Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Serivce priser

Startet av wakas akhtar, fredag 16. oktober 2020, klokken 01:12

« forrige - neste »

Maxwell_400

Sitat fra: espenri på fredag 03. februar 2023, klokken 11:57
Ga 5700,- for service og EU-kontroll på 2019 FE med 60k på telleren nå.

Klager ikke når service er billigere for Jaguar hos Motorpool enn for iMiev hos Motorforum...

/Espen

Hørtes greit ut det, her er listen av hva de skal gjøre på 64000km/48mnd service:

Carry out vehicle inspection checks as documented in the WSM instructions. Where available also perform an eVHC.   
Replace interior air filter.   
Renew brake fluid.   
Carry out road test as documented in the WSM instructions.   
If fault lamp(s) are illuminated, interrogate that system using the JLR approved diagnostic equipment and report findings.   
Check for any applicable outstanding service actions or recalls.   
Report any unusual features of vehicle condition and additional work required.   
Replace coin cell battery in Smart Keys™.   
Reset service indicator.   
Endorse service record.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Barfot

#61
Det er kampanje på 100.000 service nå, og ifølge nettsiden, inklusive bytte av bremseslanger :

https://www.jaguar.no/eierskap/kampanjer/tredjegangsservice-ipace

4Matic Fanatic

Sitat fra: Barfot på fredag 08. desember 2023, klokken 11:11Det er kampanje på 100.000 service nå, og ifølge nettsiden, inklusive bytte av bremseslanger :

https://www.jaguar.no/eierskap/kampanjer/tredjegangsservice-ipace

Jommen ja.. de har nok mistet mye kunder på den idiotprisen de opprinnelig gikk ut med på denne servicen.

Jeg kjøpte originale bremseslanger fra UK og fikk Mekonomen til å ta servicen og montere dem.
Kom totalt med deler og arbeid på 7500kr men hadde nok benyttet forhandler om det kostet 11500 og ikke 17500-20k som var "tilbudet" jeg fikk hos Nardo Bil..

Almis

Bilen har gått 64k (2018fe) og jeg fikk varsel om at service nærmer seg. Skal også ha EU-kontroll på bilen. Sandven i Bergen skulle ha ca 10k for service og pkk hvis ikke bremseslangene skulle byttes og 21k om de måtte byttes.

Det var da veldig dyrt? Er 3 gangs service (102k / 72 mnd) det er snakk om.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Almis

Sitat fra: Barfot på fredag 08. desember 2023, klokken 11:11Det er kampanje på 100.000 service nå, og ifølge nettsiden, inklusive bytte av bremseslanger :

https://www.jaguar.no/eierskap/kampanjer/tredjegangsservice-ipace

Kan melde om at Sandven i Bergen ikke anser bremseslangene til å være inkludert i kampanjen. Ifølge de koster tredjegangsservice FRA 11990,- og det er da hvis ikke slangene må byttes.

Noen som har fått dette til 11990,- inkl bytte av slanger?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Maxwell_400

Sitat fra: Almis på tirsdag 09. januar 2024, klokken 08:48
Sitat fra: Barfot på fredag 08. desember 2023, klokken 11:11Det er kampanje på 100.000 service nå, og ifølge nettsiden, inklusive bytte av bremseslanger :

https://www.jaguar.no/eierskap/kampanjer/tredjegangsservice-ipace

Kan melde om at Sandven i Bergen ikke anser bremseslangene til å være inkludert i kampanjen. Ifølge de koster tredjegangsservice FRA 11990,- og det er da hvis ikke slangene må byttes.

Noen som har fått dette til 11990,- inkl bytte av slanger?
Det får du ta opp med Jaguar, fra deres nett side:

Vi ønsker at din I-PACE skal være pålitelig og driftssikker i flere år fremover, og tilbyr nå kampanjepris på tredjegangsservice. I perioden 01.10.2023 til 31.03.2024 får du tredjegangsservice til 11.990,- hos våre autoriserte merkeverksteder.*
BESTILL SERVICE
Nærmer din i-pace seg 100.000 km?

Når bilen din nærmer seg 100 000 kilometer, er det på tide at du utfører tredjegangsservice. Besøker du et av våre autoriserte merkeverksteder, sørger vi for at sikkerheten er førsteprioritet, og utfører blant annet:

    Sjekk og fullføring av alle åpne Recalls og Service Actions
    Gjennomfører kjøretøysinspeksjon
    Resetter service-indikatoren
    Bytter kupé-filteret
    Bytter bremsevæske
    Bytter bremseslanger
    Tester kjøreegenskapene til kjøretøyet på veien
    Rapporterer eventuelle uregelmessigheter og om det krever ekstra arbeid utover servicen
    Diagnostiserer eventuelle feilmeldinger



I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Maxwell_400

#66
Jeg hadde 2 gangs service på min bil og dette var det de utførte, total pris rett over 3000,-:
(Kupefilteret bytter du selv på 15 minutter, koster veldig lite hos rekvisita forhandlere)

    Sjekk og fullføring av alle åpne Recalls og Service Actions
    Gjennomfører kjøretøysinspeksjon
    Resetter service-indikatoren
    Bytter bremsevæske
    Tester kjøreegenskapene til kjøretøyet på veien
    Rapporterer eventuelle uregelmessigheter og om det krever ekstra arbeid utover servicen
    Diagnostiserer eventuelle feilmeldinger

Her kan du se prisene på bremsesalngene;

https://rimmerbros.com/ItemList--Jaguar-I-Pace-Brake-Hoses--m-22111
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Electric cars in Norway

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 09. januar 2024, klokken 15:34Jeg hadde 2 gangs service på min bil og dette var det de utførte, total pris rett over 3000,-:
(Kupefilteret bytter du selv på 15 minutter, koster veldig lite hos rekvisita forhandlere)

    Sjekk og fullføring av alle åpne Recalls og Service Actions
    Gjennomfører kjøretøysinspeksjon
    Resetter service-indikatoren
    Bytter bremsevæske
    Tester kjøreegenskapene til kjøretøyet på veien
    Rapporterer eventuelle uregelmessigheter og om det krever ekstra arbeid utover servicen
    Diagnostiserer eventuelle feilmeldinger

Her kan du se prisene på bremsesalngene;

https://rimmerbros.com/ItemList--Jaguar-I-Pace-Brake-Hoses--m-22111

Ja det er det stempelet i service heftet da. Det koster jo litt det også. Men min erfaring er at man får igjen dette når man kan selge den litt dyrere brukt pga ryddig service historikk.

Maxwell_400

#68
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 09. januar 2024, klokken 18:31
Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 09. januar 2024, klokken 15:34Jeg hadde 2 gangs service på min bil og dette var det de utførte, total pris rett over 3000,-:
(Kupefilteret bytter du selv på 15 minutter, koster veldig lite hos rekvisita forhandlere)

    Sjekk og fullføring av alle åpne Recalls og Service Actions
    Gjennomfører kjøretøysinspeksjon
    Resetter service-indikatoren
    Bytter bremsevæske
    Tester kjøreegenskapene til kjøretøyet på veien
    Rapporterer eventuelle uregelmessigheter og om det krever ekstra arbeid utover servicen
    Diagnostiserer eventuelle feilmeldinger

Her kan du se prisene på bremsesalngene;

https://rimmerbros.com/ItemList--Jaguar-I-Pace-Brake-Hoses--m-22111

Ja det er det stempelet i service heftet da. Det koster jo litt det også. Men min erfaring er at man får igjen dette når man kan selge den litt dyrere brukt pga ryddig service historikk.

Gjorde det hos forhandler så det er ok for min del, vil ta 3de gangs service hos Jaguar hvis jeg får det til 11990,- som er kampanjepris. Tror Sandven tar feil her, kan ikke ut ifra delepriser og jobb omfang forstå at det skal koste mere, 11990,- er allerede svært høyt.

"
Last service recorded
Type    68000 km / 48 months service    Retailer Name    Nardo Bil AS
Distance    xxxxx km    Retailer City    Trondheim
Date    xx-xx-2023    Retailer Type    
Job Number    
Service Items    
Renewal of Brake Fluid
Renewal of Alarm Handset Batteries

Please note that service intervals always represent the maximum time and distance that should exist between servicing. Driving style and conditions may necessitate earlier servicing as indicated by the notifications on your instrument panel.
"

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Almis

#69
Naf skulle ha 5600,- for service pluss pkk INKL bytte av slanger.

Altså.... Hva faen jaguar?

Edit: Jeg som er blind eller er det ikke mulig å legge inn bilder?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Ingeniøren

#70
Flott, da vet jeg hvor jeg drar ved 100' service. De sjekker til og med tank lokk  :) (er vel lik kontroll uansett type og merke)

Du får lagt inn bilder mm men kun om du velger forhåndsvisning først - litt dustete for det tok litt tid før jeg fant ut det da jeg ikke har brukt forhåndsvisning normalt.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Almis

I spoke too soon! Naf hadde ikke tatt med pris for slanger og arbeid for det. Oppdaterer når jeg har riktig pris.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Ingeniøren

Er det for godt til å være sant er det som regel det... Dette var vel omtrent det jeg betalte for vanlig service og EU.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Almis

Oppdatert tilbud fra NAF: 8200,-

Helt utrolig at jaguar vil ha 21k for dette.

2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Electric cars in Norway

#74
SitatOppdatert tilbud fra NAF: 8200,-

Helt utrolig at jaguar vil ha 21k for dette.
Ja jeg er medl der. I appen lager de et fordels regnskap ift medl avgift. Mye å spare der på de tilbudene de har

Legger du inn de summene der fra jaguar naf på motsatt minus pluss så har du gratis medl skap i 11800 kr :D ca 10 år det vel he he

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA