Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TMY vs ID4

Startet av Aldrimer, fredag 25. september 2020, klokken 12:56

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Blir interessant å se når de kommer med offisielle europeiske liter-mål på bagasjeplass. Den er stor i Model Y. Ser at bagasjerommet foran (frunken) til og med har åpning innenfra i tilfellet en person låser seg inne der. Da er det stor plass! Også rommet under gulvet bak på Model Y er svært.
Tesla Model Y                         2021-

trykkertor

Sitat fra: Otkristo på lørdag 17. juli 2021, klokken 22:34
Ja Sursnasen som i dag kjører e-Tron skal tydeligvis oppgradere til en ID4.
Kanskje han og vennene skal fortsette sin diskusjon i VW gruppen istedenfor å prøve å «helbrede» de som virderer model Y.
Hvorfor det? Informasjon er bra det. Vil ikke at forumet skal bli helt båslagt, hvor vi kun får kjennskap til hver enkelt modell innenfor akkurat det underforumet.
Godt for enkelte av oss andre å få studere for og imot-argumenter, særlig når det er direkte sammenligning av Model Y opp mot andre, her i Tesla-delen.

Vi har plass til dette her, og tråden heter TMY vs ID4. Så ser ingen grunn til å "kaste ut" de som vurderer annet enn Model Y, selv om dette er under Tesla-fanene i forumet.
Blir i hvert fall klokere jeg og noen andre av å følge med på disse direkte sammenligningene og vurderingene.

daktari

De som vet at de må ha en Y kan vel lett holde seg unna alle sammenligninger.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Må si jeg støtter trykkertor her. Det må tåles innspill så lenge de kan imøtegås eller etterprøves. Det gjelder både pro og contra.

turfsurf

Enig, ønsker ikke merke-ekkokamre. Så lenge man holder diskusjonen på ett saklig nivå, og ikke på død og liv skal overbevise andre om at deres valg er "best"
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sjokomelk

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 17. juli 2021, klokken 22:35
Ser at bagasjerommet foran (frunken) til og med har åpning innenfra i tilfellet en person låser seg inne der. Da er det stor plass!
Den er der på alle amerikanske biler i alle bagasjerom. Og siden frunk er et bagasjerom teknisk sett må de ha den der selv om det skulle være så trangt at du ikke får plass til to kneippbrød. :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

SurSnasen

Sitat fra: Otkristo på lørdag 17. juli 2021, klokken 22:34
Ja Sursnasen som i dag kjører e-Tron skal tydeligvis oppgradere til en ID4.
Kanskje han og vennene skal fortsette sin diskusjon i VW gruppen istedenfor å prøve å «helbrede» de som virderer model Y.

Siden du klaget på at jeg ikke holdt meg til trådens tema i en annen tråd, er det litt oppsiktsvekkende at du klager på at jeg i denne tråden, som har 20 sider med særs variert tema-relevant innhold, klager på at jeg nettopp holder meg til det tråden egentlig dreier seg om, nemlig sammenligning mellom TMY og ID.4...

Min vurdering står seg ennå. Og: jeg har IKKE tatt noen avgjørelse hvilken bil jeg beholder. GTX har en del elementer som jeg setter stor pris på (viktigste er bagasjesikring, takrails og det å slippe skinnseter). Men Model Y frister også veldig. Den har også sine fristende elementer, blant annet bagasjeplassen. Superladernettverket er kjekt å ha i bakhånd.

Rosstopher

Sitat fra: sjokomelk på søndag 18. juli 2021, klokken 10:05
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 17. juli 2021, klokken 22:35
Ser at bagasjerommet foran (frunken) til og med har åpning innenfra i tilfellet en person låser seg inne der. Da er det stor plass!
Den er der på alle amerikanske biler i alle bagasjerom. Og siden frunk er et bagasjerom teknisk sett må de ha den der selv om det skulle være så trangt at du ikke får plass til to kneippbrød. :P

Det stemmer ikke helt. Kun bagasjerom hvor det er plass til et lite barn må ha en slik. De bruker crash test dummy på størrelse med en treåring for å bestemme hvor det må være innvendig åpning. F.eks. Bugatti gidder ikke å forholde seg til dette, så de har satt inn en delevegg i frunken på Chiron for å omgå kravet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Otkristo

Sitat fra: Rosstopher på søndag 18. juli 2021, klokken 10:41
Sitat fra: sjokomelk på søndag 18. juli 2021, klokken 10:05
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 17. juli 2021, klokken 22:35
Ser at bagasjerommet foran (frunken) til og med har åpning innenfra i tilfellet en person låser seg inne der. Da er det stor plass!
Den er der på alle amerikanske biler i alle bagasjerom. Og siden frunk er et bagasjerom teknisk sett må de ha den der selv om det skulle være så trangt at du ikke får plass til to kneippbrød. :P

Det stemmer ikke helt. Kun bagasjerom hvor det er plass til et lite barn må ha en slik. De bruker crash test dummy på størrelse med en treåring for å bestemme hvor det må være innvendig åpning. F.eks. Bugatti gidder ikke å forholde seg til dette, så de har satt inn en delevegg i frunken på Chiron for å omgå kravet.
Riktig. Samme i Ford Mach E.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Otkristo på søndag 18. juli 2021, klokken 11:16
Sitat fra: Rosstopher på søndag 18. juli 2021, klokken 10:41
Sitat fra: sjokomelk på søndag 18. juli 2021, klokken 10:05
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 17. juli 2021, klokken 22:35
Ser at bagasjerommet foran (frunken) til og med har åpning innenfra i tilfellet en person låser seg inne der. Da er det stor plass!
Den er der på alle amerikanske biler i alle bagasjerom. Og siden frunk er et bagasjerom teknisk sett må de ha den der selv om det skulle være så trangt at du ikke får plass til to kneippbrød. :P

Det stemmer ikke helt. Kun bagasjerom hvor det er plass til et lite barn må ha en slik. De bruker crash test dummy på størrelse med en treåring for å bestemme hvor det må være innvendig åpning. F.eks. Bugatti gidder ikke å forholde seg til dette, så de har satt inn en delevegg i frunken på Chiron for å omgå kravet.
Riktig. Samme i Ford Mach E.

Er det mulig å installere luftehu....eh...jeg mener, høres logisk ut. Blir plass til en stor bag her. Nesten fristende å lage en glassfiber/karbon-avstøpning her, og lage en koffert som passer 100%.
Tesla Model Y                         2021-

Otkristo

Selv om noen mener Ionity dekker deres behov...
Dette er bare starten ...

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på mandag 19. juli 2021, klokken 18:40
Selv om noen mener Ionity dekker deres behov...
Dette er bare starten ...

Tesla65

Glad jeg er så heldig å kunne kjøre Tesla på ferie!
TMY ser jeg ingen som kan match, før noen kan levere samme lade løsning som Tesla👏
Hvit P85 Solgt

Dieselgubben

Sitat fra: Otkristo på mandag 19. juli 2021, klokken 18:40
Selv om noen mener Ionity dekker deres behov...
Dette er bare starten ...

Tror du køen kan ha noen sammenheng med at det er feil i app? Den viser at det er ledige stasjoner, mens det i realiteten langt fra stemmer. Dårlig eksempel.

tornaldo

Det var et godt eksempel på hvor lite som skal til, før det blir lange køer på det rette stedet, til det rette tidspunktet, for alle andre.

Det er nettopp dette man sjeldent eller trolig aldri vil oppleve som Teslaeier.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA