Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilt Enyaq?

Startet av torlie, torsdag 03. september 2020, klokken 10:14

« forrige - neste »

torlie

Tenkte det kunne vært gøy med en liten poll  :)

Edit:
Personlig vil jeg se bilen først hos forhandler, samtidig som jeg gjerne vil høre litt om vRS. Om jeg detter litt bak i køen som følge av beslutningsvegring er ikke så nøye.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

SurSnasen

Bestemte meg på morrakvisten for å slenge inn en bestilling. Så da går det inn en bestilling i løpet av dagen i dag bare jeg får bestemt meg for tilvalgene. Får lov til å avbestille frem til nyttår, så sånn sett lav risiko.

hELgenen

Hvor står det at man kan angre inne nyttår?
Så bestilling er ikke bindene før nyttår?

SurSnasen

Snakk med selger. Gjelder hvertfall iV80X.

makki

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 03. september 2020, klokken 10:31
Snakk med selger. Gjelder hvertfall iV80X.
Hei det hjelper ikke, må du ha skriftlig beskjed fra selgeren, ellers risikerer du binde deg til å kjøpe.

SurSnasen

#5
Sitat fra: makki på torsdag 03. september 2020, klokken 16:49
Sitat fra: SurSnasen på torsdag 03. september 2020, klokken 10:31
Snakk med selger. Gjelder hvertfall iV80X.
Hei det hjelper ikke, må du ha skriftlig beskjed fra selgeren, ellers risikerer du binde deg til å kjøpe.

Du må uansett skrive kontrakt sammen med en selger, etter at du har konfigurert ferdig. Siste steget i konfiguratoren er "Fullfør og send til forhandler". Så tar selger/forhandler kontakt med deg, og dere blir enig om å treffes for å signere kontrakt og evt gjøre endringer etc. Når kontrakten er signert der, blir den bindende. Så kan dere bli enige om eventuelle kanselleringsmuligheter før signering.

Om man ikke har fått noen henvendelse fra en selger hos den forhandler man har valgt ved reservasjon, så er det jo ikke verre enn at man tar en telefon dit.

Fra konfiguratoren:
For å kjøpe bilen du bygger, må du imidlertid ta kontakt med din valgte forhandler som gir deg viktig tilleggsinformasjon før kontrakten signeres. Bilen er først formelt bestilt når du har signert kontrakt hos din forhandler. Avtale om kjøp av ŠKODA ENYAQ iV skjer derfor ikke som fjernsalg eller utenfor ŠKODA-forhandleres faste forretningslokaler. Lov av 20. juni 2014 nr. 27, om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven), får derfor ikke anvendelse.

Trond.m

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 03. september 2020, klokken 10:18
Bestemte meg på morrakvisten for å slenge inn en bestilling. Så da går det inn en bestilling i løpet av dagen i dag bare jeg får bestemt meg for tilvalgene. Får lov til å avbestille frem til nyttår, så sånn sett lav risiko.
Høres ut til å være en god avtale. Da vil du eliminere risikoen for prisstigning på grunn av mulig trinnvis mva. Jeg går ut fra at Møller gir prisgaranti i kontraktsbeløpet med forbehold om avgiftsendringer

Jørgen von Schnellfahrer

Forhandlerne har visst hatt hastemøte idag tidlig og fått forbud mot å forhandle/tilby noen form for exit-avtaler slik at kunden får sjans til å trekke seg etter å ha prøvd bilen. Har visst vært baluba internt fordi noen har fått til dette de siste par dagene.

Og visningsturneen som de med gode kønummer kunne melde seg på som starter i Oslo neste uke blir visst det. Kun titte på bilen, men ikke ta på den eller prøvesitte. Smittehensyn..
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Magnito

Sitat fra: Jørgen von Schnellfahrer på fredag 04. september 2020, klokken 14:58
Og visningsturneen som de med gode kønummer kunne melde seg på som starter i Oslo neste uke blir visst det. Kun titte på bilen, men ikke ta på den eller prøvesitte. Smittehensyn..
Alle med kønummer kunne vel melde seg på dette? Og at dette ble en "se, ikke røre"-turné ble vel kommunisert ganske tydelig fra selgeren jeg snakket med i alle fall.

espenri

I den tyske konfiguratoren som er åpen står "Crystal Face" og "AR" som options med følgende tekst "Voraussichtlich bestellbar ab Q1/2021.", I.o.m. at noen her i Norge har fått høre at "Crystal Face" forsinker levering av bil til midten av 2021, tolker jeg det som at det sammen kan gjelde AR. Hva tror dere? Noen av dere som har bestilt med AR og fått indikert senere leveranse?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

batterimannen

#10
Er det noen som har klart å prute noe? Fått med gratis vinterdekk eller noe annet? Send gjerne pm om du ikke vil skrive det i tråden her.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Bigdrago

Kan noen ta bilder av konfiguratoren? Er ikke gul farge tilgjengelig? Hvilken pulje og plass bestiller nå?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

batterimannen

Sitat fra: Bigdrago på lørdag 05. september 2020, klokken 14:48
Kan noen ta bilder av konfiguratoren? Er ikke gul farge tilgjengelig? Hvilken pulje og plass bestiller nå?

Konfiguratoren er over flere sider. Det er ikke mulig å velge gul farge. De som har nr opp til 1000 kan bestille nå. De regner med å åpne for de med nr opp til 2000 onsdag neste uke.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Strøm Tycoon

Sitat fra: Bigdrago på lørdag 05. september 2020, klokken 14:48
Kan noen ta bilder av konfiguratoren? Er ikke gul farge tilgjengelig? Hvilken pulje og plass bestiller nå?

Kan jo teste den på skoda.se

Blå ikke-metallic med 21" ser unektelig bra ut.

Bigdrago

Herrejemini for noen priser i Sverige! Må til og med betale for varmepumpen.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA