Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: JorEl på søndag 21. april 2024, klokken 08:35emoruf -når selv store institusjonelle investorer begynner å få tro på FSD og/eller robotaxi, så er det noe i gjære her...

Høres bra ut. Men aksjeprisen har vel bare pekt nedover siden Musk, nok en gang har lovet Robotaxi?
Kursutviklingen er vel for det meste et resultat av synkende salg, lavere marginer, osv. Om noe, så hadde aksjen kanskje vært enda lavere hvis ikke institusjonelle investorer hadde begynt å prise inn FSD/robotaxi.

SitatRobotaxi 8/8 skal bli kjekt. Nå har Musk satset mer av sitt eget og Tesla sitt omdømme, så håper de lykkes. Men tror dere at Robotaxi-koden/sw blir den samme som FSDbeta sin?
Vet jo at min S med FSD og HW3, klarer mye forskjellig i trafikken. Men jeg hjelper jo FSD-bilen min nokså mye. Har tro på Robotaxi om løypene blir kjørt på forhånd, mange ganger, og de gjøres enkle. Kan det være at Musk, vil sette ca 50 TM3 og Y til å kjøre i tunellene til Boring-kompaniet?
Hvilke strekk skal Robotaxiene kjøres på? Noen som vil gjette eller har kvalifiserte meninger?
FSD er programvaren som brukes i robotaxi. Robotaxi er jo bil+FSD.

Vi har ikke FSD her i Norge enda, men det kan være det ikke er så langt unna nå. Jeg er veldig spent på hvordan det vil fungere her.

JorEl

8/8 Robotaxi-show. Det blir faktisk spennende, uansett resultat :+1:

Lurer veldig på om Robotaxi skal kjøre av seg selv, over alt. Eller på et veldig begrenset området?

Her en flink kar som har lest i trådene her :)

https://youtu.be/4sCG0oVmaVg
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Supert med de 5 år gamle planene 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA