Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

Charlie


JorEl

#1
Ja takk ;)
Edit: Måtte jo sjekke Tesla.....S long range+ starter på 722k :o
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

fonberg

Tipper det er mulighet for et easter egg av en bil om man bestiller ny S nå.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

TeslaModelX

#3
Hmm, jeg har nettopp bestilt med levering i november. Nesten så jeg vurderer å vente.

offpist

#4
Tok en sjanse og bestilte en blå LR+ med FSD og hvitt interiør jeg.. ;)
Men det er KUN basert på spekulasjon på at det kommer en stor refresh "Palladium" utgave i mars.
Hvis ikke kansellerer jeg bare og beholder min gamle P85 en stund til.

Det gir mening når man tenker på det, full gass på Model 3 leveranser nå for Q4 i år, også ved nyttår kommer nyheten om at Model S kommer som ny refresh på nyåret. De veit jo at den dagen de lanserer ny refresh vil det ikke bli solgt en eneste av den gamle utgaven, så derfor venter de til den allerede er i produksjon.

Denne "5 mnd leveringstiden" er bare for mistenkelig for å ikke spekulere i at noe nytt kommer.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Dr_T

Samme leveringstid for mod x også nå...tror dere det kommer noe nytt der også?

fonberg

Ikke urimelig å anta at Tesla matcher opp mot Lucid/Porsche/Mercedes/Audi osv. med ny generasjon S+X i 21.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

mthoring

Er bittelitt fristet til å legge inn en bestilling selv..  :o
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Mdah

Venter også kun på oppdatert MS før bilbytte. Ser at det er marslevering på biler til Europa(Danmark,Nederland, Tyskland), men om man går inn på de amerikanske og canadiske sidene er det fortsatt levering innen 10 uker. Kanskje sen Europalevering har annen forklaring?
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

TeslaModelX

Februar-levering på model 3. Så betyr ikke nødvendigvis noe oppdatering siden model 3 har fått ganske mye nytt nylig.

offpist

At det har blitt februar levering på model 3 er nok et resultat av at kvoten for Q4 leveranser er fyllt opp.
Det ble nok en boost med bestillinger med Forbedringer/Prisreduksjon/Rentekampanje.

Men ja, Refresh S i mars er nok høyst usikkert, bare spekulasjoner.
Svaret veit vi nok ikke før ut i januar/februar.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Ellemelle

Model 3 SR+ har vel hele tiden hatt februar som beregnet levering?
LR og P har fortsatt levering desember (tidligere var det november)

HKS

Mars er vel rett og slett bare neste slot når Model S/X kommer til Norge, og det er Q1-produksjonen som produseres i begynnelsen av av kvartalet (Januar) i USA.

Jeg regner med at bilene som skal leveres i november/desember allerede er ferdigprodusert, og/eller at all kapasiteten til Norge er booket opp.

Hvis Tella skal gjøre større oppdateringer så har de pleid å gjøre det i begynnelsen av et kvartal.
Tror også de må gjøre noe med S/X før Plaid kommer, men vet ikke om det at Q4-produksjonen til Norge nå er booket opp er et "bevis" på at det kommer nå.

Håper jeg har feil! :)
Tesla Model 3 Long Range

OleJA

Bestilte en Model S LR+ for et par dager siden, med estimert levering i mars. Fikk dagen etter en mail med tittel 'Forbered deg på utlevering av din Model S'. Funderer nå på om dette kan bety at det kan bli utlevering i desember allikevel, eller er dette bare en standard mail som sendes ut til alle?

Noen andre med tilsvarende erfaring?

offpist

Rimelig sikker på at det er bare en standard oppfølging de har på alle ordrer.
Trenger ikke bety du får tildelt bil snart.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA