Jeg skrev kontrakt på Maxus Euniq hos Birger N. Haug gardermoen for en måned siden.
Etter å ha sett mye skriveri på facebook og her om rekkevidden bestemte jeg meg for å få svar.
Her er svaret jeg fikk fra RSA import, kan ikke si at jeg er begeistret for det...
"Vi mangler fortsatt noe info fra fabrikken på alle WLTP-syklustall. 325km er urban-syklus.
Vår foreløpige info om combined er at det vil ligge rundt på 260km.
Generelt om rekkevidde:
Våre betraktinger rundt rekkevidde etter mye testing, er at det er så mange variabler at et tall basert på WLTP fabrikks-syklustester aldri vil stemme 100% med opplevd rekkevidde. Bilene kan gå kortere og lengre basert på bruksmønster.
Har man et bruksmønster som er basert i hovedsak på bykjøring/småkjøring med innslag av motorvei vil man ha en estimert rekkevidde på 290km-325km
Har man et bruksmønster som er basert på pendling på motorvei vil rekkevidden være mellom 230km-260km
Flere variabler som temperatur, geografi, bruk av klimaanlegg, motvind, medvind, regnvær, snø, lufttrykk i hjul og hyppig akselerasjon etc. vil være med å påvirke rekkevidde.
Mvh,
Maxus Norge"