Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søndag 23. august 2020, klokken 17:33

« forrige - neste »

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Counterpointer

Er det bare meg, eller er det flere som heller ville hatt de gamle aerokapslene enn de nye? De nye ser jo ut som noe rett fra bilrekvisita butikken

For egen del vil jeg heller ha skikkelige felger, men det er en annen diskusjon.

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på søndag 11. oktober 2020, klokken 22:33
Er det bare meg, eller er det flere som heller ville hatt de gamle aerokapslene enn de nye? De nye ser jo ut som noe rett fra bilrekvisita butikken

For egen del vil jeg heller ha skikkelige felger, men det er en annen diskusjon.
Enig, uansett om de nye er kapsler eller felger, synes jeg ikke de er pene. For meg er slike type felger/kapser "old fashion".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Steffinho

Sitat fra: Handyman på søndag 11. oktober 2020, klokken 22:05
Sitat fra: Steffinho på søndag 11. oktober 2020, klokken 21:33
Sitat fra: ricco404 på søndag 11. oktober 2020, klokken 21:27
Merk at dette bildet ikke er en ny Model 3 men en med folierte lister som beskrevet i denne bloggposten.

Felgene ser også ut som de pleier, eller?
Jepp, de nye er vel mer flate i kantene av felgen. Sikkert for å være mer aerodynamiske.

Kan det være at de skroter begge felgene de har nå og kjører med kun en mer aerodynamisk variant av den gamle 19" felgen da? For å effektivisere produksjonen.

Det spekuleres også i at det er nye Aero caps.
Det finnes mange bilder på Twitter, og min klare oppfatning er at det er kapsler, og ikke nye felger.
Det ses best rundt ventilen. Det kan godt hende at det fortsatt er pinwheel bak kapselen.
Kanskje. driveteslacanada.ca mener at det er felg og ikke kapsel. Håper det ikke er kapsel.

"There has been much speculation that these could possibly be aero covers, mostly due to the look of the valve stem. We are confident they are not for two main reasons.

The first reason is the valve stem looks almost identical to the Model S Slipstream wheels, which are also alloy wheels.

The second is the yellow sticker you see on the wheel. Those are only placed on the physical wheel itself, not the aero cover, to show they have been balanced (h/t Abstract Ocean). Tesla also does not typically ship vehicles with the aero covers installed."
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Handyman

Sitat fra: Steffinho på mandag 12. oktober 2020, klokken 11:50
Sitat fra: Handyman på søndag 11. oktober 2020, klokken 22:05
Sitat fra: Steffinho på søndag 11. oktober 2020, klokken 21:33
Sitat fra: ricco404 på søndag 11. oktober 2020, klokken 21:27
Merk at dette bildet ikke er en ny Model 3 men en med folierte lister som beskrevet i denne bloggposten.

Felgene ser også ut som de pleier, eller?
Jepp, de nye er vel mer flate i kantene av felgen. Sikkert for å være mer aerodynamiske.

Kan det være at de skroter begge felgene de har nå og kjører med kun en mer aerodynamisk variant av den gamle 19" felgen da? For å effektivisere produksjonen.

Det spekuleres også i at det er nye Aero caps.
Det finnes mange bilder på Twitter, og min klare oppfatning er at det er kapsler, og ikke nye felger.
Det ses best rundt ventilen. Det kan godt hende at det fortsatt er pinwheel bak kapselen.
Kanskje. driveteslacanada.ca mener at det er felg og ikke kapsel. Håper det ikke er kapsel.

"There has been much speculation that these could possibly be aero covers, mostly due to the look of the valve stem. We are confident they are not for two main reasons.

The first reason is the valve stem looks almost identical to the Model S Slipstream wheels, which are also alloy wheels.

The second is the yellow sticker you see on the wheel. Those are only placed on the physical wheel itself, not the aero cover, to show they have been balanced (h/t Abstract Ocean). Tesla also does not typically ship vehicles with the aero covers installed."
Det kan godt hende jeg tar feil, og dersom det er felger synes jeg ikke de er penere ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Blir interessant å se når det blir noe offisiell informasjon om dette. Det er vel ingen som får disse (hverken her eller i USA) før om noen uker

TiLT

Jeg har lagt inn bestilling med forventet levering i november. Følger spent med på hva som skjer, og kommer trolig til å avbestille hvis jeg ikke får den oppdaterte modellen (for så å bestille på nytt).

Steffinho

Sitat fra: TiLT på mandag 12. oktober 2020, klokken 14:32
Jeg har lagt inn bestilling med forventet levering i november. Følger spent med på hva som skjer, og kommer trolig til å avbestille hvis jeg ikke får den oppdaterte modellen (for så å bestille på nytt).
Samme her. Jeg håper virkelig varmepumpe er en av oppgraderingene, og at den ikke blir utsatt til neste kvartal f.eks.

Motorisert bakluke, nytt ratt og nye front og baklykter har jeg ikke sett noe bilder av ennå heller. Ikke sett bilder, men hørt at stillingen på skjermen i bilen blir justert også.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Tesla_noob

#129
Jeg gjorde en interessant observering i dag! På den nederlandske konfiguratoren til Tesla Model 3 er nå bildet av bilen oppdatert med full chrome delete, og de felgene som er avbildet i denne tråden her er nye 19" sportsfelger som tilvalg, det er fortsatt aero-felger på 18" valget :)



Edit: Nå er den oppdatert i den norske konfiguratoren også  :D

Polestar

Oppdatert konfigurator i Norge også.

Er prisen på Model 3 satt nokså kraftig ned?
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

TeslaJan

Ja da var prisene satt ned på Model 3. Og jeg som hadde tenkt å selge bilen nå i høst. Må nok justere prisen ned nå ja.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Steffinho

Ja, den er satt ned fra 485k til 450k. Hva med vi som bestilte for noen dager siden, får vi oppdatert prisen vår nå. Jeg venter heller til Februar om jeg kan spare 35k.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA