Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Serivce priser

Startet av wakas akhtar, fredag 16. oktober 2020, klokken 01:12

« forrige - neste »

scholro

Brukte merkeverksted denne gang, ønsket ikke å gamble med en del garantisaker som jeg skulle få fikset. Neste service blir nok tatt et annet sted (NAF) hvis det er samme type prisgap mellom merke- og ikke-merke verksted.

elektrolux

#31
Hadde en interessant samtale med Carver Holland om serviceregimet.

Mitt argument er å overlate liten service til kunden og forlenge serviceintervallet på service generelt.

Carver argumenterte med at de ønsket de data som vi og andre servisesenter dokumenterer.

I praksis betyr jo det noe jeg lenge har mistenkt; nemlig at det er kunden som gir service og ikke verkstedet når kunden bruker egen tid og penger på å levere kjøretøyet fra seg for en sjekk.

Dermed burde egentlig produsenten dekket servicen slik det var før i tiden da i alle fall førstegangservice var gratis for kunden.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

geear

Vi googler gratis, fordi Google selger informasjon om oss, og gir oss reklame.
Vi får Gmail gratis, fordi vi har latt Google søke gjennom alle mailene våre og tilpasse "innhold" (først og fremst reklame) på alle mulige nettsider og tjenester rundt om i verden via Google analytics og Google Adwords osv.).
Vi kan bruke Youtube, Snap, Insta og hauger av andre apper på telefonene våre gratis, fordi vi ser på reklame og fordi leverandørene selger informasjon om oss.
Ungene våre kan spille Fortnite og hauger av andre "dataspill", som selv for 20-25 år siden ville kostet 6-700,- kroner, helt gratis, fordi de selger informasjon eller det kjøpes ekstratjenester inne i spillene.

Det er nok på tide at bilbransjen generelt river seg løs fra bakevja og begynne å bevege seg inn i nåtiden. Kanskje de kan tjene penger på andre måter.

Barfot

Kjapt spørsmål - HVA er inklusive i 3 års service, eller for å få en inkludert service i år 3, hvor langt må bilen ha kjørt ?

Ser ut som det meldes om en service på 64.000 km - og er bilen 3 år eller ynfre fra registreringstdato, så skal denne service være betalt av Jaguar ?

Vi hadde en inkludert service etter 2 år, men nå kjører vi nokså langt, så vi når nok 64.000 km før 3 år siden registrering.

Ingeniøren

Det er service min hvert 2 år eller hver 34' km til 3 år eller 100000 km.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Barfot på torsdag 06. oktober 2022, klokken 14:27
Kjapt spørsmål - HVA er inklusive i 3 års service, eller for å få en inkludert service i år 3, hvor langt må bilen ha kjørt ?
Service er inkludert til det som kommer først av 3år/100.000km
Dette vil da si maks 2 servicer, om du kjører så mye at du har rukket 68.000km innen 3års-grensen.

Sitat fra: Barfot på torsdag 06. oktober 2022, klokken 14:27
Ser ut som det meldes om en service på 64.000 km - og er bilen 3 år eller ynfre fra registreringstdato, så skal denne service være betalt av Jaguar ?
Ja. Dette er en bil kjøpt ny av offisiell norsk Jaguar-forhandler?

Barfot

Ja, bilen er norsk, levert av Hellestø :-)  Så da er det 68.000 km som gjelder da.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Barfot på fredag 07. oktober 2022, klokken 11:53
...Så da er det 68.000 km som gjelder da.
Det er det som står på skjemaet jeg la ved tidligere i tråden, men min var gått mindre, siden den uansett var inne for noe annet småtjafs tok de servicen da.
Dersom bilen sier den skal ha service er det uansett bare å bestille.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Electric cars in Norway

Men viktig å gjøre det som må gjøres for å opprettholde garantien, mener jeg da.

elektrolux

Egentlig ikke så mye i Norge der vi uansett har reklamasjonsretten.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arthur

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 09. oktober 2022, klokken 08:41
Men viktig å gjøre det som må gjøres for å opprettholde garantien, mener jeg da.

Vel, det er greit hvis "garantien" gir rettigheter UTOVER loven, Forbrukerkjøpsloven hvilket jeg har nevnt en rekke ganger på forumet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Sitat fra: arthur på søndag 09. oktober 2022, klokken 09:42
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 09. oktober 2022, klokken 08:41
Men viktig å gjøre det som må gjøres for å opprettholde garantien, mener jeg da.

Vel, det er greit hvis "garantien" gir rettigheter UTOVER loven, Forbrukerkjøpsloven hvilket jeg har nevnt en rekke ganger på forumet.
Ja det er et område du kan godt og forklart oss om før.

4Matic Fanatic

Sitat fra: elektrolux på søndag 09. oktober 2022, klokken 08:37
Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 08. oktober 2022, klokken 14:11
Dersom bilen sier den skal ha service er det uansett bare å bestille.
Eller ikke: https://www.youtube.com/watch?v=bMX_NlxT8sU&ab_channel=G_A_BOFFICIAL
Hvorfor i all verden skulle du ønske å resette serviceindikatoren selv om du har en gratis service?   :o
Dette er det som skal gjøres på 2. gangs service, deriblant oppgaver du som privatperson ikke kan gjøre uten utstyr og tilganger som forhandler har. Å resette serviceindikatoren er vel den enkleste oppgaven.

  • Carry out vehicle inspection checks as documented in the WSM instructions. Where available also perform an
    eVHC.
  • Replace interior air filter.
  • Renew brake fluid.
  • Carry out road test as documented in the WSM instructions.
  • If fault lamp(s) are illuminated, interrogate that system using the JLR approved diagnostic equipment and report
    findings.
  • Check for any applicable outstanding service actions or recalls.
  • Report any unusual features of vehicle condition and additional work required.
  • Reset service indicator.
  • Endorse service record.

Vi snakker tross alt om en bil til en halv million, ikke en gammel Leaf...

elektrolux

#44
    Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 10. oktober 2022, klokken 18:32
    Dette er det som skal gjøres på 2. gangs service, deriblant oppgaver du som privatperson ikke kan gjøre uten utstyr og tilganger som forhandler har. Å resette serviceindikatoren er vel den enkleste oppgaven.

    Vi snakker tross alt om en bil til en halv million, ikke en gammel Leaf...

    Dekker Jaguar dette så kan det være værd å bruke litt av egen tid til å støtte opp om det, men må en betale selv ser jeg ikke så mye verdi i disse punktene:


    • Carry out vehicle inspection checks as documented in the WSM instructions. Where available also perform an
      eVHC.
    95% av dette tas uansett på EU kontrollen.
    • Replace interior air filter.
    Kan mor bytte støvsugerfilteret kan hu sikkert klare dette filteret også. I alle fall om belønningen er å bruke sparte penger på en hyggelig aften på byen.

    Sakset fra I-Pace forumet: it's pretty straight forward once you release the two side catches on the glove box and a damper cable. You don't have to remove the glovebox completely as per jaguars instructions, just let it hang down. The filter cover is easy to spot and remove but there is a warning before removing it, you MUST have recirc switched on. The reason is because the recirc flap moves up and down in front of the filter cover. I found this to behave quite strangely. Even after pushing the recirc button the flap sometimes never moved. When it did move you had to be quick because it would lower without any warning even though recirc was still selected. Lots of owners have complained about smells entering the cabin and I believe this to be the reason. I simply think the system is either too slow to react or sometimes doesn't act at all when it has detected pollution.

    • Renew brake fluid.
    Super enkelt: https://www.youtube.com/watch?v=N70h87PMPrA&ab_channel=MrRangerZr1
    • Carry out road test as documented in the WSM instructions.
    Det gjør du jo selv hver gang du kjører bilen.
    • If fault lamp(s) are illuminated, interrogate that system using the JLR approved diagnostic equipment and report
      findings.
    Kommer det feilmelding er det en god anledning til å besøke merkeforhandleren, men med det sagt fikk jeg selv opp en feilmelding på Dieselmercen og hadde en stor bom mellom meg og merkeforhandler. Gikk derfor inn med eget diagnoseutstyr og så at feilmeldingen var et midlertidig utfall av canbus signalet til airbaggen. Slettet det selv og har ikke fått det opp på nytt og sparte 10 kr i bom, flere timer med levering og henting og antakelig en 1000sing i diagnose hos merkeforhanddleren.
    • Check for any applicable outstanding service actions or recalls.
    En kjapp telefon til merkeforhandleren gjør samme nytten
    • Report any unusual features of vehicle condition and additional work required.
    • Reset service indicator.
    Som vist lengre oppe i tråden
    • Endorse service record.
    Bruk gjerne Simply auto appen for logging av arbeidet og raportering til ny eier når det kommer til salg.
    [/list]
    Stavanger:

    Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

    Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

    Daglig leder i Elbilhjelpen.no

    © 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA