FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 04. januar 2023, klokken 08:25
Er det noen biler som fremdeles har fungerende radar?
Var vel bare AP 3.0-biler som fikk vision only. Min AP 2.5 bruker fremdeles radar.

Counterpointer

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 04. januar 2023, klokken 23:43
Var vel bare AP 3.0-biler som fikk vision only. Min AP 2.5 bruker fremdeles radar.
Hvordan vet du om den bruker radar?

Bilen forandrer seg mye med oppdateringer og ikke alt står i endringsbeskrivelser.

Tuxedo

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 05. januar 2023, klokken 00:24
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 04. januar 2023, klokken 23:43
Hvordan vet du om den bruker radar?
AP kobler ut hvis jeg får is på frontfanger. Og at jeg fremdeles kan bruke avstand 1 på TACC.

siljan

Når man kjøper biler i norge med FSD, får man slik visualsering som her?

DagfinnN

Prøv å slå på visualisering av FSD. Det virker selv om du ikke har det - visningen altså.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

sjokomelk

Sitat fra: siljan på fredag 06. januar 2023, klokken 10:18
Nei. "FSD-visualisering" i menyen på Europeiske biler gir deg bare veimerking, søppelspann og trafikklys i bildet på skjermen. Men det har svirret i luften en stund at den "skikkelige" FSD-visualiseringen fra USA skal bli tilgjengelig for oss i Europa etterhvert. Om ikke annet som en "ventebolle" i håp om at det kommer noe mer.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

siljan

Sitat fra: sjokomelk på fredag 06. januar 2023, klokken 11:57
Sitat fra: siljan på fredag 06. januar 2023, klokken 10:18
Nei. "FSD-visualisering" i menyen på Europeiske biler gir deg bare veimerking, søppelspann og trafikklys i bildet på skjermen. Men det har svirret i luften en stund at den "skikkelige" FSD-visualiseringen fra USA skal bli tilgjengelig for oss i Europa etterhvert. Om ikke annet som en "ventebolle" i håp om at det kommer noe mer.

Takk for svar :)

kodax

Med mva koster FSD nå ca 75K i Norge, spenstig pris for en ventebolle :D
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Otkristo

Sitat fra: kodax på fredag 06. januar 2023, klokken 15:44
Med mva koster FSD nå ca 75K i Norge, spenstig pris for en ventebolle :D
Nja.. du betaler strengt tatt 37.250kr for FSF (p.t kun Trafikklys og stoppskiltkontroll ) siden EAP er inkludert i FSF pakken.

kodax

Nja..man kan ikke kjøpe bare de ekstra funksjonene, så de som bare er interessert i dem må fortsatt betale 75K ;D
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Otkristo

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 11. januar 2023, klokken 18:41
Tesla er offisielt slått i USA på L3

https://www.arenaev.com/mercedesbenz_is_first_to_get_approval_for_level_3_autonomous_driving_in_us-news-1267.php
Tenker det er fornuftig at Tesla fortsetter med L2 en stund til.
Dette L3 nivået er jo bare komisk

However, it's worth noting that the Mercedes Drive Pilot technology is only functional at speeds of up to 40 mph (64 km/h), so it's primarily intended for use during times of congested traffic.

Motorwatt

Over 64 km/t går den automatisk over til L2 opp til 134 km/t slik som Tesla idag.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA