TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.

Startet av Motorwatt, søn 23. aug 2020, kl. 17:33

« forrige - neste »

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Zara

Det ble sagt (spekulert i?) at biler med VIN MF820xxx og oppover har det nye lyktene. Men om det er hold i dette gjenstår å se.

lars667

Ryktets kilde avkreftet det for venstreraddede biler (Morten Grove på twitter). Det er fortsatt noen som hevder at det kommer på performance i Europa (venstrerattet), og at dette er bekreftet av Tesla-ansatte i Norge.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Zara

Hvis de nye hovedlyktene lyser mye bedre når vi kjører i mørket så er det litt dumt om de ikke kommer til Norge synes jeg. Vi er jo både et stort "Tesla-land", og vi har mye mørke. Synd hvis det å få ut så mange biler som mulig før årsskiftet gjorde at de ikke hadde tid (eller andre grunner) til å oppgradere lyktene.

lars667

Sant nok, samtidig er nok oppgraderingen også begrenset, siden vi har noen regler som begrenser lysstyrken når det ikke er lyktespylere på bilen (høres veldig rart ut, men sånn er det visst). Hadde kanskje håpet at det ga mulighet for adaptive matrix-lys.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Counterpointer

Sitat fra: jorgenask på ons 25. nov 2020, kl. 21:45
Merker at jeg fint klarer å leve med de "gamle" lyktene  :laugh:
Har jo vært spekulert om at det er to typer av disse gamle her i Norge, både EU og US model. Hvor US er kraftigere. Lyset på Model 3 er uansett bedre enn på Model S/X, spesielt fjernlys.

Skulle det komme en oppgradering er matrix høyt på lista, laser blir uansett for dyrt.

eNORm

Fått vite min VIN 819 og får levering 1. des. i Drammen. Lurer på om det er ny lykter eller ikke. Vurderer kanskje å utsette levering og bytte bil, hvis det er gamle lykter. Er det noe man kan gjøre?

Steffinho

Sitat fra: eNORm på tor 26. nov 2020, kl. 06:50
Fått vite min VIN 819 og får levering 1. des. i Drammen. Lurer på om det er ny lykter eller ikke. Vurderer kanskje å utsette levering og bytte bil, hvis det er gamle lykter. Er det noe man kan gjøre?
Kan være det er kun Performance og høyrestyrte LR som har det. Da er det kjipt å utsette.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Skjøteledning

Tror årsaken til at UK og Performance har det er at de er produsert i en senere batch og at alle vin. etter det vil ha nye lykter.

Haggish

Nå er det mye tro, hvis og kanskje om lysene her ;) Er det noen som har gode kontakter og kan få tak på fakta?
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Vegard_br

Haggish

Ja, men han som hentet i går fikk ikke nye lykter sort LR med vin 819xxx.
Så jeg tror ingen som henter nå får de, men der "tror" jeg igjen ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Vegard_br

Nei antagelig ikke, og det har vel ikke gått ut hentemeldinger for de med bil på Triton Ace ennå?

Haggish

Nei tror ikke det, Jeg for min del har vin 833xxx og har fått antydning om Grand Aurora.
Nå når disse nye lyktene er nevnt er det nesten en showstopper og ikke få de :(
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Vegard_br

Sitat fra: Haggish på tor 26. nov 2020, kl. 08:30
Nei tror ikke det, Jeg for min del har vin 833xxx og har fått antydning om Grand Aurora.
Nå når disse nye lyktene er nevnt er det nesten en showstopper og ikke få de :(

Ja har også 833 og kjenner litt på det. Jeg har imidlertid konkludert med at det er mest FOMO, siden jeg ikke visste om lykter da jeg bestilte ;)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA