2020.8

Startet av OhmPaPa, tor 05. mar 2020, kl. 11:15

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: Daniel_0007 på man 23. mar 2020, kl. 22:50
Er det bare meg som syns easy entry er buggy i 2020.8.1 ?
Har på easy entry på driver profil men etter oppgraddering så vil den ikke alltid aktivere seg når jeg setter bilen i park så må manuelt velge easy entry

Nei, det skjer heile tida her på 2020.4.1 også.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

2020.8.2 - Retningsstabilitet (aka. Pong)

14 mil på E18 idag, og helt minimalt med Ping Pong!

geear

Hrm, får ikke slått av hengermodus mens henger er tilkoblet lenger... Vet ikke når endringen har kommet, annet enn at det gikk for rundt et år siden iallfall.

DagfinnN

Prøvde 2020.8.2 som kom for en time siden.
Joda, MCU1 er blitt litt raskere - fra ikke mulig å åpne nettside til den kommer. Ikke raskt nok til at jeg vil smurfe på nettet nei.
Men stemmestyringen funker veldig bra. Prøvde "Send sms til John" og sms funksjonen kom med tilbud om å lese inn meldingen. Gjorde det og det funket. Må bare passe på ikke ha for lang pause når en prater.
Det går framover og ikke bare for de nyeste bilene nei.
"Navigasjon til" går også veldig bra nå. Dette er kanskje en av de viktigste kommandoene når en kjører.
Teslaen forstår meg nesten bedre enn min kone  :laugh:
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

geear

Ja, stemmestyringen har blitt veldig bra nå, men har fortsatt noen mangler som gjør at den kan være litt irriterende å bruke. Dialektene i Norge er nok ikke så enkle å ta høyde for.

Men sånn ellers må jeg nevne at bilen har blitt mer "nervøs" med 2020.4.1 og 2020.8.2, og da mener jeg at den har begynt å bråbremse for møtende trafikk igjen en gang i blant. Og har også opplevd i tunneler et par ganger, uten møtende trafikk. Det føles litt et år tilbake i tid igjen. Ellers veldig mye bra.

Motorwatt

Jeg derimot synes denne er noe av det beste jeg har vært borte i. Klarer 90 graders svinger (ikke veldig krappe riktignok), men senker farten litt for mye etter min smak. Ikke opplevd at den kutter AP. Har foreløpig ikke merket noen bråbremsinger, men har kjørt for lite til å friskmelde. Ang. stemmestyring så savner jeg muligheten til å velge mediakilde, og synes den er litt for fintfølende for bakgrunnsstøy. Klarte ikke å få den til å forstå "naviger til", men det gikk bedre med "kjør til" i 110 km/t.

geear

Har ikke testet den på AP på grunn av at det ikke går an å slå av hengermodus med henger tilkoblet lenger... får ikke aktivert AP i hengermodus, kun kjørt med henger siden jeg fikk 8.2. Så er kun aktiv cruise jeg har testet hvor den er litt nervøs for trafikk i møtende felt. Tunnelskrekken var 4.1.

Edit: nå funka plutselig knappen for hengermodus igjen.

Teslalita

2020.8.2 Model S 2019
-I tillegg til å vise trafikklys er den veldig flink til å vise naboens søplekasser. Jeg har ikke bruk for noen av delene men artig er det.
-Kan da aldri huske å ha hatt regenering på kalde batterier i 8 varmegrader? Nå har jeg 0,5 cm grønn søyle ... og bilen bremser fint. Alltid rangemode. Er det fordi jeg husker så dårlig fra høsten eller er det en forbedring? Det sto vel at det skulle være endringer på Raven men jeg har ikke Raven.
-Kona fikk melding om at hun var en dårlig sjåfør og rød varseltrekant. Sikkert riktig det. Hun husker ikke hva det sto :-) Noen som vet hva det kunne være?
-Hun påstår også at den blender ned for sent når fjernlys er på auto. Den har vært ganske tidlig ute før mener jeg. Jeg har ikke prøvd den i mørket.
Ellers har jeg kjørt for lite til å mene noe om selvkjøring.
Stå på Elon. Detta blir bra  :+1:

streken

2020.8.2 er for meg en nedtur på autopiloten. Den vingler ikke like mye i sitt kjørefelt, men hiver seg mye mer inn i påkjøringsfelt enn tidligere, den ser spøkelser på motorvei den ikke så før, og den er enda mer tullete på fartsgrensene. Samt håpløst defensiv til tider.

2020.4.1 irriterte meg spesielt pga fartsgrensejusteringene, den nye oppdateringen er enda dårligere.

Det fascinerer meg helt oppriktig at bilen ikke skjønner at når jeg suser av gårde på E6 i 100, så kan jeg ikke plutselig være på broen over veien med 50-sone. På strekningen Vestby-Nydalen er det flere slike irritasjonsmomenter, spesielt i begge ender av Nordbytunnelen, samt Lørentunnelen (eller hva den nå heter, på Ring 3) retning vest.
Alt dette var tilfelle før. Med 8.2 ble det i dag enda flere plutselige fartsgrenseendringer på merkelige steder.

Irriterende at de ikke klarer å gi AP et skikkelig kvalitetsløft snart. Men talekommandoer fungerer endelig!

Det er mulig jeg er veldig bortskjemt, jeg elsker tross alt bilen min. Hvis jeg blir frustrert, tenker jeg tilbake til min BMW i3, dens acc var ubrukelig i hele vinterhalvåret.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

jkirkebo

Sitat fra: streken på fre 27. mar 2020, kl. 01:12
Det er mulig jeg er veldig bortskjemt, jeg elsker tross alt bilen min. Hvis jeg blir frustrert, tenker jeg tilbake til min BMW i3, dens acc var ubrukelig i hele vinterhalvåret.

Der kunne du ihvertfall aktivere vanlig CC ved behov? Om jeg hadde kunnet det på Teslaen hadde 90% av irritasjonsmomentene forsvunnet...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Teslalita

Sitat fra: Teslalita på tor 26. mar 2020, kl. 22:22
2020.8.2 Model S 2019
-I tillegg til å vise trafikklys er den veldig flink til å vise naboens søplekasser. Jeg har ikke bruk for noen av delene men artig er det.
-Kan da aldri huske å ha hatt regenering på kalde batterier i 8 varmegrader? Nå har jeg 0,5 cm grønn søyle ... og bilen bremser fint. Alltid rangemode. Er det fordi jeg husker så dårlig fra høsten eller er det en forbedring? Det sto vel at det skulle være endringer på Raven men jeg har ikke Raven.
-Kona fikk melding om at hun var en dårlig sjåfør og rød varseltrekant. Sikkert riktig det. Hun husker ikke hva det sto :-) Noen som vet hva det kunne være?
-Hun påstår også at den blender ned for sent når fjernlys er på auto. Den har vært ganske tidlig ute før mener jeg. Jeg har ikke prøvd den i mørket.
Ellers har jeg kjørt for lite til å mene noe om selvkjøring.
Stå på Elon. Detta blir bra  :+1:

Da har jeg fått bekreftet for meg selv at regenerering også er forbedret på min 100D. Det gjelder altså ikke bare Raven. I dag var det 2 + og den bremset med kalde batterier.

Toalmar

Da datt 2020.8.2 inn her også. Er vel bare en Bugfix så ikke noe stor endring.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

På min er PingPong borte, eller iallfall betydelig redusert. Har ca. 40 mil bak meg med denne versjonen.

z4rd

I tillegg til trafikklys synes jeg det var meget stilig med visualisering av kjøreretninger, samt markering av sykkelfelt. Et kjapt bilde jeg tok:

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Toalmar

Sitat fra: z4rd på lør 28. mar 2020, kl. 05:56
I tillegg til trafikklys synes jeg det var meget stilig med visualisering av kjøreretninger, samt markering av sykkelfelt. Et kjapt bilde jeg tok:
Gjelder vel "bare" for de med HW3 antagelig
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA