Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stemmekommandoer på norsk (liste)

Startet av Motorwatt, tirsdag 03. mars 2020, klokken 13:30

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: Elmo på tirsdag 14. desember 2021, klokken 11:10
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 11. desember 2021, klokken 21:47
Kommandoen ("Juster ratt" og "juster speil") tar vel fram riktig meny, så må man vel bruke scrollhjulene videre?
Ja hva skulle ellers skje ??
Skulle bilen bare ta en random innstilling :o ?

Nytt spill fra Tesla - rattbingo :D ;) ;D
Dette var svar på ""Juster ratt" får opp rattjustering, "juster speil" viser et speil-ikon men så skjer det ikke noe mer. Funker den for noen andre?". Men du har kanskje også et forslag istedenfor harselering?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 14. desember 2021, klokken 11:37
Sitat fra: Elmo på tirsdag 14. desember 2021, klokken 11:10
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 11. desember 2021, klokken 21:47
Kommandoen ("Juster ratt" og "juster speil") tar vel fram riktig meny, så må man vel bruke scrollhjulene videre?
Ja hva skulle ellers skje ??
Skulle bilen bare ta en random innstilling :o ?

Nytt spill fra Tesla - rattbingo :D ;) ;D
Dette var svar på ""Juster ratt" får opp rattjustering, "juster speil" viser et speil-ikon men så skjer det ikke noe mer. Funker den for noen andre?". Men du har kanskje også et forslag istedenfor harselering?
Hei Motorwatt.  Dette var en kommentar til OlaM sitt spørsmål og ikke til ditt svar (selvom jeg fant det enklest å "sitere" ditt innlegg).
Og det var definitivt IKKE ment som harselering, men som en bekreftelse (med litt morsom vri :-[) på at de du sa er rett.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

OlaM

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 11. desember 2021, klokken 21:47
Kommandoen tar vel fram riktig meny, så må man vel bruke scrollhjulene videre?

Nei, kommandoen får ikke fram riktig meny hos meg. Speil-ikonet vises nede i den ruten som viser hvilken tale den har tolket, men ingenting mer skjer.
'21 3LR

GreenEyez

"Åpne internett" gjør ingenting i model 3 SW versjon 11.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

ToWalkOrDrive

Det var ganske enkelt å "Skru på resirkulering". Men hva må en si for å skru det av?
Og hvorfor gidder ikke Tesla å skrive det i manualen?
Tesla Model Y                         2021-

orl7368

Finnes det en talekommando for starte avising?
Jeg har prøvd mye de siste dagene, etter at den siste oppdateringen fjernet knappene for dette.
Idiotisk å fjerne knappene for dette, men spill kan jeg ha en knapp for mens jeg kjører.

Motorwatt

Sitat fra: orl7368 på tirsdag 04. januar 2022, klokken 00:04
Finnes det en talekommando for starte avising?
Jeg har prøvd mye de siste dagene, etter at den siste oppdateringen fjernet knappene for dette.
Idiotisk å fjerne knappene for dette, men spill kan jeg ha en knapp for mens jeg kjører.
Defrost og avising har vel samme betydning? Si "Slå på defrost" "Defrost på".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

orl7368

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 04. januar 2022, klokken 00:21
Sitat fra: orl7368 på tirsdag 04. januar 2022, klokken 00:04
Finnes det en talekommando for starte avising?
Jeg har prøvd mye de siste dagene, etter at den siste oppdateringen fjernet knappene for dette.
Idiotisk å fjerne knappene for dette, men spill kan jeg ha en knapp for mens jeg kjører.
Defrost og avising har vel samme betydning? Si "Slå på defrost" "Defrost på".

Ja, det virker. Takk  :+1:
"Slå på defrost" skrur på for frontvindu. Og "slå på defrost bakvindu" virker fint for bakvinduet.

Jeg får riktignok ikke til å skru av igjen med stemmekommando. Har prøvd med "skru av ...", "slå av ...".


geear

Prøvd "defrost av"? Har ikke testet det selv altså, men jeg bruker iallfall "rattvarme av", ikke "slå på/av rattvarme". Og kun "rattvarme" for å få det på. Mistenker at det er logikk som sier at når en funksjon som er avslått nevnes, så slås den på, nesten uansett hva annet man sier.

Motorwatt

Hos meg forstår den ikke "defrost". Må si "defroster". 😗
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

orl7368

"Aktiver defroster" og "Aktiver defroster bak" virker.

Å skru av er litt vanskeligere, særlig for bakvinduet.

Foran virker nesten hver gang med "defroster skru av", samt varianter med "deaktiver" og rekkefølgen på ordene.

Bakvinduet er litt mer vrient. "Deaktiver defroster bak" virker halvparten av gangene, de andre gangene skrus defroster foran på. Det er litt rart siden den oppfatter ordene riktig. Når det står "deaktiver defroster bak" så blir altså responsen å skru på defroster foran, noen ganger  :)
Får også noen varianter med "skru av" og rekkefølge til å skru av bak, men veldig ustabilt.

Turen hjem fra jobb i dag gikk med på å prøve dette noen titalls ganger. Bilen trodde vel det hadde klikket for meg  :D

Fant også ut at "taklys" er rett ord for lyset inne i bilen.



Motorwatt

Prøvde du "Defroster av"? Mener den slo av defroster både foran og bak.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

orl7368

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 06. januar 2022, klokken 18:57
Prøvde du "Defroster av"? Mener den slo av defroster både foran og bak.

"Skru av defroster bak" fungerer.

Det virker som bilen blir flinkere til å skjønne hva jeg mener.
Før jeg postet det første spørsmålet om dette, fikk jeg det virkelig ikke til. Nå bruker jeg det daglig og det funker hele tide.

Er det slik at AI'n i bilen lærer? Så vanskelig er det jo ikke. Det er jo bare å koble det jeg sier med det jeg velger på skjermen. Hvis bilen oppfatter kommandoen rett, skjer det jo ikke noe mer. Men om det ikke ble rett så vil jeg jo spørre igjen eller velge fra skjermen.

o.b.lix

Sitat fra: orl7368 på onsdag 12. januar 2022, klokken 19:08
Er det slik at AI'n i bilen lærer?

Den lærer ja, men ikke bilen, men server/hovedmaskin hos Tesla. Stemmestyring virker ikke uten dekning.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Stjerneglis

Har noen av dere en god talekommando for å skru på setevarme kun for førersetet?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA