Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Da er Enyaq bestilt. Hvorfor bestilte du?

Startet av Bigdrago, onsdag 30. september 2020, klokken 10:17

« forrige - neste »

Bigdrago

Sitat fra: elektro på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 10:46
Sitat fra: Bigdrago på onsdag 30. september 2020, klokken 10:17
Da ble Enyaq bestilt. iV80X racing blue med ekstrautstyr ble ca 630.
Bestilte fordi jeg har kone, unge og 2 hunder og en unge til på vei. Ultimat familiebil! Og ikke minst er elbilfordelene enn så lenge fantastiske med halv pris i bom. OG jeg slipper de jæskla dieselutgiftene, strøm er jo nesten gratis.

Hmm.. er det med alt? Kom frem til 596' for iV80X jeg, metallic lakk, 20" hjul og Lounge interiør men ellers alt. Hvor finner jeg vinterhjul osv?

Vinterhjul og beskyttelsespakke (dørterskler og bakluke) er tilvalg som ikke fremkommer på prislisten, dette får du opp i konfiguratoren.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

J@x

Sitat fra: Rambazamba73 på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 22:40
Er det sant at på 80x er dekkene forsjellige foran og bak?
Eller kan man ta samme størrelse slik at man kan rotere dekk fra år til år?


På 80 og 80x er der ulik dimensjon foran og bak, ja.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

proton

Sitat fra: Bigdrago på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 23:15
Sitat fra: elektro på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 10:46
Sitat fra: Bigdrago på onsdag 30. september 2020, klokken 10:17
Da ble Enyaq bestilt. iV80X racing blue med ekstrautstyr ble ca 630.
Bestilte fordi jeg har kone, unge og 2 hunder og en unge til på vei. Ultimat familiebil! Og ikke minst er elbilfordelene enn så lenge fantastiske med halv pris i bom. OG jeg slipper de jæskla dieselutgiftene, strøm er jo nesten gratis.

Hmm.. er det med alt? Kom frem til 596' for iV80X jeg, metallic lakk, 20" hjul og Lounge interiør men ellers alt. Hvor finner jeg vinterhjul osv?

Vinterhjul og beskyttelsespakke (dørterskler og bakluke) er tilvalg som ikke fremkommer på prislisten, dette får du opp i konfiguratoren.

Hvor mye er det for vinterhjul?

sksv

Sitat fra: proton på onsdag 07. oktober 2020, klokken 09:43
Sitat fra: Bigdrago på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 23:15
Sitat fra: elektro på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 10:46
Sitat fra: Bigdrago på onsdag 30. september 2020, klokken 10:17
Da ble Enyaq bestilt. iV80X racing blue med ekstrautstyr ble ca 630.
Bestilte fordi jeg har kone, unge og 2 hunder og en unge til på vei. Ultimat familiebil! Og ikke minst er elbilfordelene enn så lenge fantastiske med halv pris i bom. OG jeg slipper de jæskla dieselutgiftene, strøm er jo nesten gratis.

Hmm.. er det med alt? Kom frem til 596' for iV80X jeg, metallic lakk, 20" hjul og Lounge interiør men ellers alt. Hvor finner jeg vinterhjul osv?

Vinterhjul og beskyttelsespakke (dørterskler og bakluke) er tilvalg som ikke fremkommer på prislisten, dette får du opp i konfiguratoren.

Hvor mye er det for vinterhjul?

Det koster 24 000 kroner for vinterhjul hvis du kjøper de sammen med bilen. Jeg vil nok kjøpe vinterhjul hos noen andre...

Rusalka

Prøvde å sjekke pris andre steder. Overrasket over at det var egentlig lite å spare .... Noen som har funnet «billige» vinterhjul: premiumdekk på aluminiumsfelger, og ulik dimensjon framme og bak? (Jeg bor slik at pigg er nødvendig)

Roy Aasen

Det er vel 19" på vinterhjulene også på Skoda? Id4  er iaf så.

Rusalka


Roy Aasen


espenri

Sitert fra prisliste på skoda-auto.no:

Sitat19'' alufelger Regulus antrasitt 235/55 foran, 255/50 bak R19
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Roy Aasen

Bare tull med ulike dimensjoner. Hvorfor det er forskjellig på samme plattform.. Kan du bruke likt foran og bak på Id4 så kan du vel det også på Skoda.
Må jo ikke gjøres dyrere enn nødvendige

espenri

#25
Du må begynne å søke belegg for påstandene dine, sitert fra prislisten til ID.4

SitatLettmetallfelger «Drammen» 8 x 20" foran og 9 x 20 bak, med 235/50 R 20 dekk foran og 255/45 R20 dekk bak med lav rullemotstand

Edit: Beklager, min feil. Så ikke 19" i prislista der. 19" har samme dimensjon på for og bakhjul som du sier.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Roy Aasen


royerling

Sitat fra: Roy Aasen på onsdag 07. oktober 2020, klokken 13:56
Les prislisten en gang til..øverst står 19"

...Men inkluderte sommerdekk har uansett forskjellige dimensjoner foran/bak. Vinterhjulene har imidlertid mulighet for lik dimensjon foran og bak, som du sier, med 19"-felger. (ID.4)

Torb

#28
En viktig grunn til at det ikke er større forskjell  i priser jo at det ikke er moms når du kjøper vinterdekk sammen med bilen hos Skodaforhandleren. Kjøper du dem hos andre må det momses. Det utgjør 4 - 5 000 kr. Så egentlig burde ingen kunne konkurrere.

Rusalka, du bør sjekke Dekkonline.com og byttedekk.no for pris. Fordelen med å kjøpe komplett hjulsett (felg+dekk) er jo at du ikke trenger å dra til noen andre for å legge om. Du får de dekka du vil ha levert på døra, og det er markert billigere enn 24 000 kr. Uten at jeg har sjekka konkret nå.
Mercedes EQA 350 4Matic

Bigdrago

Er vel momsfritt fra skoda.
Finner ikke original 19" andre steder. Finner du noe som ligner og plusser på piggfrie er prisen ca samme.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA