Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kvalitet på bilene og ventetid på deler!

Startet av EV-FTW, lørdag 13. juni 2020, klokken 20:59

« forrige - neste »

EV-FTW

Jeg må si jeg blir mer og mer skeptisk til MG. Vurderte sterkt å kjøpe den, men valgte å vente litt. Den er god å kjøre og har mange positive sider, men jeg var litt tilbakeholden grunnet skepsis til kvalitet og service.

Nå leser jeg på både det engelske og norske forumet på FB at bilene sliter med en god del feil. Mye 12V problemer og andre småting. Men det er flere og flere som har problem med at servo slutter å virke. Noe som potensielt kan være farlig i fart. Videre at det tar lang tid, flere uker, hvor bilen står på verksted grunnet dårlig tilgang på deler.

Dette er ikke positivt. Klart, på slike forum kommer ofte det negative frem, så en kan få litt feil bilde, men likevel. Er der en grunn til å være skeptisk?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Mellon

Tesla slet vel med det samme i starten, det har vel bedre seg en del nå selv om det tok litt tid?

Hvis MG blir en salgssuksess så er det penger nok i service etc til at jeg regner med at kapasiteten kommer når etterspørselen er der. Selv om det sikkert ikke er gjort over natta.

Dog kan jeg ikke se at det er andre biler som kan matche det MG tilbyr akkurat nå. Kanskje hvis Nissan har et par 40 kwt leaf`er igjen av gammelt parti før prisøkningen, men da mister man litt størrelse på bagasjerom og baksete.

EV-FTW

Jeg sier ikke noe på prisen, for det er et godt kjøp, og få rivaler akkurat nå når alle har satt opp pris. Men det spørs om ikke MG også går opp i pris når de har solgt ut de lagerførte bilene. Det gjenstår å se.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

Tja det er alltid lurt å være skeptisk når man kjøpe seg ny bil :+1: Men jeg sitter faktisk med en følelse på at den MG er fortsatt et godt kjøp. Har ikke prøvekjørt enda - bare sittet inne i bilen i butikken men sett mange tester. Den er stor og fin. Og den er vel det vi kan kalle billig el bil. Se bilder fra TV2 tv reklame nå nettopp. 0,9% rente og fra 239`Jeg tror nok mange kunen ha kjøpt seg en slik bil som nr 2 bilen i familien. Jeg var nylig ute på BNH hovedlager og de MG stod linjet opp der i fine farger og de er jo bestilt av kunder antar jeg. Så bilen den selger jo den. Har dog ikke sett siste mnd MG statistikk enda...

Motor.no testen viste noen feil vel... og Bjørn sin video nå nylig fortalte om forbedringer... Ikke lett dette med elbiler  :D :D

EV-FTW

Er flere andre merker ( bla Ford) som kjører 0.9 prosent rente. Og ja, dette e lavt, men er viktig å huske at det kun er en periode, så stiger det til markedsrente. Og dette er ikke de billigste lånegiverne på markedet. Så det er fort gjort å la seg lure inn i noe som på sikt blir dyrere enn først antatt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

nilka

Klart det er problematisk om servicen ryker og reparasjon tar lang tid. Har akkurat bestilt en selv så selvfølgelig litt bekymra. Men så langt er det rapportert om 4 med ødelagt servo og solgt godt over 600 her til lands. 1% med feil er ikke så mye satt opp mot andre, men det skal sies denne feilen er noe man forventer at skal komme seinere og ikke etter så kort tid.

Det at reparasjon også går treigt er problematisk. Men vi får håpe på forbedring.

Når det kommer til andre ting som prisen forventer jeg ikke egentlig oppgang her. Prisen på MG ZS EV ble satt rundt nyttår og selv om krona fallet voldsomt har den nesten stabilisert seg tilbake på nivået før covid-19 stengingen. Og nivået er noe lavere enn ved nyttår men retningen ser egentlig ut til å styrke krona. I tillegg viser MG at de vil satse hardt og det er grunnen til denne rentekampanjen samt at man akkurat nå også får med el-sparkesykkel denne uka.

Med alle disse kampanjene og slik er det veldig tydeligst MG ønsker å øke salget og da tviler jeg på at de vil gjøre noen prisøkning. Kanskje det kommer økning i pris når/hvis de får på plass appløsning til høsten samt frigjør mer av batterikapasiteten (minsker bufferen) eller øker ladehastigheten som det også går rykter om ettersom dette fort vil gjøre at bilen nærmer seg å konkurrere med en del dyrere biler.

Radial

12v batteriet er nok pga lagring uten vedlikehold av 12v systemet... Husk de produseres i Kina, transport til Nederland, lagring i x antall uker ,også transport til kalde Norge...

Klønete av forhandler å ikke lade 12v batteriet, men akkurat det er ikke veldig overraskende.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

EV-FTW

Sitat fra: nilka på mandag 15. juni 2020, klokken 10:52
Klart det er problematisk om servicen ryker og reparasjon tar lang tid. Har akkurat bestilt en selv så selvfølgelig litt bekymra. Men så langt er det rapportert om 4 med ødelagt servo og solgt godt over 600 her til lands. 1% med feil er ikke så mye satt opp mot andre, men det skal sies denne feilen er noe man forventer at skal komme seinere og ikke etter så kort tid.

Det at reparasjon også går treigt er problematisk. Men vi får håpe på forbedring.

Når det kommer til andre ting som prisen forventer jeg ikke egentlig oppgang her. Prisen på MG ZS EV ble satt rundt nyttår og selv om krona fallet voldsomt har den nesten stabilisert seg tilbake på nivået før covid-19 stengingen. Og nivået er noe lavere enn ved nyttår men retningen ser egentlig ut til å styrke krona. I tillegg viser MG at de vil satse hardt og det er grunnen til denne rentekampanjen samt at man akkurat nå også får med el-sparkesykkel denne uka.

Med alle disse kampanjene og slik er det veldig tydeligst MG ønsker å øke salget og da tviler jeg på at de vil gjøre noen prisøkning. Kanskje det kommer økning i pris når/hvis de får på plass appløsning til høsten samt frigjør mer av batterikapasiteten (minsker bufferen) eller øker ladehastigheten som det også går rykter om ettersom dette fort vil gjøre at bilen nærmer seg å konkurrere med en del dyrere biler.

Leste nylig på FB siden til MG at det har startet å komme beskjeder fra forhandlere at prisene forventes å stige om et par uker. Kan være ivrige selgere som bruker skitne triks for å få solgt lagerførte biler, eller så kan det være noe i det. Gjenstår å se.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Samco

Rusta ikke MGn fælt i England ? var en fyr med rust overalt

EV-FTW

Sitat fra: Samco på tirsdag 16. juni 2020, klokken 18:22
Rusta ikke MGn fælt i England ? var en fyr med rust overalt

Var noen tilfeller jo. Men nå blir bilene antirustbehandlet når de ankommer Drammen, noe som hjelper. Når det er sagt, la en ut bilde på FB av sin MG med rust under, bilen var bare kjørt rundt 2000 kilometer. Han fant rust i skjøter da han skulle montere hengerfeste.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Radial

Bare å få den 100% behandlet hos separat Tectyl/mercasol verksted...og legg til støydemping samtidig feks.

Medfølgende behandling er bare eksternt påført, uten at en eneste plate er tatt av, og uten hulroms-dyser etc.
Det er en del behandling ville jeg sagt..bedre enn ingenting, men ikke holdbart i det lange løp.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Samco

Virker som en bedre bil med «tesla bjørn» oppdateringen mye for pengene.

jman76

Er det noen som har fått fart på lynladehastigheten om sommeren?
Hva kan man forvente?

knute

Det høyeste jeg fikk i sommer på en varm dag i juli var 77kW.
Koblet til med ca. 8%.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Sjalabais

Hvordan er situasjonen med kvalitet og delelevering nå? Har det kommet noen endringer? Vi ser på en helt ny MG ZS Luxury og at prisen er nå oppe i 265 000 kr. Det er fortsatt en god del, men likevel er det jo kjedelig om bilen rustes i hjel på 5-6 år. Vi bor langs E16 og denne godt salta veien har tatt knekken på en lang rekke med biler.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA