Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Da er Enyaq bestilt. Hvorfor bestilte du?

Startet av Bigdrago, onsdag 30. september 2020, klokken 10:17

« forrige - neste »

Bigdrago

Da ble Enyaq bestilt. iV80X racing blue med ekstrautstyr ble ca 630.
Bestilte fordi jeg har kone, unge og 2 hunder og en unge til på vei. Ultimat familiebil! Og ikke minst er elbilfordelene enn så lenge fantastiske med halv pris i bom. OG jeg slipper de jæskla dieselutgiftene, strøm er jo nesten gratis.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

eivindb

Sitat fra: Bigdrago på onsdag 30. september 2020, klokken 10:17
Da ble Enyaq bestilt. iV80X racing blue med ekstrautstyr ble ca 630.
Bestilte fordi jeg har kone, unge og 2 hunder og en unge til på vei. Ultimat familiebil! Og ikke minst er elbilfordelene enn så lenge fantastiske med halv pris i bom. OG jeg slipper de jæskla dieselutgiftene, strøm er jo nesten gratis.

Gratulerer :) Hva ble forventa leveringsdato?

Bigdrago

Sitat fra: eivindb på onsdag 30. september 2020, klokken 10:43
Sitat fra: Bigdrago på onsdag 30. september 2020, klokken 10:17
Da ble Enyaq bestilt. iV80X racing blue med ekstrautstyr ble ca 630.
Bestilte fordi jeg har kone, unge og 2 hunder og en unge til på vei. Ultimat familiebil! Og ikke minst er elbilfordelene enn så lenge fantastiske med halv pris i bom. OG jeg slipper de jæskla dieselutgiftene, strøm er jo nesten gratis.

Gratulerer :) Hva ble forventa leveringsdato?

Takk:)
iV80x leveres i 2.halvår.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

bobakka

Grattis. Håper du rekker levering før nyttår.

Sikkert lurt med å bestille så tidlig og usett/uprøvd.
Kan bli et race for å få levert biler før nyttår neste år pga momsspøkelset - og coronaen som kan gjøre at ting stopper opp.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Bigdrago

Sitat fra: bobakka på onsdag 30. september 2020, klokken 14:34
Grattis. Håper du rekker levering før nyttår.

Sikkert lurt med å bestille så tidlig og usett/uprøvd.
Kan bli et race for å få levert biler før nyttår neste år pga momsspøkelset - og coronaen som kan gjøre at ting stopper opp.

Ja akkurat det håper jeg og :)
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

batterimannen

For 630 000 har du vel gått nesten 'all in'? Klarte å skrelle ned til 580, men da droppet jeg et par ting jeg gjerne skulle hatt. Kanskje jeg prøver å få lagt til noe mer nærmere produksjon. Bestilte for litt over 3 uker siden. Blir eneste bil. Har Hyundai Kona, som er litt liten for barnefamilie på fire.

Stod mellom Enyaq, Mach-E og Model Y. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

biggern

Sitat fra: batterimannen på onsdag 30. september 2020, klokken 22:21
For 630 000 har du vel gått nesten 'all in'? Klarte å skrelle ned til 580, men da droppet jeg et par ting jeg gjerne skulle hatt. Kanskje jeg prøver å få lagt til noe mer nærmere produksjon. Bestilte for litt over 3 uker siden. Blir eneste bil. Har Hyundai Kona, som er litt liten for barnefamilie på fire.

Stod mellom Enyaq, Mach-E og Model Y.

Tror de presser prisene opp i Norge. Blir spennende å se hva ID4 4x4 prisene blir. Og ikke minst leveringstider.

Ledam

Sitat fra: Bigdrago på onsdag 30. september 2020, klokken 10:17
Da ble Enyaq bestilt. iV80X racing blue med ekstrautstyr ble ca 630.
Blir ikke det ekstrautstyr for 150kkr? Det betyr vel at du har bestilt full pakke? Trodde at det skulle være mulig å få en veldig bra iV80X for under 500kkr.

Bigdrago

Sitat fra: Ledam på torsdag 01. oktober 2020, klokken 14:50
Sitat fra: Bigdrago på onsdag 30. september 2020, klokken 10:17
Da ble Enyaq bestilt. iV80X racing blue med ekstrautstyr ble ca 630.
Blir ikke det ekstrautstyr for 150kkr? Det betyr vel at du har bestilt full pakke? Trodde at det skulle være mulig å få en veldig bra iV80X for under 500kkr.

Gikk all inn :-) mye vil ha mer vettu. Får prøve å finansiere ekstrautstyret med litt overtid. Men vurderer å droppe den der beskyttelsespakka...koster jo 2500kr. Skal uansett foliere hele bilen med blank folie. Kommer til å ha denne bilen i minst 10 år.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Aja

Bestillte fordi vi trenger ny bil etterhvert. Racing Blue 80x. Endte på ca.550.000

J@x


  • Bilen er stor og god

  • Bilen er fin, utvendig og innvendig

  • Bilen har god rekkevidde

  • Bilen har 11kW ombordlader


  • Bilen har stort sett det utstyret jeg har bruk for

Bilen har ok pris i forhold til de punkta jeg har over og etter etter det jeg kan se er der minimalt med alternativ..
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)


Aja

Bilen skal vises her om noen dager. Sånn som smittesituasjonen er her nå, synes jeg dette er helt på sin plass. Jeg har takket nei til å delta på visningen.

elektro

Sitat fra: Bigdrago på onsdag 30. september 2020, klokken 10:17
Da ble Enyaq bestilt. iV80X racing blue med ekstrautstyr ble ca 630.
Bestilte fordi jeg har kone, unge og 2 hunder og en unge til på vei. Ultimat familiebil! Og ikke minst er elbilfordelene enn så lenge fantastiske med halv pris i bom. OG jeg slipper de jæskla dieselutgiftene, strøm er jo nesten gratis.

Hmm.. er det med alt? Kom frem til 596' for iV80X jeg, metallic lakk, 20" hjul og Lounge interiør men ellers alt. Hvor finner jeg vinterhjul osv? 
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Rambazamba73

#14
Er det sant at på 80x er dekkene forsjellige foran og bak?
Eller kan man ta samme størrelse slik at man kan rotere dekk fra år til år?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA