Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Citroën C4

Startet av GeirOlav, fredag 10. april 2020, klokken 16:58

« forrige - neste »

Bidda

Lånte bilen lørdag og søndag, hele familien prøvde den, våre bemerkninger:
-Fin utenpå og inni
-Fine materialer
-Topp kjørekomfort, slår det meste i mjukhet, unntatt skarpe kanter (hull osv)
-Stille
-Ladet på TWC boksen vår, 230V 32A 3-fas

-Håpløs GOM (kommer ny programvare i mars)
-Plassering innvendig speil så lavt at den skygger for utsikten
-Rekkevidde småkjøring vinter 18-20mil, pga dette ikke aktuell for oss
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

ProsjektX

Testet den i går og dessverre gikk det ikke som forventet her
1. veldig høyt plassert dashboard som gjør vinduet lite og utsikten dårlig (føles også innestengt)
2. veldig store sidekanaler som gjør dørtersklene uvanlig høye og store
3. fin å kjøre, men demperene bunner veldig fort i dumper og gir en hard avslutning
4. generelt dårlig utnyttet plass i kupe
a) dashboard og ventiler er trukket alt for langt inn i kupeen
b) nedre vinduskant er høy, og seter lave slik at barn i baksetet har dårlig/ingen utsikt
5. Likte ikke HMI'en
6. utvendig design er jo fint da, synd innvendige løsninger er for dårlige og lite gjennomtenkt
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Tut tut

Eg veit ikkje kor mykje spoileren tvers over bakruta har å sei for rekkevidda, men at den reduserer sikta bakover grundig er i alle fall sikkert. Når eg køyrer på tørr grusveg legg det seg masse støv og sand under, og der ligg det fint beskytta mot regn og vær slik at bakruta under spoileren (nedre halvpart) ikkje er gjennomsiktig lenger.

Hallgrim86

Jeg fikk bare en kort tur, men fy søren for en komfort! Fikk ikke stilt sete da jeg ikke fikk plass til henda, ikke det mest ergonomiske jeg har opplevd - men helt fløte på vei om du liker ekstra myk.

janavk

Citroen e-c4 er en litt snodig bil i mine øyne. Vi har i dag Tesla Model 3 + Citroen e-c4. Citroen e-c4 er på en måte den rake motsetningen av en Tesla Model 3, som er en veldig stiv bil, men UTROLIG god på landeveien, men litt for hard for komfortabel småkjøring.

En mer komfortabel bil en e-c4 skal du lete veldig lenge etter, og du skal betale ganske mye for å matche komforten i denne bilen. Det er en av de mest komfortable bilene jeg noen gang har kjørt når det kommer til by- og småkjøring. Samtidig er den så myk at det går utover landevei/motorveiskjøringen, den virker veldig vuggete i stor fart pga de myke demperne, så sitter ikke så godt i svingene.

Men vil fortsatt gi min varmeste anbefaling til e-c4, selv om den vugger i svingene i høy fart, så gjør den opp for det når det kommer til bykjøring.

Syklist

Bra med en sammenlikning mellom disse bilene.   

Model 3 er bra på god landevei, men på dårlig asfalt og distriktsveier med telehiv er den ubehagelig stiv. Dekkstøy på grov asfalt er også en svakhet med Model 3, her er vår Corsa-e bedre.

Jeg har kjørt Citroen C5 i mange år, og den er stabil og fin på landevei tross myk fjæring.  Skal vurdere e-C4 dersom den etterhvert kommer i en oppgradert utgave med lengre rekkevidde.  Hvordan opplever du e-C4 med tanke på veistøy på grov asfalt?
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Svk

Hvordan er det å stappe 3 skolebarn bak i en slik eC4?
Til sammenligning så gikk det fint med 3 i baksetet i en Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA