Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdateringer for system eller kart

Startet av jevel, torsdag 01. oktober 2020, klokken 23:31

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: jevel på torsdag 22. september 2022, klokken 22:31
V. 18.0 av kartene ble nå tilgjengelig her hos meg. Lagt inn på tur hjem fra jobb, ikke rukket å sjekke mine "vanlige" avvik for å se om noe er endret enda, men regner med at det er en del endringer ut fra størrelse på nedlastingen...
Fikk du dem via nett og rett i bilen eller måtte du ta de ned via minnepenn?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mastiff

Jeg tok dem iallfall via minnepinne. Det går mye fortere.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

jevel

Sitat fra: Toalmar på fredag 23. september 2022, klokken 17:48
Fikk du dem via nett og rett i bilen eller måtte du ta de ned via minnepenn?

Minnepinne.

Går så ufattelig tregt på 4G...

Toalmar

Sitat fra: jevel på lørdag 24. september 2022, klokken 14:11
Sitat fra: Toalmar på fredag 23. september 2022, klokken 17:48
Fikk du dem via nett og rett i bilen eller måtte du ta de ned via minnepenn?

Minnepinne.

Går så ufattelig tregt på 4G...
Har de fleste gangene brukt det selv. Fikk i dag e-post fra Mercedes at kart var klargjort og ville bli oppdatert. Skal avvente litt med å installere de med minnepenn, kanskje de kommer inn ganske kjapt via nett :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da ble det installering av siste utgave kart via minnepenn hos for meg også. Det var ingen antydning til noe via nett og når man er dårlig på og vente måtte det gå denne veien.
Sleit fælt med å få opprettet minnepennen faktisk, den kuttet gang på gang. Prøvde flere minnepenner men samme skjedde hele tiden. Prøvde annen nettleser samme der også.
Plutselig gikk den igjennom og minnepinnen ble opprettet :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Kom en oppdateringsmelding når jeg åpnet MeMe-appen her nå. "Update for the communication module"

Ingen detaljer om hva den gjør ut over "improvements for the Mercedes me connect communication module"

I motsetning til tidligere så fikk jeg nå beskjed om at den allerede var installert, så tydeligvis en liten oppdatering.

Mastiff

Hm... Den har ikke jeg fått. Kanskje fordi jeg har importbil.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Grosor

Sitat fra: jevel på onsdag 16. november 2022, klokken 22:21
Kom en oppdateringsmelding når jeg åpnet MeMe-appen her nå. "Update for the communication module"

Ingen detaljer om hva den gjør ut over "improvements for the Mercedes me connect communication module"

I motsetning til tidligere så fikk jeg nå beskjed om at den allerede var installert, så tydeligvis en liten oppdatering.

Ser andre steder på nett at det finnes en oppdatering for denne generasjon MBUX som lar deg dele telefonens internett med bilen og slik få tilgang til nettbaserte musikk og radiotjenester direkte i MBUX. Trenger altså ikke kjøpe datapakke fra vodafone lenger.
Du kan gjerne sjekke om du har fått denne funksjonen.

jevel

Skal sjekke i morgen og se om jeg finner noe, men tviler på at det er noe såpass omfattende. Det vil jeg tro vil være omtalt som en "infotainment update" som var det vi fikk når vi fikk den nye menyen som deler opp forbruket.

Vet at det finnes versjoner av MBUX med støtte for Apple Music også, så noe skuffende at det ikke har kommet så mye som en eneste ekstra ting til denne siden release.

Mastiff

Der poppet det inn på appen at jeg hadde fått oppdateringen. Lurer virkelig på hva det kan være. Men Mercedes me connect betyr kanskje at det kommer flere funksjoner? Fjeråpning av bagasjerommet står høyt på ønskelista, det er omtrent det eneste jeg ikke kan gjøre fra Home Assistant...  :laugh:
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Toalmar

Ingen oppdatering å se her enda. Kan selvsagt være den ble tatt med da jeg var inne for den store oppdateringen, men det aner jeg ikke.

Noen som har litt mer info om eventuelle endringer i menyer eller noe for denne?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Mercedes Me Connect er sikkert den delen av bilen som har kontakt med MeMe sine servere. Finner nada i systemene i bilen som ser annerledes ut enn før oppdatering.

boppus

Hva er det som tilbys i appen som kalles "Navigasjonstjenester"? Koster kr 569/år. Det er da mulig å navigere som det er?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Toalmar

Sitat fra: boppus på mandag 21. november 2022, klokken 17:56
Hva er det som tilbys i appen som kalles "Navigasjonstjenester"? Koster kr 569/år. Det er da mulig å navigere som det er?
Tipper det er noe av dette her. Har du forresten sjekket hvilke tjenester som er aktive og ikke. Tror du finner info om dette når du logger på ME kontoen og bilen din
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mastiff

Man ser det vel også i Store-appen. Alt man ikke har, er merket som mulig å kjøpe der. Jeg mangler hjelp ved biltyveri og kontor i bilen, ellers har jeg alt så langt, men det begynner snart å bli på tide å betale, ser jeg...
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA