke i vår levetid - og ihverfall ikke bilens (2021).

JorEl

Heldigvis har Tesla hatt Supercomputeren DOJO, gående i flere år.
Tesla og Musk og DOJO, en vinnende kombinsjon :)

Nå skal Teslakundene endelig få valutta for Software-pengene sine.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

What-a-watt

SitatNå skal Teslakundene endelig få valutta for Software-pengene sine.

eller

Når skal Teslakundene endelig få valutta for Software-pengene sine?

daktari

Sitat fra: JorEl på søndag 10. august 2025, klokken 23:01Heldigvis har Tesla hatt Supercomputeren DOJO, gående i flere år.
Tesla og Musk og DOJO, en vinnende kombinsjon :)

Nå skal Teslakundene endelig få valutta for Software-pengene sine.
Dojo ble nettopp lagt ned, deler av teamet sa opp og resten skal sikkert jobbe med det nyeste; Cortex .
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA