Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K, Malmø!

Startet av Panduck, mandag 24. februar 2020, klokken 21:55

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: Amatøren på mandag 01. november 2021, klokken 17:09
Det var i hvert fall felles bakenforliggende database for Circle K Norge, Virta og E.ON Sverige.

Kan jeg bruke e.ondrive kortet på Circle K i Sverige slik jeg kan på Circle K i Norge? Greit, sist jeg brukte det var i Juli, så jeg er ikke 100% sikker på om det fungerer enda. Kanskje app-problemene vi ser nå er et resultat av at Circle K Norge og e.ondrive Sverige brukte samme system, noe som ville gi problem for Circle K Sverige, da brukerene allerede kunne ligge som e.on-drive kunder. Jeg kunne jo opprinnelig ikke registrere meg på Circle K Norge sine sider fordi jeg allerede hadde e.ondrive bruker.

Beklager men det virket iallefall ikke så gjennomtenkt på ha et system som deler backend med andre tilbydere uten å skille på tilbyder, slik at man kan være registrert flere ganger...

Orbit

Fra FAQ for den svenske app'en:
Sitat fra: https://www.circlek.se/laddning/charge-appKan jag ladda med Circle K Charge-appen på stationer utanför Sverige?

Nej, i nuläget fungerar det bara i Sverige.
Det tyder på at CK sitt oppsett i Sverige ikke er med backend fra Virta lenger, da det ville automatisk gitt roaming.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Storg

Jeg tipper at at svenskene er på ny back-end, med ny app. Og at dette blir implementert i Europa når svenskene har klaget ferdig over alle buggs.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Amatøren

@Panduck: Måtte lage egen epostadresse for å registrere med hos Circle K Norge for norske ladepriser.

@Orbit: Har Circle K Sverige noen gang vært det? Er ikke ladere hos Circle K Sverige noe nytt? 🤔

@Storg: Det håper jeg virkelig. Og da også Circle K Norge, men med norske priser. Med E.ON roaming til Circle K Norge fikk jeg svenske priser som var litt høyere enn norske. Derfor måtte jeg lage en epostadresse til for å registrere meg direkte hos Circle K Norge.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Sitat fra: Amatøren på mandag 01. november 2021, klokken 20:41
@Orbit: Har Circle K Sverige noen gang vært det? Er ikke ladere hos Circle K Sverige noe nytt? 🤔
Tror du har rett i at de aldri har vært synlige hos noen Virta-partner. De har gått fra å være åpne til app-styrt - uten at Virta tilsynelatende er involvert.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Panduck

Sitat fra: Storg på mandag 01. november 2021, klokken 18:28
Jeg tipper at at svenskene er på ny back-end, med ny app. Og at dette blir implementert i Europa når svenskene har klaget ferdig over alle buggs.

Høres sansynlig ut.

RJK

Sitat fra: Panduck på tirsdag 02. november 2021, klokken 08:09
Sitat fra: Storg på mandag 01. november 2021, klokken 18:28
Jeg tipper at at svenskene er på ny back-end, med ny app. Og at dette blir implementert i Europa når svenskene har klaget ferdig over alle buggs.

Høres sansynlig ut.
Og takk for det. Det er riktig beslutning å gå ut av Viirta, når de har slike banale feil som at samme epostadresse ikke kunne brukes på flere leverandører, men at registrene var blandet sammen.

Jeg klagde til både Circle K og Viirta på dette. Og en av grunnene var GDPR, der de nå i realiteten deler info med en tredjepart, og muligens hverandre, noe jeg finner veldig lite betryggende.

Så om det er det som er saken, så er det tomler og "tommeltott-tåer" opp for Circle K om de bryter ut.

Mindre bra at de nå har økt prisene enda mere, og konkurrerer om å være den dyreste leverandøren. Ikke det at det bryter med det Circle K og tidligere Statoil har vært bekjent for, nemlig å være den desidert dyreste på svært mye.

Og egentlig rart at de velger å "blande" med noen stasjoner med Ionity som står for lynladerne,i tillegg til andre operatører som Mer og Fortum, mens noen stasjoner så kjører de med egne lynladere på Ionity-lignende opplegg.

Hadde vært bedre at de var litt på Ionity, og fikk de med i et større og mer unisont opplegg, der de bygde ut sammen med Ionity, og gikk inn som partner der det ville være litt uvilkårlig om du brukte Circle K eller Ionity (eller andre partneres ladeavtaler), og Circle K-kunder hadde fått Circle K-priser hos Ionity, og motsatt.

Da kunne de og markert alle disse som egne ladere i appen, samtidig som Ionity-kunder fikk funnet disse hos alle lokasjoner der Circle K nå har egne ladere. Det ville vært til det beste for begge parter i det lange løp, men og bedre for kundene.

Irriterer meg jo at jeg ikke kan søke opp laderne på Circle K-stasjoner, i kartet, selv om jeg vet de er. Og Ionity ser jo ut som de finnes under "1000 navn" der de er plassert, så man må jo rote rundt med telefonen når det burde være mulig å finne de ved å søke på Ionity. Altså om man ikke vet om de står ved en Circle K-stasjon man kunne navigert til i stedet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA