Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stemmekommandoer på norsk (liste)

Startet av Motorwatt, tirsdag 03. mars 2020, klokken 13:30

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tuxedo


Godot

Noen som har funnet en stemmekommando for å aktivere/deaktivere offroad-modus? Den prøver alltid å gjøre noe mot telefonen når jeg forsøker ulike alternativ.

Stjerneglis

"Jeg er varm" skrur på rattvarmeren i min TMY, hver gang  :laugh:
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Handyman

Sitat fra: Godot på fredag 26. november 2021, klokken 12:36
Noen som har funnet en stemmekommando for å aktivere/deaktivere offroad-modus? Den prøver alltid å gjøre noe mot telefonen når jeg forsøker ulike alternativ.
Har du forøkt med ordet "Terrengassistent"? Dersom du har norsk språk i bilen da.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jlan

Har noen funnet stemmekommando for de nye via-punktene (waypoints), som kom nå i 2021.40.6 ?  "Kjør til A via B" ser ikke ut til å fungere.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

o.b.lix

Legg først inn siste sted, f. eks. hjem. Si så kjør til xxx og den blir lagt til som viapunkt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ToWalkOrDrive

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 01. desember 2021, klokken 09:07
Legg først inn siste sted, f. eks. hjem. Si så kjør til xxx og den blir lagt til som viapunkt.

Muligens noe off-topic, men jeg leste artikkelen du har linket til i signaturen din, angående veistandard i 1996:
https://www.aftenposten.no/norge/i/k0W9L/slik-kranglet-politikerne-seg-frem-til-daarligere-veier

Det syke er at akkurat de samme tre partiene AP, SV og SP har blitt stemmestyrt inn på Stortinget til å gjenta historien, denne gang med en feilslått tanke på miljøet. Lurer på hvor mye de klarer å ødelegge for denne regjeringsperioden.

Jeg var selv vitne til en mann sist helg i en Volvo V70 som var ganske hardt skadet etter å ha sovnet bak rattet, og kom over i feil kjørefelt og traff en semitrailer som nesten klarte å unngå ham. Hadde mannen i V70-en kjørt Tesla Model S f.eks. så hadde han gått vekk fra ulykken, siden det da ikke er en stor metall-motor som blir dyttet i mot en. Poenget er at vi trenger doble motorveier sånn at folk kan kjøre raskt og effektivt hjem uten å sovne, samt at en er adskilt fra motgående felt om en skulle være så uheldig å sovne...og SV vil heller bygge jernbane i stedet for veier...selv om jernbane til hytter og småsteder neppe fungerer. Stemmekommandoen på norsk er "borgerlig" for å redde folk i bilene. (Sorry for off-topic)

Dejavu:
Tesla Model Y                         2021-

jlan

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 01. desember 2021, klokken 09:07
Legg først inn siste sted, f. eks. hjem. Si så kjør til xxx og den blir lagt til som viapunkt.
Takk, jeg trodde man da valgte et nytt punkt, men ser nå at man får et viapunkt. Jeg må riktignok bekrefte på skjermen. Da kunne de jo lagt et valg der om nytt, via eller forlenge rute forsåvidt, men det kommer vel etterhvert.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Motorwatt

Virker som dette er en "quick fix", og satser på at den utvikles. Eller er det så langt man kommer.  Det har tatt lang tid, så kanskje man derfor bare valgte en enkel tilpassing?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Når bilen legger inn jobb eller hjem automatisk, vil nytt sted bli eneste destinasjon.

Om man legger inn jobb eller hjem manuelt, vil nytt sted være tillegg på veien, med jobb eller hjem som endelig mål.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

OlaM

"Juster ratt" får opp rattjustering, "juster speil" viser et speil-ikon men så skjer det ikke noe mer. Funker den for noen andre?
'21 3LR

Motorwatt

Kommandoen tar vel fram riktig meny, så må man vel bruke scrollhjulene videre?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 11. desember 2021, klokken 21:47
Kommandoen ("Juster ratt" og "juster speil") tar vel fram riktig meny, så må man vel bruke scrollhjulene videre?
Ja hva skulle ellers skje ??
Skulle bilen bare ta en random innstilling :o ?

Nytt spill fra Tesla - rattbingo :D ;) ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

AlexØ

Fonnes det en norsk variant av den beste kommandoen  "open butthole" ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA