Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

Muffinman

Og kommer den med en medsendt ipad som gnager på høyre kne som i Model 3 ramler skaftet av meg...tror jeg...

OleJA

Sitat fra: Muffinman på søndag 13. desember 2020, klokken 17:47
Og kommer den med en medsendt ipad som gnager på høyre kne som i Model 3 ramler skaftet av meg...tror jeg...
Enig, har en Model S for levering i mars. Blir det Model 3 interiør så flipper jeg den nok på Finn og ser heller etter en 'gammel' LR+ inventory. Velger å tro at det blir mest forbedringer  :)

GeirHM

Sitat fra: Muffinman på søndag 13. desember 2020, klokken 17:39
Kan hende det ikke er kjipt og. Tenk om de "ødelegger" hele bilen  :o

Det tror jeg de gjør. Eller vil komme til å gjøre. Altså ødelegge den. Og "den" er ikke slik som min, en X, men en S.  Modellen som det som for de fleste av oss vil være vårt bilde på den første komplette bilen med elektrisk drivlinje som gikk langt. Med linjeføring som vi vil huske lenge etter at brorparten av dem har endt sine dager hos en eller annen hugger.

Men det drapet handler ikke om å gi den hengerfeste. Det er bare vi nordmenn som er gale nok til å feste en stygg krok bak på noe som Leonardo da Vinci godt kunne ha tegnet. Det holder lenge med at de henter en bildesigner fra Toyota. Vi får håpe at det fortsatt er litt tid fram dit.

Dr_T

Jeg har estimert levering av en X LR+ i slutten av desember, bestilt før nylig prisøkning...Bør man hente den ut eller vente?

JorEl

Sitat fra: Dr_T på søndag 13. desember 2020, klokken 20:44
Jeg har estimert levering av en X LR+ i slutten av desember, bestilt før nylig prisøkning...Bør man hente den ut eller vente?
Gratulerer med det stødige, økonomiske valget 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Ang ødelegge SogX. Jeg håper Tesla har fått med seg at den artikkelen fra Electrec, med "modelS-look-alike-model3-bilde", har skapt litt rabalder. Her må vel Teslafans være like splittet som det politiske USA.
Jeg tror Tesla legger seg nærme model3/y-interiøret, siden de kjørte så knallhardt på effektivisering og økonomi, og kom godt ut av det. Videre så støtter jeg tanken om at Tesla kommer til å gjøre dette til en pakke som ingen vil si nei til. Vi vet jo at Tesla kan lage biler som andre ikke en gang har turt å tenke på 8) Logget inn på youtube forleden, og med premium connectivity, MCU2, så ventet jeg nesten ett minutt på at APPen startet. Jeg er bare taknemlig for at jeg har dette valget, og bruker det når jeg har en del vente-tid. Likevel er ett minutt, lenge å vente i dataverdenen. Begynner egentlig å roe meg ned mtp kjøp, men skal kose meg med hver eneste oppgradering fremover, samt være gjedda i sivet, til jeg ikke klarer å la være å slå til!
Bilene som selges nå, er likevel det beste, akkurat nå :+1: En god pris her og en renteavtale, så henger jeg kanskje på kroken likevel. Gjedde til To(r)sk i samme svar ::) :-[ , ikke lett for noen dette...er jo bare huskjøp som er større for oss vanlige folk :) (I andres øyne er vi selvfølgelig rikinger, vi som har en Tesla. JanteLoven straffer seg for de som er misunnelige, omvendt psykologi :P )
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Contango

Sitat fra: Dr_T på søndag 13. desember 2020, klokken 20:44
Jeg har estimert levering av en X LR+ i slutten av desember, bestilt før nylig prisøkning...Bør man hente den ut eller vente?
Inventory S'ene er priset godt under nypris. Så der kan man kjøpe en Plus til litt under «gammel» pris og vanlig LR til godt under. Det finnes ingen Plus X i inventory men de vanlige LRene er vel også priset godt under nypris. Personlig tror jeg ikke Tesla viser alle bilene de har totalt på lager, og de skyfler også mellom markeder i Europa ved behov. Ergo, jeg ville ikke tatt bilen for jeg tror det er nye modeller rundt hjørnet og billigere biler av gammel type å få fremover. Men X'ene er mer lettsolgte enn S'ene, så skråsikker er jeg ikke.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

daktari

Sitat fra: offpist på søndag 13. desember 2020, klokken 16:36
https://electrek.co/2020/12/12/tesla-extended-model-s-x-production-shutdown-hinting-design-refresh/
Etter norsk regning er det altså kun 9 hele arbeidsdager fratrukket helligdager og helg. Vet ikke hva de får endret på produksjonslinjer på 9 dager, inkl. testing av resultatene med mange mil kjøring av produksjonsbilene?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Contango på søndag 13. desember 2020, klokken 21:04
Personlig tror jeg ikke Tesla viser alle bilene de har totalt på lager, og de skyfler også mellom markeder i Europa ved behov. Ergo, jeg ville ikke tatt bilen for jeg tror det er nye modeller rundt hjørnet og billigere biler av gammel type å få fremover. Men X'ene er mer lettsolgte enn S'ene, så skråsikker er jeg ikke.
Tror du har rett, og tror også hvis det kommer oppdatert modell så vil det bli mulighet for stort salg i februar/mars også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

boppus

Sitat fra: daktari på søndag 13. desember 2020, klokken 23:22
Sitat fra: Contango på søndag 13. desember 2020, klokken 21:04
Personlig tror jeg ikke Tesla viser alle bilene de har totalt på lager, og de skyfler også mellom markeder i Europa ved behov. Ergo, jeg ville ikke tatt bilen for jeg tror det er nye modeller rundt hjørnet og billigere biler av gammel type å få fremover. Men X'ene er mer lettsolgte enn S'ene, så skråsikker er jeg ikke.
Tror du har rett, og tror også hvis det kommer oppdatert modell så vil det bli mulighet for stort salg i februar/mars også.

Blir både skuffet og overrasket dersom det ikke presenteres radikale nyheter etter nedstengningen.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

daktari

Sitat fra: boppus på mandag 14. desember 2020, klokken 12:42
Sitat fra: daktari på søndag 13. desember 2020, klokken 23:22
Sitat fra: Contango på søndag 13. desember 2020, klokken 21:04
Personlig tror jeg ikke Tesla viser alle bilene de har totalt på lager, og de skyfler også mellom markeder i Europa ved behov. Ergo, jeg ville ikke tatt bilen for jeg tror det er nye modeller rundt hjørnet og billigere biler av gammel type å få fremover. Men X'ene er mer lettsolgte enn S'ene, så skråsikker er jeg ikke.
Tror du har rett, og tror også hvis det kommer oppdatert modell så vil det bli mulighet for stort salg i februar/mars også.

Blir både skuffet og overrasket dersom det ikke presenteres radikale nyheter etter nedstengningen.
Det er veldig begrenset hva de kan endre på 9 arbeidsdager nedstengning. Maks 15 arbeidsdager hvis de skal jobbe alle dager, inkl. søndager men ikke julaften og nyttårsaften.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Contango

@daktari - de har ikke norske arbeidstider eller norsk arbeidsmiljølovgivning, så de kommer til å bruke alle dagene. Men jeg aner ikke hvor mye eller lite man får gjort på de dagene.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

lurius

Sitat fra: daktari på mandag 14. desember 2020, klokken 13:28
Sitat fra: boppus på mandag 14. desember 2020, klokken 12:42
Sitat fra: daktari på søndag 13. desember 2020, klokken 23:22
Sitat fra: Contango på søndag 13. desember 2020, klokken 21:04
Personlig tror jeg ikke Tesla viser alle bilene de har totalt på lager, og de skyfler også mellom markeder i Europa ved behov. Ergo, jeg ville ikke tatt bilen for jeg tror det er nye modeller rundt hjørnet og billigere biler av gammel type å få fremover. Men X'ene er mer lettsolgte enn S'ene, så skråsikker er jeg ikke.
Tror du har rett, og tror også hvis det kommer oppdatert modell så vil det bli mulighet for stort salg i februar/mars også.

Blir både skuffet og overrasket dersom det ikke presenteres radikale nyheter etter nedstengningen.
Det er veldig begrenset hva de kan endre på 9 arbeidsdager nedstengning. Maks 15 arbeidsdager hvis de skal jobbe alle dager, inkl. søndager men ikke julaften og nyttårsaften.


Ja såklart tar det mer tid enn dette, det er vel neppe sånn at de lager ny bil dag 19, opplæring / innkjøring maskiner, prosesser osv... hva vet jeg.. - tar tid å få dette på stell. Nå er jo leveringstid til hele verden med unntak av usa; 12 uker dvs bare de produserer i februar/ mars pluss evt vanlige Teslaforsinkelser er dette fullt mulig
2014 mod s P85 (solgt)
2015 mod s P85D (solgt)
2019 mod 3 SR+ (Solgt)
2021 mod Y (solgt)
2021 mod 3 SR+
2021 mod 3 SR +
I bestilling mod S !!

GeirHM

Argumentet om at det er for få dagers nedstengning til at det skal handle om full omlegging av produksjonen kjøper jeg ikke. Antakelig har dette vært forberedt over lang tid. Stans og oppstart av produksjonen er bare siste fase. Og dette er jo ikke noen ukjent problemstilling for Tesla. Dette med å sette opp nye produksjonslinjer har de jo gjort flere ganger under oppskaleringen av TM3 først i Fremont og igjen i Kina.

Dessuten tror jeg ikke det handler om større designforandringer men om teknologien i bilene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA