Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.  (Lest 156874 ganger)

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.
« Svar #1065 på: Fredag 18. Desember 2020, klokken 23:30 »
Aha. Ja, den kan fra tid til annen komme litt ut av "synkronisering".
Tesla S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD - MCU2 - Free Super Charging - Firmware: 2022.12.3.2
________________________________________________________________________________________________

Contango

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: TM3 får ny pris, rentekampanje, nye lykter, motorisert bakluke, varmepumpe, mm.
« Svar #1066 på: Fredag 18. Desember 2020, klokken 23:35 »
Akkurat. Og stresset for å finne manuell knappen er ganske høyt når man kommer durende, porten er åpen, og noen eller noe dyrt er i åpningen.
I tillegg har vi en sving før porten og ser ikke noe før ting er i gang. Men jeg skal moderere meg å si at det fungerer sikkert for de som har en god garasjeløsning med stabile mottakerforhold og port fra etter 1970.

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1067 på: Fredag 18. Desember 2020, klokken 23:40 »
Da kan denne til 449.- være et bedre alternativ. 4 mm tykk, og batteriet varer i en evighet. 30-50 m. rekkevidde. Universal så den virker på de fleste porter.

Tesla S75D - 09/2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - CCS - FSD - MCU2 - Free Super Charging - Firmware: 2022.12.3.2
________________________________________________________________________________________________

Contango

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1068 på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 00:10 »
Har den gamle utgaven i treern. Helt OK men med kalde batterier om vinteren virker Homelink bedre.

Handyman

• Gold Member
  • Noe løst som er fast, eller noe fast som er løst.
    • Vis profil
« Svar #1069 på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 00:40 »
Automatisk homelink er bare sinnsykt digg!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Haggish

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #1070 på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 00:48 »
Kun for de som alltid skal rett inn i garasjen ;)
Tm3 LR blå/sort m/hf best. 21/10, mottatt 14/12

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1071 på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 01:02 »
Har du Homelink?

Counterpointer

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1072 på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 11:40 »
Enig. Hadde på automatisk men er gått over til manuell homelink. Døra blir stående oppe når den ikke skal (lite problem i praksis), men det som er skummelt er at den lukker noen ganger når den ikke skal (potensielt farlig/skadefare).

Christopher Neumann Ruud

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1073 på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 12:01 »
Vi hadde på automatisk homelink, og en gang med stress og regn vi stoppa bilen og måtte justere retningen så løste homelinken ut og garasjedøra knuste soltaket på vei inn.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

alagerqv

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1074 på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 12:02 »
Tips er å montere fotocelle. Koster bare noen hundrelapper.

Erlingni

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #1075 på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 12:20 »
Det er da bare å bruke homelink i manuell modus. Funker gull!

Knappen popper til og med automatisk opp på skjermen når du nærmer deg garasjen, så vi snakker ett eneste klikk. Det orker forhåpentligvis de fleste :D

thebadger

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1076 på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 12:50 »

Knappen popper til og med automatisk opp på skjermen når du nærmer deg garasjen, så vi snakker ett eneste klikk. Det orker forhåpentligvis de fleste :D
Funker sikkert med stemmestyring også.

ladov

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1077 på: ſøndag 20. Desember 2020, klokken 10:08 »

Funker sikkert med stemmestyring også.
Skulle til å spørre om den virker med stemmestyring.. :D

Kan homelink styres med stemmen, på en bra måte? Jeg bruker stemmestyring ofte selv men nesten alltid på ting som ikke er tidskritisk. Altså, at bilen trenger 2-3 sekunder på å finne låta når jeg sier 'spill haugenstua' er helt greit men om jeg skal ha stemmestyring på garasjeporten ønsker jeg at det fungerer så flytende at jeg ikke må stoppe bilen foran porten mens jeg venter på at bilen tenker seg om.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Kim-

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1078 på: ſøndag 20. Desember 2020, klokken 11:42 »
Tar det noe tid før den skjønner hva man sier? Den skjønner ingenting hos meg, meldinger jeg svarer på med stemmestyring blir helt feil
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1079 på: ſøndag 20. Desember 2020, klokken 12:09 »
Dialekt?  ;D