Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Battery Day. Alle nyheter?

Startet av Motorwatt, tirsdag 25. august 2020, klokken 21:24

« forrige - neste »

TeslaModelX

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 11. september 2020, klokken 20:16
Hmm, interessant. Kanskje de tar seg tid til mer enn batterier.

Jeg forventer noe Model S/X nytt. Eneste grunnen til at jeg ikke har bestilt ny enda. Problemet er at det sikkert tar lang tid før eventuelle endringer skjer.

Jejl

Tipper på minimum 120 kWh batteripakke og 250 kW superlading opp til 70-80%. X vil få en total make over, med mer symmetriske former, mens S vil få mindre justeringer er min spådom.

hELgenen

En ny fornuftig,folkelig,kjedelig X uten fwd og med takrails er vel å håpe på for mye. Vi som ønsker det må vel ta til takke med Y,eller ? Kanskje det kommer en model B,for boring for de av oss som bare vil ha en fornuftig bil med mye tech. En slags VW med Tesla tech...

Koskesk

Sitat fra: hELgenen på lørdag 12. september 2020, klokken 08:50
En ny fornuftig,folkelig,kjedelig X uten fwd og med takrails er vel å håpe på for mye. Vi som ønsker det må vel ta til takke med Y,eller ? Kanskje det kommer en model B,for boring for de av oss som bare vil ha en fornuftig bil med mye tech. En slags VW med Tesla tech...



Sent from my iPad using Tapatalk

hELgenen

#79
Elon er i alle fall nysgjerrig på VW sine kjedelige biler :

https://www.youtube.com/watch?v=NNFxPqFthB4&feature=youtu.be

geear

Sitat fra: hELgenen på lørdag 12. september 2020, klokken 08:50
En ny fornuftig,folkelig,kjedelig X uten fwd og med takrails er vel å håpe på for mye. Vi som ønsker det må vel ta til takke med Y,eller ? Kanskje det kommer en model B,for boring for de av oss som bare vil ha en fornuftig bil med mye tech. En slags VW med Tesla tech...
Hvis jeg kunne valgt vanlige dører på Model X da vi bestilte, så hadde jeg gjort det, men etter å ha hatt bilen i snart tre år, med MYE bruk av FWD pga tre barn, så er det ingen som helst tvil om at de er praktiske, og at alle dørene er elektriske er helt kanon. Kanskje litt flashy/flaut i offentligheten, men moro. ;)

Counterpointer

Nyheter på Battery day;

1. Million mile battery

2. Egen produksjon av celler i stor stil med levering til andre produsenter. Billigere og mer effektivt.

3. Fremtidsdrypp om anodefritt batteri, koboltfritt, evt solid state ol.

3. Plaid Model S lanseres med minst 130 kWh

4. Remake av Model X med 130 kWh

5. Produksjonsmodell av Roadster med Space X pakke

6. Model 3 og Y med 100 kWh option som slår Lucid på rekkevidde

hELgenen


emurof

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 11. september 2020, klokken 20:16
Hmm, interessant. Kanskje de tar seg tid til mer enn batterier.

Det har vel Musk allerede sagt at de vil gjøre.

emurof

Sitat fra: Jejl på lørdag 12. september 2020, klokken 08:33
Tipper på minimum 120 kWh batteripakke og 250 kW superlading opp til 70-80%. X vil få en total make over, med mer symmetriske former, mens S vil få mindre justeringer er min spådom.

Musk omtalte jo 350kW-lading som "leketøy" for en tid tilbake.

Counterpointer

Sitat fra: emurof på mandag 14. september 2020, klokken 20:59
Musk omtalte jo 350kW-lading som "leketøy" for en tid tilbake.
Men etter det så kommenterte han Taycan sine 350 kW med at det var for høyt og en fikk andre problemer med det (viste seg jo at det stemte siden Taycan fikk 270 som maks når den kom).

Tesla må nok over på 800-900V for å gå høyere enn 350.

Her går Elon litt frem og tilbake, blir interessant hvilken strategi de legger opp til nå.

turfsurf

Sitat fra: emurof på mandag 14. september 2020, klokken 20:59
Musk omtalte jo 350kW-lading som "leketøy" for en tid tilbake.
De skal vel komme med "Megacharger" til Tesla Semi.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: ModelS på lørdag 12. september 2020, klokken 08:15
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 11. september 2020, klokken 20:16
Hmm, interessant. Kanskje de tar seg tid til mer enn batterier.

Jeg forventer noe Model S/X nytt. Eneste grunnen til at jeg ikke har bestilt ny enda. Problemet er at det sikkert tar lang tid før eventuelle endringer skjer.

Ja, jeg ville vært litt skeptisk til å overtatt en Model S/X før Battery Day...ganske overraskende at de har levert ut 106 stk Model X og 45 stk Model S så langt i september. Men da får de i hvert fall et ganske utprøvd batteri, og ikke et "la oss prøve å spare"-batteri uten de gode mineralene...
Tesla Model Y                         2021-

kodax

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 16. september 2020, klokken 12:38...
Ja, jeg ville vært litt skeptisk til å overtatt en Model S/X før Battery Day...ganske overraskende at de har levert ut 106 stk Model X og 45 stk Model S så langt i september. Men da får de i hvert fall et ganske utprøvd batteri, og ikke et "la oss prøve å spare"-batteri uten de gode mineralene...
Jeg tror at ikke engang de fleste Tesla-kjøpere henger på elbilforum, og har ikke engang hørt om Battery Day
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA