Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Xpeng G3

Startet av Guleböj, søndag 08. mars 2020, klokken 19:13

« forrige - neste »

Øyvind.h

At PS2 har færre feil enn Model 3 virker fullstendig urealistisk etter mitt syn, med mindre en fokuserer isolert på finish. Men egne erfaringer kan alltid dytte opplevelsen i ene eller andre retningen. Har du hatt en Model 3 med masse feil, og nå en PS2 uten feil foreløpig blir jo opplevelsen slik.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: HelectriC på mandag 26. oktober 2020, klokken 17:07

Egne erfaringer, jeg har hatt forskjellige Tesla i over 6år og nå Polestar 2.

Bastant utsagn til å være en persons opplevelse.

Har du eid TM3 og? Virker som om det er lite feil på de. Hvordan TMS fra noen år tilbake var er ikke så veldig relevant f.eks.

Og hva legger du i byggekvalitet? For meg handler det om driftssikkerhet og holdbarhet. Ikke fit & finish (panelgaps, orange peel osv).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

HelectriC

Kvalitet mener jeg er hvor godt deler klarer å ikke gå i stykker, der er Tesla midt på treet mener jeg, det er en del feil og jeg hadde spesielt mange feil på min 2014 Model S. 2017 Model S var bedre. Byggekvalitet mener jeg er finish, panel gaps, opplevd kvalitet og der er Polestar bedre mener jeg.

Det er meget spesielt at det i en tråd om en helt annen bil som vanlig kommer masse Tesla defenders som om Tesla til enhver pris må forsvares. Hva er greien med at noen ikke klarer at ikke alle synes Tesla er fantastisk over alt annet?
ioniq 5

turfsurf

Sitat fra: HelectriC på mandag 26. oktober 2020, klokken 22:46
Det er meget spesielt at det i en tråd om en helt annen bil som vanlig kommer masse Tesla defenders som om Tesla til enhver pris må forsvares. Hva er greien med at noen ikke klarer at ikke alle synes Tesla er fantastisk over alt annet?
Hva er greia med å kritisere Tesla i en tråd om en annen bil da? Kritiserer man noe må man regne med å få svar.

Og det handler ikke om å forsvare Tesla over alt annet, jeg har hatt Tesla fra 2013, 15 og 17, og solgte den siste bl.a. grunnet mange feil.

Men kritikken din var unyansert og veldig bastant, og virket ikke veldig relevant.

Tåler du ikke svar på kommentarene dine får du la være å poste.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

HelectriC

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 06:41
Sitat fra: HelectriC på mandag 26. oktober 2020, klokken 22:46
Det er meget spesielt at det i en tråd om en helt annen bil som vanlig kommer masse Tesla defenders som om Tesla til enhver pris må forsvares. Hva er greien med at noen ikke klarer at ikke alle synes Tesla er fantastisk over alt annet?
Hva er greia med å kritisere Tesla i en tråd om en annen bil da? Kritiserer man noe må man regne med å få svar.

Og det handler ikke om å forsvare Tesla over alt annet, jeg har hatt Tesla fra 2013, 15 og 17, og solgte den siste bl.a. grunnet mange feil.

Men kritikken din var unyansert og veldig bastant, og virket ikke veldig relevant.

Tåler du ikke svar på kommentarene dine får du la være å poste.

det var ikke jeg som trakk in Tesla i dette! Les tilbake så ser du det.
ioniq 5

Øyvind.h

Da kan Tesla Defenders Club ønske søsterklubben Polestar Defenders Club velkommen til forumet :) Før vi alle vender tilbake til topic.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

HelectriC

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 11:17
Da kan Tesla Defenders Club ønske søsterklubben Polestar Defenders Club velkommen til forumet :) Før vi alle vender tilbake til topic.

:D
ioniq 5

nilka

Haha stormaktene Tesla og Polestar invaderer stakkars Xpeng for å avgjøre hvem som er kulest eller minst ille. Begynner å ligne på USA og Russland under den kalde krigen.
På tide at dere oppfører dere og lar Xpeng tråden handle om Xpeng. Skal dere krangle om hvem som har den minst kjipe bilen kan dere gjøre det på PM.

Når det kommer til Xpeng G3 synes jeg det var en skikkelig fin bil. Den hadde perfekt størrelse for familien vår og den hadde masse teknologi jeg likte. Synes også den var svært god å kjøre når jeg prøvde den. Det var synd prisen lå på 400.000 når jeg så etter bil. For hadde den vært mulig å skaffe for 340.000 slik det var i oktober hadde jeg gått for den istedenfor MGen vi gikk for.


kaiat

Synes bilen ser grei ut, men som 3-barnspappa er jeg litt oppgitt over at bilen - i likhet med MG ZS EV - kun har 2 nakkestøtter i baksetet.

Electric cars in Norway

Enig :+1: Burde vært påbudt med 3 stk derav en i midten. Nakkestøtte er et must ved kollisjoner som vi har sett i kollisjonstester. Uavhengig av merke. Bare se på Ncap videos.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: kaiat på mandag 09. november 2020, klokken 14:01
Synes bilen ser grei ut, men som 3-barnspappa er jeg litt oppgitt over at bilen - i likhet med MG ZS EV - kun har 2 nakkestøtter i baksetet.

Er dessverre vanlig for biler som hovedsaklig er bygget for andre markeder enn det Europeiske. Dette er f.eks. en typisk forskjell på Europeisk og amerikanske utgaver av samme bil.

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil


Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

kaiat

Ja, jeg kjenner til det med forskjeller mellom markedene. F.eks. har US-Leaf 2 nakkestøtter mens europeisk Leaf har 3. Men likevel synd at kineserene har glippet her da begge bilene er interessante ellers.


GOLF-raider

100 elbiler; Xpeng [G3] ble lastet ombord i et bilskip
i Kina i midten av oktober   :D
https://chargedevs.com/newswire/xpengs-g3-electric-suv-is-on-its-way-to-norway/
De er på vei til Norge nå   ::)

https://youtu.be/e777NgXyP2U
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

El_Dorado

De første norske utgavene av Xpeng G3 Smart SUV er ankommet Norge og vil snart bli levert ut til de første kundene. Utleveringene starter etter planen 14. desember.  :+1:

Allerede før vi har fått bilene på veien er Xpeng G3 blitt nominert til Årets bil, kårets til ett av de beste bilkjøpene av NAF og uavhengige analyser har vist at G3'en gir opptil 100 000 kroner "mer bil for pengene" enn de nærmeste konkurrentene!  ???
TMY P 2023
SEAT Mii [Frii]

Daniel_0007

Teslabjørn har allerede første bilen registrert i Norge til test men han har sperrefrist, aner ikke til når, rart å ha sperre frist når utleveringer starter om 2 ukers tid.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA