Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er det mye feil på e-tron?

Startet av elbilertilalle, torsdag 16. november 2023, klokken 15:06

« forrige - neste »

elbilertilalle

Hei dere som har e-tron.

Jeg vurderer overgang fra Tesla til e-tron Q8 men lurer jo om det er mye feil på bilen. I følge denne (https://www.jdpower.com/business/press-releases/2023-us-vehicle-dependability-studyvds) amerikanske statestikk er audi (sammen med tesla) på bunnen - og Kia på toppen. Men hva er deres erfaring?

Takk!

Moas

Ja, hvis du liker å åpne dørene så har nå NAF en krangel med Møller. Jeg lurer på hvem som vinner
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

storeulv

Sitat fra: Moas på torsdag 16. november 2023, klokken 21:28Ja, hvis du liker å åpne dørene så har nå NAF en krangel med Møller. Jeg lurer på hvem som vinner

Vær nå endelig ikke redd for å utdype  ;)

Hva er det NAF har en sak om?
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Moas

Sitat fra: storeulv på torsdag 16. november 2023, klokken 22:21
Sitat fra: Moas på torsdag 16. november 2023, klokken 21:28Ja, hvis du liker å åpne dørene så har nå NAF en krangel med Møller. Jeg lurer på hvem som vinner

Vær nå endelig ikke redd for å utdype  ;)

Hva er det NAF har en sak om?
https://www.motor.no/aktuelt/nei-moller-dette-bestemmer-dere-ikke/259833
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

storeulv

#4
Ok, det er jo en alvorlig sak i seg selv. Dog er det bare én sak, og den kan neppe brukes som argument for å si at det er mye feil på bilen.Selv har jeg hatt et par garantisaker på min e-tron, men jeg har aldri selv opplevd at Møller har gjort seg vanskelige mht. feilsøking og evt. utbedring av feilene.Men ja, noen slike "fellesfeil" har det jo vært siden lansering, og noen av disse igjen har vært gjengangere;
  • utvendige dørhåndtak blir trege (ikke samme type sak som den NAF skriver om)
  • dårlig design på låsebolt til hjul gjør at den lett ødelegges ved hjulskift
  • vanninntrengning rundt takvindu/takluke pga dårlig pakning[/i]
    • dårlig design på jekkfeste gjør at det kan knekke ved hjulskift[/i]
      • ...og sikkert flere andre feil som andre kan liste...

      Mine erfaringer med bilen og med Møller er gode. Andre får svare for seg.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA