På min Hyundai Kona, har jeg speedometerfart + fartsgrense både i førerdisplay og headup-display i tillegg til hva jeg har satt ACC på, mens på navigasjonsskjermen har jeg fått opp visning av fartsgrense i skiltform oppe i venstre hjørne, og GPS-fart i store tall over.
Dette synes jeg er ufattelig behagelig, og noe flere burde ha. Da ser man fort at man har langt å gå på farta når man f.eks. passerer fotobokser. Senest for noen timer siden kjørte jeg på Ring3 vestlig retning. Ble liggende bak en ice-bil som sikkert var minst 5 år gammel.
Køen fulgte 60 km/h etter mitt speedometer, noe som er ca 55 km/h, og noe før passering av fotoboksen etter Storo, dempet farten seg til rund 55 km/h, som viste reell fart på 50 km/h i 60-sone. Hadde jeg ikke skulle ta av på første avkjøringen etter denne, så hadde jeg nok lagt meg i venstrefila og realspeed på 60-62 km/h, som fremdeles er innenfor sikkerhetsmarginen.
EDIT: Ville bare legge til at dette er på bilens innebygde navigasjonsløsning. Endringen tror jeg kom med nyeste versjon som ble oppdatert i juli.