Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K, Malmø!

Startet av Panduck, mandag 24. februar 2020, klokken 21:55

« forrige - neste »

Panduck

Det sære med Sverige er alle disse "enkeltladerene" rundomkring, så da leter man etter lokasjoner som har mer enn en tilbyder i nærheten, slik at man har flere muligheter, om det skulle være noen som lader på en av laderne. På noen lokasjoner kan man til og med finne fortum, e-on OG bee på samme område. Unntaket er selvfølgelig Ionity. OG en circle-k utenfor Malmø!

Skiltet viste at det var ladere der, så vi svingte av, selv om ingen kart viste ladere der. Med 91% på batteriet var det ikke supernødvendig, men ladet til 95% mens jeg planla hvor neste ladestopp skulle være. Tesla ladet på en 150kW lader, det var ikke noe vits å finne supercharger, for her var strømmen gratis. Inntil videre :)

Ikke noe sånn tull som CircleK hadde i sin gratisperiode i Norge "gå inn på stasjonen og lån ladebrikke". Bare å lade.

Dette lover godt for CircleK utenfor Norge!

Panduck

"Vi bygger egna snabbladdare!
Vi lanserar nu våra första snabbladdare under eget varmärke! Vår nyöppnade station i Flädie blir först ut med fyra nya laddstolpar, två snabbladdare med en effekt på 50 kW och två med en effekt på 150 kW.
Vi storsatsar på snabbladdning och tar nu ytterligare ett steg mot att bli störst i Sverige på snabbladdning av elbilar."

Amatøren

Noen som vet hva prisen blir på Circle K Sverige?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lars C. Krogenæs

Circle K sine priser på lading i Sverige er ikke fastsat, og forblir gratis i hvertfall frem til sommeren.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Robert E-Niro

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 25. februar 2020, klokken 08:47
Circle K sine priser på lading i Sverige er ikke fastsat, og forblir gratis i hvertfall frem til sommeren.

Lars

Hei Lars

Skjønner at du jobber i Norge, og med hjemmeladere...
Men har du noe info om hvor de eventuelt neste hurtigladerne til Circle K kommer i Sverige?
Kia E-Niro 10/2019

Lars C. Krogenæs

Hei

Har ikke noe oversikt over det, dessverre.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

scholro

Denne stasjonen (Malmø, Flädie) har vært i drift en god stund allerede. Ladet derborte i september ifjor. Fant den ved en tilfeldighet.

Panduck

Hm jah, den ble lagt til upplading.nu i september i fjor. Hadde håpet dette kanskje var startsskuddet på en rask oppbygging i Sverige, men om det har gått så langt tid og dette er den eneste, lover det ikke like bra.

Orbit

Ut fra hva som står på uppladding.nu er det fremdeles gratis lading her, men en trenger en CK-app som bare er tilgjengelig med svensk brukerkonto i app store. Hvordan er dette tenkt brukt av norske kunder?
Sitat fra: https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=cfdf73e1-bbbc-4bd6-9ca2-a993c4382cc5De har ändrat nu så man måste ladda ner appen "Circle K Charge SE" för att kunna ladda. När väl det var gjort så gick det bra att ladda. Fortfarande gratis.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Java

Anbefaler å bruke ChargeFinder-appen for å finne ladere i Sverige. Den nyeste Circle K som har blitt åpnet i Sverige er Upplands väsby (Stockholm). Ellers er det noen gratis ladere på Circle K i Göteborg.

https://chargefinder.com/no

Lars C. Krogenæs

Circle K har nå begynt å ta betalt for hurtiglading i Sverige. Det er den svenske "Circle K Charge" -appen som gjelder i Sverige. Denne må lastes ned fra Svensk app-konto, og dermed er norske brukere dessverre utestengt.

Løsningen er da inntil videre å bruke QR-kode for dropp-inn betaling for nordmenn på tur i Sverige. Det jobbes med å løse dette problemet.

Circle K har nå egne ladere i Sverige her:
Circle K Flädie
Circle K Vädermotet
Circle K Backadal
Circle K Mölndal Söderleden,
Circle K Malmö Midhem
Circle K Linköping Rydsvägen
Circle K Kungsbacka Onsalamotet E6
Circle K Upplands Väsby
Circle K Munkebäck.
Circle K Örebro Dalbygatan
Circle K Helsingborg Bergarondellen
Circle K Skärholmen Syd
Circle K Jönköping Österängen

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Panduck

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 01. november 2021, klokken 12:55
Circle K har nå begynt å ta betalt for hurtiglading i Sverige. Det er den svenske "Circle K Charge" -appen som gjelder i Sverige. Denne må lastes ned fra Svensk app-konto, og dermed er norske brukere dessverre utestengt.

Dette er flaut. Enten er det ekstremt lite gjennomtenkt, og dersom det ER gjennomtenkt er det tydelig noen som ikke ønsker at strøm skal være et satsingsområde og det er om mulig enda verre.

Lars C. Krogenæs

Er ekstremt godt gjennomtenkt, og et "nødvendig onde" i en periode fremover, nettopp fordi dette er et særdeles viktig satsingsområde.

Utover det ønsker jeg ikke å gi noen kommentarer.   
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Orbit

Jeg tipper det ikke er noe teknisk problem å gjøre den svenske app'en tilgjengelig også for de med norsk app-konto. Det ville blitt forvirrende med to app'er i Norge, hvor bare den ene (dagens) fungerte lokalt. Og så har CK vurdert den smerten å værre større enn å gjøre svenskelading trøblete for et mindretall norske brukere på langtur....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Amatøren

Kommer vel en løsning for Circle K på tvers av landegrenser for det har jo E.ON Sverige. Der virker konto og brikker på alle E.ON ladere i Europa.

Forøvrig virker det også på Virta og Circle K i Norge (gjorde det i hver fall før), men billigere med egen registrering via Circle K.

Det var i hvert fall felles bakenforliggende database for Circle K Norge, Virta og E.ON Sverige.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA