Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y fra Berlin får nytt batteri

Startet av ToWalkOrDrive, søndag 09. august 2020, klokken 23:31

« forrige - neste »

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


Magnus Hansen

Litt mer spesiell uttalelse fra Elon Musk (sett i lys av norske nyheter)

Sitat
I think a ravecave is culturally necessary.

Men Tesla bruker vel ikke bensindrevne aggregater 😊

hELgenen

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 03. september 2020, klokken 17:36
Litt mer spesiell uttalelse fra Elon Musk (sett i lys av norske nyheter)

Sitat
I think a ravecave is culturally necessary.

Men Tesla bruker vel ikke bensindrevne aggregater 😊

Vel - noen synes sikkert den der saken var morsom - og til å spøke med.
Men i mine øyne finnes knapt større drittsekker.
Ikke bare bryter de seg inn - doper seg selv - tar nesten livet av vennene sine, men de tar f...ta meg
å belaster helsevesenet og utsetter ansatte der for smitte - over 4000 helsearbeidere har blitt drept
av korona så langt på verdensbasis - folk som er der for å redde deg og meg. Hvor j..egoister skal
man være!!!

Simen1

Tesla model S P85 2013 i Tromsø

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Simen1 på fredag 11. september 2020, klokken 09:02
"Radically" redesigned Tesla Model Y to be built in Berlin, Musk says
https://thedriven.io/2020/09/04/radically-redesigned-tesla-model-y-to-be-built-in-berlin-musk-says/

Kan noen si til Musk at når de radically redesign Model Y, så må de gjøre bilen 5cm lenger og trekke den bakerste tverrgående bjelken bak panotaket 5cm bakover? Sånn at en ikke dunker bakhodet i bjelken når en recline bakseteryggen.

Kan jo i samme slengen øke bakenden noen cm sånn at det er lettere å putte 7 personer inni...
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 21:22
Sitat fra: Simen1 på fredag 11. september 2020, klokken 09:02
"Radically" redesigned Tesla Model Y to be built in Berlin, Musk says
https://thedriven.io/2020/09/04/radically-redesigned-tesla-model-y-to-be-built-in-berlin-musk-says/

Kan noen si til Musk at når de radically redesign Model Y, så må de gjøre bilen 5cm lenger og trekke den bakerste tverrgående bjelken bak panotaket 5cm bakover? Sånn at en ikke dunker bakhodet i bjelken når en recline bakseteryggen.

Kan jo i samme slengen øke bakenden noen cm sånn at det er lettere å putte 7 personer inni...
Nå har vel ikke Musk sagt at Model Y blir radikalt forskjellig... men han har sagt følgende: ....radical redesign of the core technology of building a car. Jeg tolker det til at det er måten den produseres på som er endret, altså produksjonsmetoden og fabrikken, vel så mye som at bilen er endret.
Jeg tror dog at Berlin-utgaven vil være noe forskjellig fra US-utgaven.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DagfinnN

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 21:22
Kan noen si til Musk at når de radically redesign Model Y, så må de gjøre bilen 5cm lenger og trekke den bakerste tverrgående bjelken bak panotaket 5cm bakover? Sånn at en ikke dunker bakhodet i bjelken når en recline bakseteryggen.
Kan jo i samme slengen øke bakenden noen cm sånn at det er lettere å putte 7 personer inni...
Nærmest en helt ny bil da. Kommer neppe....
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Sitat fra: DagfinnN på mandag 21. september 2020, klokken 23:15
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 21:22
Kan noen si til Musk at når de radically redesign Model Y, så må de gjøre bilen 5cm lenger og trekke den bakerste tverrgående bjelken bak panotaket 5cm bakover? Sånn at en ikke dunker bakhodet i bjelken når en recline bakseteryggen.
Kan jo i samme slengen øke bakenden noen cm sånn at det er lettere å putte 7 personer inni...
Nærmest en helt ny bil da. Kommer neppe....
Enig med DagfinnN. Bilen blir temmelig lik både innvendig og utvendig utseende og funksjon, men bygd på en ny måte (casting, dreadnaugt, automatisert, ny hightech lakkboks, kort ledningsnett mm).

Handyman

Jeg håper på bagasjeromstrekk/hattehylle, men tviler.
Tviler litt på nye batterier, ref Tweeten til Musk i går.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. september 2020, klokken 00:20
Sitat fra: DagfinnN på mandag 21. september 2020, klokken 23:15
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 21:22
Kan noen si til Musk at når de radically redesign Model Y, så må de gjøre bilen 5cm lenger og trekke den bakerste tverrgående bjelken bak panotaket 5cm bakover? Sånn at en ikke dunker bakhodet i bjelken når en recline bakseteryggen.
Kan jo i samme slengen øke bakenden noen cm sånn at det er lettere å putte 7 personer inni...
Nærmest en helt ny bil da. Kommer neppe....
Enig med DagfinnN. Bilen blir temmelig lik både innvendig og utvendig utseende og funksjon, men bygd på en ny måte (casting, dreadnaugt, automatisert, ny hightech lakkboks, kort ledningsnett mm).
Ok, si til han at han i hvert fall må flytte den tverrstilte bjelken 5cm bakover...det er jo en direkte designfeil at en ikke kan justere seteryggen bakover uten at bakhodet kommer i konflikt med takbjelken
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på tirsdag 22. september 2020, klokken 07:54
Jeg håper på bagasjeromstrekk/hattehylle, men tviler.
Tviler litt på nye batterier, ref Tweeten til Musk i går.
Kanskje han prøver å senke forventningene, for så å overraske med noe annet igjen... De trakk i hvert fall byggesøknaden på noe relatert til batterier, for så å bygge opp noe annet, men kan jo være andre forklaringer enn nytt batteri, ja.
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 22. september 2020, klokken 07:56
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. september 2020, klokken 00:20
Sitat fra: DagfinnN på mandag 21. september 2020, klokken 23:15
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 21:22
Kan noen si til Musk at når de radically redesign Model Y, så må de gjøre bilen 5cm lenger og trekke den bakerste tverrgående bjelken bak panotaket 5cm bakover? Sånn at en ikke dunker bakhodet i bjelken når en recline bakseteryggen.
Kan jo i samme slengen øke bakenden noen cm sånn at det er lettere å putte 7 personer inni...
Nærmest en helt ny bil da. Kommer neppe....
Enig med DagfinnN. Bilen blir temmelig lik både innvendig og utvendig utseende og funksjon, men bygd på en ny måte (casting, dreadnaugt, automatisert, ny hightech lakkboks, kort ledningsnett mm).
Ok, si til han at han i hvert fall må flytte den tverrstilte bjelken 5cm bakover...det er jo en direkte designfeil at en ikke kan justere seteryggen bakover uten at bakhodet kommer i konflikt med takbjelken
Kanskje Tesla mener at det er passasjeren som er designet for lang. ;D
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 22. september 2020, klokken 07:56
Ok, si til han at han i hvert fall må flytte den tverrstilte bjelken 5cm bakover..
Det skal jeg si neste gang jeg og Elon møtes

Nickelilltroll

#29
Har jeg førstådd det riktig at det ikke er noen livestream for "battery day"? Har googlet og søkt. Skal uansett starte kl 0130 pacific time. Dvs det skal nå ha starta for 25 min siden...Nei nå har jeg prøvd og konvertere tider og ting her og virker som jeg bare roter rundt... ???
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA