Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Verdig erstatter til i3?

Startet av Stikkontakten, tirsdag 24. mars 2020, klokken 12:29

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Stikkontakten på torsdag 26. mars 2020, klokken 17:01
Hva tenker dere om Mazda MX30? Jeg liker konseptet og at den er bærekraftig.
Rekkevidden vil neppe bli særlig imponerende. Snakker de ikke om ca 200 km ?

Øyvind.h

#16
Lexus ux300e?

Leste forresten et sted at BMW skal gjøre prisendring 1 april.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. mars 2020, klokken 18:30
Leste forresten et sted at BMW skal gjøre prisendring 1 april.
Det sa også selgeren til meg i dag da jeg hentet min nye i3 👍

Ladeklof

Har i dag en en i3 60ah som jeg elsker, dessverre trenger jeg bedre rekkevidde. Lånte en 120ah på fredag og ble litt skuffet. Den var ikke så kvikk og leken som min gamle. Jeg opplevde at tyngden gikk litt utover kjøreegenskapene. Gocart-følelsen var tonet ned. Er dette bare placebo fra min side? Har ikke prøvd i3s 120ah, som er det alternativet jeg vel vurderer nå. Er den (minst) like artig å kjøre som ur-i3?

JorgenM

Nevnes en slags "erstatter" for i3 i denne artikkelen, men altså brandet som Mini:

- The new crossover could revive the Paceman name and will use cobalt-free batteries, as BMW has been promising for some time now. The same report claims that this car could eventually replace the BMW i3 and that fits right into the hints the Germans have been offering about the future of the i model. The Munich high-wigs have been saying that the complex architecture of the i3 will not be used on a possible successor and that they will be aiming for a more conventional take.

https://www.bmwblog.com/2020/06/15/mini-working-on-two-new-suvs/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Samco

Sitat fra: Ladeklof på søndag 29. mars 2020, klokken 01:06
Har i dag en en i3 60ah som jeg elsker, dessverre trenger jeg bedre rekkevidde. Lånte en 120ah på fredag og ble litt skuffet. Den var ikke så kvikk og leken som min gamle. Jeg opplevde at tyngden gikk litt utover kjøreegenskapene. Gocart-følelsen var tonet ned. Er dette bare placebo fra min side? Har ikke prøvd i3s 120ah, som er det alternativet jeg vel vurderer nå. Er den (minst) like artig å kjøre som ur-i3?

120ah føltes mye tyngre mista litt av go cart følelsen litt rart og var mere gass pådrag Lag en på min 60.

Ladeklof

Ble til at jeg kjøpte ny i3s 120ah. Den har go-cart-følelse så det rekker. :)

Ingeniøren

Sitat fra: Samco på tirsdag 16. juni 2020, klokken 23:05
Sitat fra: Ladeklof på søndag 29. mars 2020, klokken 01:06
Har i dag en en i3 60ah som jeg elsker, dessverre trenger jeg bedre rekkevidde. Lånte en 120ah på fredag og ble litt skuffet. Den var ikke så kvikk og leken som min gamle. Jeg opplevde at tyngden gikk litt utover kjøreegenskapene. Gocart-følelsen var tonet ned. Er dette bare placebo fra min side? Har ikke prøvd i3s 120ah, som er det alternativet jeg vel vurderer nå. Er den (minst) like artig å kjøre som ur-i3?

120ah føltes mye tyngre mista litt av go cart følelsen litt rart og var mere gass pådrag Lag en på min 60.

Akkurat samme følelsen hadde jeg - bilen føltes nesten som en båt. Dermed ble det ikke flere i3... Mulig S'n hadde passet meg bedre.

Skal vel få en i3 låne-bil i morgen, spent på om hvordan den føles. Bilen skal ha ny software...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Samco

I3s er kansje litt stivere og kvikkere mulig den som er tingen. Blir en ny bil engang åpen for det meste så langt.

Ladeklof

Dere bør absolutt prøve i3s, dersom dere i likhet med meg, var skuffet over følelsen i i3 120ah etter å ha kjørt 60ah.

Meldola

Sitat fra: Ladeklof på torsdag 18. juni 2020, klokken 22:54
Dere bør absolutt prøve i3s, dersom dere i likhet med meg, var skuffet over følelsen i i3 120ah etter å ha kjørt 60ah.

Byttet selv fra 60 til 120 i3s, føles faktisk ennå litt kvikkere fra 60 til 100 enn den gamle, samt at den ligger bedre på veien. Godt fornøyd med byttet.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Ladeklof

Ligger vesentlig bedre på veien i alle hastigheter.Ikke kilen for sidevind. Et helt annet drag mellom 80-120km/t. Negativt: Vesentlig dårligere svingradius.

Elbilusikker

De som kjører rundt i tesla burde fått grisebank. Hypotetisk sett vell og merke. Ellers er det veldig dumt at ikke flere elbiler kommer med 4*4.

Torodd Stangeland

Sitat fra: Ladeklof på tirsdag 23. juni 2020, klokken 19:11
Ligger vesentlig bedre på veien i alle hastigheter.Ikke kilen for sidevind. Et helt annet drag mellom 80-120km/t. Negativt: Vesentlig dårligere svingradius.
Har i3s større svingradius? Mener det har vært diskutert før, og at den skulle være lik?
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

Orbit

i3s trenger en halvmeter ekstra for å komme rundt (9,86 vs 10,31 m). Bredere dekk foran begrenser utslag på styringen.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0273661EN/393314
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA