Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdateringer for system eller kart

Startet av jevel, torsdag 01. oktober 2020, klokken 23:31

« forrige - neste »

Mastiff

Jeg har sett varselet, men ikke meldingen, nei. Før har det vært et fareskilt, mener jeg å huske.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Mastiff

Går det an å laste ned Mercedes-kartet fra nettet uten å ha tjenesten online kartoppdateringer aktivert? Eller er det da også sperret for manuell nedlasting fra nettet?
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Toalmar

Mener ganske sikkert nettsiden leser mot hva du i bilen og at du må ha oppdatering aktivert, men det kan vel testes?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da er V19.0 lagt ut og klar for nedlastning. Selv er jeg på hytta uten minnepenn og overgang til Usb-c så jeg må nok vente til etter Påske
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Sitat fra: Mastiff på søndag 02. april 2023, klokken 17:09Går det an å laste ned Mercedes-kartet fra nettet uten å ha tjenesten online kartoppdateringer aktivert? Eller er det da også sperret for manuell nedlasting fra nettet?

Det vil overraske meg veldig om ingeniørene til MB har oversett den muligheten.

Jeg tipper at oppdateringen skreddersys for din bil når den skrives til minnepinnen, men som Toalmar foreslår over så er det jo bare å teste. :)

Har oppdatert min og er spent på om det løser noen av problemene med "100 i 80" som jeg har i nærområdet her.

Over til noe helt annet:

Fikk to sånne på påsketur her i går. Noen som har sett dem før?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Akkompagnert av en damestemme som varsler om "Hendelse lenger fremme."

Butare


Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Får feilmelding når jeg skal inn på kartoppdatering siden dessverre :(
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da er denne feilen fikset av Mercedes og kart kan lastes ned via minnepenn for så og bli installert i bilen  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da kom det en oppdatering "OTA" for en kommunikasjons modul
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Fikk en e-post fra Mercedes her i går. Sånn rent bortsett fra at de tuller med årstallet så er den ganske så enkel:

"Mercedes me portalen vil ikke lenger vil være tilgjengelig på vår Mercedes-Benz nettside fra og med 1. Januar 2023."

Det vil si at om vi vil oppdatere hele kartet som ligger i MBUX så må bilen inn på verksted. Dette går vel litt feil veg, eller?

Toalmar

Sitat fra: jevel på tirsdag 12. desember 2023, klokken 22:53Fikk en e-post fra Mercedes her i går. Sånn rent bortsett fra at de tuller med årstallet så er den ganske så enkel:

"Mercedes me portalen vil ikke lenger vil være tilgjengelig på vår Mercedes-Benz nettside fra og med 1. Januar 2023."

Det vil si at om vi vil oppdatere hele kartet som ligger i MBUX så må bilen inn på verksted. Dette går vel litt feil veg, eller?
Har ikke hatt tilgang hverken til bilen eller kartoppdatering via nettsidene i hele desember i hvert fall.
Ja må man på verksted så er dette og gå bakover, ikke fremover.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Når det er sagt så har det ikke vært mye SW-bugs på den heller, da.

Ikke sånn som det har vært på enkelte andre biler jeg bruker i det daglige. ;)

Toalmar

Helt enig vedrørende sw oppdateringer. De har jeg på en måte ikke "hatt bruk for" da man ikke har hatt noe feil eller bug.
Nå er min bil øyeblikk 3 år og kartoppdateringer går ut. Da må jeg kjøpe tilgang for oppdatering og da kommer spørsmålet, skal jeg bestille verksted time for å få det oppgradert?
Da er vel selve versktedbesøket gratis ettersom jeg har betalt for tilgang, eller?

Det kan da ikke være så tungvindt i 2023  :-1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Den laster ned "hjemmeregion" automatisk over 4G...

Men jo; veldig knot. Om jeg skal være litt forutinntatt og aldersrasist så er det nok på grunn av høy snittalder på eiere / lav teknisk kompetanse. Får hodepine av ti minutter inne på Facebookgruppa for EQC-eiere, så kan se for meg at det er et par-tre brukere som ringer MB i forbindelse med bruk av updatetool som de hadde for kart tidligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA