Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering av kart

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2020, klokken 20:27

« forrige - neste »

tromsø

#60
Takk for utdypende svar Orbit!
Skal in på service i neste uke, kanskje kan be dem å oppdatere da også?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

daktari

Sitat fra: tromsø på søndag 23. august 2020, klokken 11:42
Takk for utdypende svar Orbit!
Skal in på service i neste uke, kanskje kan be dem å oppdatere da også?
mitt verksted gadd ikke dette, men jeg har lest at andre gjør det
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ThomasEL

Sitat fra: daktari på søndag 23. august 2020, klokken 12:42
Sitat fra: tromsø på søndag 23. august 2020, klokken 11:42
Takk for utdypende svar Orbit!
Skal in på service i neste uke, kanskje kan be dem å oppdatere da også?
mitt verksted gadd ikke dette, men jeg har lest at andre gjør det

Gumpens Auto i Kristiansand har lastet ned oppdatering av hele Europa for meg når jeg har vært inne.
- Norge oppdaterer seg automatisk når jeg har SIM
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

tromsø

Ok, da får vi se hvis Audi Tromsø hjelper med dette på fredag, kommer tilbake med beskjed
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

janbanan

Sitat fra: Orbit på søndag 23. august 2020, klokken 10:47
(Og akkurat nå kan ikke nettsidene koble konto mot bil, så nedlastingslenken er ikke tilgjengelig)

Laster ned kartoppdateringer til PC nå...
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

daktari

Tenkte jeg skulle laste ned også. Først installere Java som jeg trodde jeg var ferdig med...
starte installasjonsprogram, finne et filområde å lagre på; får bare 3-4 Mbps fart, skal ha ned 25500 Mb... 4 timer igjen.
Pc går i hvilemodus. Nedlasting avbrutt pga dvale. Starte opp igjen? NEida, økten utløpt, last ned installasjonsprogram på nytt. OK, logg inn på myaudi osv, slå av automatisk hvilemodus, start på nytt, 4:30 til ferdig. Kommer tilbake etter et par timer; avbrutt pga. økten har utløpt! wtf?!
På 3. forsøk nå. Fikk 4 Mbps en liten stund, nå 3 Mbps.
Har en helvetes svær gamingrouter i stua, Speedtest.net sier 230 Mbps download, omtrent det jeg betaler får. Audi gir 3,2 Mbps akkurat nå. 4:07 igjen...
Hvis ikke det funker nå skal verkstedet få fikse.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JohnPGriff

Nedlasting med PC er ikke verdt tiden det er en håplos løsning og er de verst oppdaterings løsning jeg har sett!!! Hvis du ikke har Java run time installert nedlastings program vil ikke kjøre og du for ingen melding at du mangler Java. For en par uker siden jeg lastet ned fra My Audi en kart oppdatering for Europa, nedlasting stoppet etter 750Mb. Prøvd igjen, men fikk beskjed ikke nok plass på PC. Hadde rundt 30GB ledige men nedlasting vil ikke start igjen. Til slutt må søk etter en temp mappe som nedlastnings appen hadde installert og slette manuelt  her var 25GB brukt. Startet nedlasting igjen og hadde når rundt 40GB ledige plass. Etter 3 timer fikk en nye beskjed ikke nok lagrings plass, rundt 20GB var nedlastet. Alle ledige plass på disken hadde vært brukt. Det ser ut at en 25GB ZIP file er lastet ned til en temp mappe og kart filene er "extracted" til denne mappe du har valgt for lagring. Oppdatert kart er 25GB men du faktisk trenger 50GB ledige plass. Kunne ikke frigjøre mer ledige plass og satt in en 32GB USB minne pinne og startet nedlasting igjen og lagret til en mappe kalt "Kart". Etter flere timer jeg endelig fikk alt nedlastet. Gikk ut til bilen og koblet til, åpnet Instillinger/Sytemvedlikehold, ingen oppdatering var funnet. Bestemt å slette min mappe kalt "Kart" slik at de 2 kart mappene som hadde vært nedlastet var lagret i rotmappe og prøvd igjen. Fikk en melding veldig rask, "Oppdatering: 2019.3_P0321 Dataene er oppdatert" og en annen melding, "Navigasjonsdata Europa Dataene er oppdatert. Oppdateringsdatene kan lastes ned fra myaudi-nettstedet og installeres manuelt". De kryptisk meldinger vist at kart versjon installert i bilen (2020.1_P0360) var faktisk nyere en den jeg hadde brukt mange timer å nedlaster. Rundt 2 uke siden, etter jeg hadde satt in en data sim, en kart oppdatering var varslet og en oppdatering bare for Norge (300mb) var lastet ned. Den nye versjonen er 2021.1_P0440, nedlasting og installasjon gikk uten problem. Kontaktet min forhandler, men de hadde null peiling om hvordan jeg kunne bruker My Audi for nedlasting av kart oppdatering og ikke mist hvordan du kunne rask bekrefter hvilken versjon var tilgjengelige for du begynt med nedlasting. Det er ingen "Read Me" med kart versjon og du må lete gjennom flere mappe å finne an "installation.txt" fil hvor versjonsnummer er skrevet. Men først du må laste ned en oppdatering.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Orbit

Enig i at nedlastningløsningen er treg, komplisert, plasskrevende, og Java!!  >:(

Men du skulle egentlig fått 2020.3_P0400 fra nettsidene nå. Lastet selv ned denne i går - for andre gang - for å kunne se om det var noe nytt, da jeg av samme grunn som deg ikke ser om så er tilfelle før nedlastningen er ferdig.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

OTA vha. ekstra SIM i bilen fungerer brillefint, behøver ikke gjøre noen ting. Eneste er at det går litt data da.. :o
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

Sitat fra: elektro på søndag 06. september 2020, klokken 18:15
OTA vha. ekstra SIM i bilen fungerer brillefint, behøver ikke gjøre noen ting. Eneste er at det går litt data da.. :o

Støttes!
Det har så langt fungert veldig bra!

Man får riktignok bare oppdatert Norge, men hvis man kjører til et annet land, så tror jeg man vil få spørsmål om å laste ned siste versjon for det aktuelle landet.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hårek

Sitat fra: elektro på søndag 06. september 2020, klokken 18:15
OTA vha. ekstra SIM i bilen fungerer brillefint ...
Nja, ikke helt. Har fremdeles ikke fått inn 2021.1, som ble utgitt for mer enn 2 uker siden.
Så at bilen begynte på nedlasting, men det stoppet med en feilmelding. Siden ble det stille.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

janbanan

Sitat fra: elektro på søndag 06. september 2020, klokken 18:15
OTA vha. ekstra SIM i bilen fungerer brillefint, behøver ikke gjøre noen ting. Eneste er at det går litt data da.. :o

Ja enig i det. Men det burde være mulighet til å trigge nedlasting av andre land også. Ikke bare det landet bilen befinner seg i. Kjekt å ha oppdatert kart i bilen, før feks før en biltur nedover kontinentet.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

daktari

Var i DK i 4 dager i sommer, det var ikke nok til å få nytt kart.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

janbanan

Sitat fra: daktari på mandag 07. september 2020, klokken 08:17
Var i DK i 4 dager i sommer, det var ikke nok til å få nytt kart.
Dette skuffer meg, hadde trodd at dett var litt bedre. Dersom du er nesten lenge nok i feks Danmark, og oppdateringen starter nedlasting på bilferje sitt mobilnett, så blir det en kostbar affære. Kanskje sikrest å ta ut SIM-kort i slike tilfeller.

Håpløst dårlig.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

ThomasEL

Sitat fra: daktari på mandag 07. september 2020, klokken 08:17
Var i DK i 4 dager i sommer, det var ikke nok til å få nytt kart.

Det var litt overraskende og skuffende, ja...
Forsøkte du å søke etter oppdatering manuelt? (Vet ikke om det hadde hjulpet, men kanskje... Siden det tross alt ligger en oppdatering der i "skyen"...) Uansett, hadde trodd det hadde skjedd automatisk kort tid etter krysse av landegrensen..
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA