Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.8

Startet av OhmPaPa, torsdag 05. mars 2020, klokken 11:15

« forrige - neste »

holmjohnsen

Hei, takk for svar. Jeg kjenner til reset, men hadde ikke prøvd det denne gangen. Det hjalp!  :+1:

Slarre40

Sitat fra: gr på søndag 29. mars 2020, klokken 16:45
Det fungerte plutselig for meg igjen, som jeg skrev. Først ble jeg usikker på om det ikke hadde fungert fordi bilen var i bevegelse, men under kjøring etterpå så virket det å bytte da også, og da gikk hengersymbolet fra blått til gult. Altså visste den fortsatt den hadde henger, lysene var på, men hengermodus av (og fungerende AP), slik det skal være.

Hos meg er problemet nå at bilen viser lampa for hengermodus (alternerer mellom rød og gul). Bryteren for hengermodus er avslått, men autopilot fungerer ikke.
HAr forsøkt resett med brems og knapper men det var null endring...
Trondheim

Apache

Har 2020.8.3 og jeg har mistet "summon/smart summon". Vet ikke om det ble borte ved denne oppdateringen fra 4x men den fungerer ikke nå.
Den starter hele prosedyren med å ta in speilene, slå på varselblinkene, frigjør bremsene men så skjer ikke noe som helst.
Har prøvd å "slå av" bilen, ta flere reboots, men ikke til noe nytte.

Jeg må parkere bilen trangt mellom andre biler og i enkelte perioder så må jeg bruke summon for å få bilen ut slik at jeg kan sette meg inn i bilen. Se videoen fra TeslaBjørn  når han brukte summon så skjønne man det med trangt av og til.

Har andre oppdaget dette? Er dette fikset i senere oppdateringer eller er dette noe helt antet som Tesla må se på?

Apache

Fant "feilen".

Jeg har 2 mobil tlf (jobb og privat) og jobb tlf er tilknyttet bilen med blåtann mens jeg bruker privat tlf for summon.
Dette har funket fint helt til nå. Men nå har tydeligvis Tesla gjort det sånn at telefonen du bruke for summon må også være tilknyttet bilen med blåtann.

Har sett youtube video fra usa der noen lurte bilen slik at man kunne kjøre langt med smart summon med 2 telefoner. Sikkert derfor de har gjort om dette

JorEl

Sitat fra: Apache på lørdag 18. april 2020, klokken 01:23
Fant "feilen".

Jeg har 2 mobil tlf (jobb og privat) og jobb tlf er tilknyttet bilen med blåtann mens jeg bruker privat tlf for summon.
Dette har funket fint helt til nå. Men nå har tydeligvis Tesla gjort det sånn at telefonen du bruke for summon må også være tilknyttet bilen med blåtann.

Har sett youtube video fra usa der noen lurte bilen slik at man kunne kjøre langt med smart summon med 2 telefoner. Sikkert derfor de har gjort om dette
Herlig info! Glemmer av og til, alt man leser ;)
Sist jeg ventet i bilen, skulle jeg ta i bruk Smart Summon. Men den virket ikke. Hm den virket første gangen jeg prøvde. Ja ja tenkte jeg, får vente til neste sw, evt finne ut av det senere. Nå skjønner jeg hvorfor. Min tlf var ikke tiknyttet med BT. Jeg fikk kontakt med APPen, men senere i prosessen stanset det opp. Det som er greia hos oss, er at kona og ungene liker og styre musikken, når jeg ikke følger med  :D Bilen kan vel bare ha to tlf tilkoblet til en hver tid, og i den køen er jeg nr4 :-\ Det er jo en enkel prosess å koble opp tlf, så nå gleder jeg meg til neste gang jeg parkerer på en fin åpen plass.
Takk Apache :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA