Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mokka-E

Startet av Daniel_0007, torsdag 25. juni 2020, klokken 09:55

« forrige - neste »

Daniel_0007

Som om vi ikke har nok elbiler fra psa så kommer nå enda, størrelsesmessig lik 2008 men ser kanskje enda sprekere ut i motsetning til corsa som er ganske traus.
https://www.motor.no/artikler/elbil-opel-med-elektrisk-mokka-i-suv-klassen/
Model 3 2019 LR Rwd

Sandstrøm

Har sett ferske bilder av denne nye PSA utgaven av Opel Mokka.. Har selv den "gamle" Mokka i dag. Virker mye mer moderne enn tidligere Opel modeller. Er vel på størrelse mellom Peugeot 208, og 2008. Også sammenlignet med den nye Corsa, så er jo denne i en helt annen stil, så det blir nok en spennende model,l når den kommer i salg i fra 2021.

Amatøren

Denne kan jeg ha litt tro på som attraktiv bil for mange, men dessverre litt kort rekkevidde i forhold til barnas ønsker når de er i etableringsfasen (riktig nok lenger enn e-tron 50 som jeg bruker):

- 322 kilometer etter WLTP-målemetoden.
+ 100 kW hurtilademulighet.
+ 11 kW hjemmelading.
+ Ser høy ut (mini SUV)
+ ACC
+ Vri knapper på klima (ser slik ut).
+ Liker interiøret som er mer tradisjonelt i nedre del.
+ Ser ut til at Open går mot bedre design nå.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

batterimannen

Synes den ser ganske bra ut. Skjønner at PSA gruppen lager mange modeller på samme platform, men skulle ønske at de hadde hatt mulighet for å legge inn større batteri, spesielt på e-2008 og Mokka.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Nilea

Sitat fra: batterimannen på søndag 28. juni 2020, klokken 10:03
Synes den ser ganske bra ut. Skjønner at PSA gruppen lager mange modeller på samme platform, men skulle ønske at de hadde hatt mulighet for å legge inn større batteri, spesielt på e-2008 og Mokka.

Enig! E2008, mokka og c4 hadde kunnet solgt sykt mye mer med 10kw ekstra batteri... Alternativt de ble like effektive som e-niro og kona...

amps

#5
Virker som Opel har tatt en Ford her, bilen er basert på "sportsbilen" Manta, manta var en konkurrent til Ford's europeiske Mustang, kalt Ford Capri. Ford sin Mach-e er jo også inspirert av Mustang.

Men er skuffende at denne ikke kan fåes med 200hk motor og 75kwt batteri, slik at den kunne fungert som oppgradering til de som har Ampera-e. Da hadde den også konkurert mot eksterne konkurenter som Kona, E-niro, soul, leaf 64 etc.

De som vil ha en bil i denne klassen har jo sansynligvis bestilt en e-2008 eller DS. Blir jo bare for menigheten dette.

Daniel_0007

Er nok en bil for opel fans men syns den ser bra ut men er vel mindre  enn 2008 og nærmere kona størrelsesmessig.
Spørs om denna og c4 får noe som gjør de skiller seg fra søsknene men tviler på det
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Liker denne, og peugeot e-2008, ut fra bilder/omtaler. Håper det kommer en klasse over fra psa gruppen som dekker familie og hengerfeste-behov bedre (nærmere e-Niro/id.4). Noen som har fulgt med og vet om det kommer større? Veldig like søsken, ja, som noen påpeker. Men jeg føler absolutt ingen grunn til å være trofast med forhandleren jeg er tilknyttet til nå gjennom merket på nåværende bil, og dette gir meg større valgfrihet på det området. Det setter jeg pris på (nåværende forhandler har Peugeot men ikke Opel). Prisen og hurtigere ladding gjør rekkevidden lett å forsvare, selv om det ikke treffer med mine nåværende behov.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Daniel_0007

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 24. september 2020, klokken 01:33
Liker denne, og peugeot e-2008, ut fra bilder/omtaler. Håper det kommer en klasse over fra psa gruppen som dekker familie og hengerfeste-behov bedre (nærmere e-Niro/id.4). Noen som har fulgt med og vet om det kommer større? Veldig like søsken, ja, som noen påpeker. Men jeg føler absolutt ingen grunn til å være trofast med forhandleren jeg er tilknyttet til nå gjennom merket på nåværende bil, og dette gir meg større valgfrihet på det området. Det setter jeg pris på (nåværende forhandler har Peugeot men ikke Opel). Prisen og hurtigere ladding gjør rekkevidden lett å forsvare, selv om det ikke treffer med mine nåværende behov.

Er ikke noen planer om større suv før om noen år såvidt jeg vet men for familier så kommer de med vare biler med opptil 9 seter.
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Ja, fant litt mer informasjon her om dette. PSA gruppen har to plattformer, hvor den eldre EMP2 dekker større biler C-klasse og opp. Den nye (e)CMP som gjelder for den nye Mocka passer for C-klasse og ned. EMP2 har mulighet for plugin-hybrid men ikke full elektrisk slik som eCMP. PSA gruppen har mål om at alle modeller er elektrifisert på ett eller annet nivå innen 2025. https://www.groupe-psa.com/en/automotive-group/innovation/groupe-psa-lelectrification-en-marche/
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Daniel_0007

Ja de kommer med ny ren elbil plattform om 3 års tid med mulighet for større biler og større batteri, så fram til da vil de større bilene kun være plugin hybrid.

https://www.electrive.com/2020/07/29/psa-group-announces-evmp-electric-platform-for-2023/
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Satt akkurat å leste på det samme. Tydelig at PSA går for en gradvis elektrifisering med plattformer som kan brukes til BEV i Europa og HEV/PHEV i andre markeder. Mye gjenbruk fra EMP2 i den neste eVMP plattformen gjør vel at man kan kanskje forvente seg at modeller som eksisterer som PHEV i dag kan være tilgjengelig som BEV i 2023 med 60 til 100 kWh og 400 til 650 WLTP rekkevidde. Det blir mye å velge i da. :)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Daniel_0007

da er pris ute synd man må på top spec for å få matrix led.

https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54298
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Ser utvilsom tøff ut. Antagelig riktig pris. Formidabel bakkeklaring for en liten og batteritynget bil. Litt uvant å se bil med fire hjulmuttere, har nok ikke noe å si - ser ut til at de andre PSA søsknene har det samme. Vannavkjølt batteri, og varmepumpe, iflg TU. https://www.tu.no/artikler/roper-norske-priser-opels-kommende-el-suv-er-i-norge/502817
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Edison

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 18. november 2020, klokken 01:15
da er pris ute synd man må på top spec for å få matrix led.

https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54298

LED Matrix er tilvalg på dei andre utgåvene.

Eg synest prisen er litt høg samanlikna med Citroen eC4, der ein får større bil til ein lågare pris. Ganske likt utstyrt, og e-C4 har skinninteriør med elektrisk regulering og massasje til ein rimelig penge. Berre synd at denne ikkje kan få LED matrix.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA