2020.8

Startet av OhmPaPa, tor 05. mar 2020, kl. 11:15

« forrige - neste »

DagfinnN

Var ute med vår S3+ i går etter oppdatering til 2020.8. Masse kjegler vises, men så ingen trafikk-lys (i bilens skjerm). Noe som må gjøres for at dette skal virke?
En annen observasjon om autowipers. Fungerte nær perfekt i går. Var regnbyger med lett og variabelt regn. Kjørte over 1 time og trykket på knappen kun en gang. La også merke til at vindusviskerne gikk mye raskere over skjermen som før - altså et kjapt sveipt før pause til neste sveip.
Noen som har sette det samme?
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

sjokomelk

Sitat fra: DagfinnN på lør 28. mar 2020, kl. 10:40
Var ute med vår S3+ i går etter oppdatering til 2020.8. Masse kjegler vises, men så ingen trafikk-lys (i bilens skjerm). Noe som må gjøres for at dette skal virke?
Har du kjøpt FSD-oppgraderingen? Hvis du har det, så må du aktivere "FSD visualization preview" under Autopilot i menyen.
Har du ikke kjøpt FSD har du ikke dette valget.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

DagfinnN

Tusen takk for svar.
Har ikke FSD på 3'ern nei. Kun på S100D.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

z4rd

Det er ikke helt korrekt, sjokomelk.

På min TM3 LR (Har kun vanlig AP, ikke kjøpt FSD-pakka til 50k, men bilen har FSD-hardwaren) så fikk jeg tilvalget "FSD visualization preview" under Autopilot i menyen etter at jeg oppgraderte til 2020.8.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

sjokomelk

Da får jeg be om unnskyldning. Er sånn jeg hadde forstått at det var ment å fungere - som en "perk" for å gi noe til de som har lagt penger på bordet for FSD.

Min feil, ny feil følger! :-X :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS

z4rd

No prob. Det som hadde vært interessant å funnet ut av er om de med HW 2.5 også får det opp. Under er screenshots fra min:

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

sjokomelk

Det er bare for de med HW3/FSD-computer. :(

geear

I dag ville min MCU1 verken ta imot stemmekommandoer eller koble til telefonen, så måtte reboote (og det siste halvåret/året har det begynt å ta en evighet, mange minutter). Syns det skjer ofte for tiden. På den positive siden så oppleves den ikke treg i det hele tatt lenger under bruk.

Toalmar

Da kom det enda en versjon av denne 2020.8.3 er nå ute til ett lite antall biler. Dette er vel også kun en fin av tidligere versjon  :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tsla_eppen

Sitat fra: gr på tir 24. mar 2020, kl. 22:34
Har ikke testet den på AP på grunn av at det ikke går an å slå av hengermodus med henger tilkoblet lenger... får ikke aktivert AP i hengermodus, kun kjørt med henger siden jeg fikk 8.2. Så er kun aktiv cruise jeg har testet hvor den er litt nervøs for trafikk i møtende felt. Tunnelskrekken var 4.1.

Edit: nå funka plutselig knappen for hengermodus igjen.

Jeg har tidligere slitt med hengermodus i en tidligere versjon. Kan noen flere bekrefte at man kan slå av hengermodus når du trekker (ikke veldig tung) henger med versjon 8.2?

geear

Det fungerte plutselig for meg igjen, som jeg skrev. Først ble jeg usikker på om det ikke hadde fungert fordi bilen var i bevegelse, men under kjøring etterpå så virket det å bytte da også, og da gikk hengersymbolet fra blått til gult. Altså visste den fortsatt den hadde henger, lysene var på, men hengermodus av (og fungerende AP), slik det skal være.

pjo

Fikk 8.3 i dag etter at jeg fikk 8.2 i går. Uvant å ligge tidlig i køen.
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

Frantisek Ruzicka

Hi all.I'm sorry to write english, but my Norwegian is 0 :),even I'm living in Norway for some time.I'm very fresh but proud owner of Model 3 LR AWD since this Thursday.I can see that lot of you got SW update 2020.8, but mine is still on 2020.4.2 without any notice for new update. Do some one have a same problem?
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

z4rd

It is not unusual that cars are on different SW-versions.

Your car belongs to a specific fleet of Tesla Model 3's. Tesla pushes updates to the different fleets periodically. When your car is set to get a new update you will get a notification in the app and in the car. It also helps to have the vehicle connected to WiFi as much as possible, for instance when you have parked it at home etc. It can download map updates "under the hood" or silently.

Congrats with a great car!
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Frantisek Ruzicka

Thanks a lot.

I was a bit surprised, that some people getting 8.3 already, but mine is still on 4.2. Fresh newbie :-)

I have the car connected to wifi when I park home all the time as I do live in ground floor with small parking lot for personal use only front of my windows :-)
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA