Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, ons 22. jan 2020, kl. 20:13

« forrige - neste »

mroek

Det er jo på mange måter meningsløst å bruke Tysla eller Parsifal fra denne oversikten, siden både Theben og Traviata ankommer Europa før begge disse, og i tillegg seiler senere fra Shanghai (fordi de bruker kortere tid). Forutsatt at det er plass på disse båtene, da. Men nå er jo etterspørselen etter slik transport lavere på grunn av corona, så det burde kanskje gå an å få shippet mange biler på en gang på noen av disse. Hvis de er produsert, da. De sier jo at produksjonen går som planlagt, men ikke hva planen er/var...

Dessuten er det jo kundebiler på vei nå (et hundretalls, ifølge sjefen på Polestar), og det er naturlig å anta at disse kommer på enten Titus:

https://www.vesselfinder.com/vessels/TITUS-IMO-9700512-MMSI-249011000

eller Figaro:

https://www.vesselfinder.com/vessels/FIGARO-IMO-9505041-MMSI-266338000

Forutsatt at det faktisk er Wallenius Wilhelmsen de bruker, da.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

CorsoDante

Da har jeg fått e-post fra Polestar med VIN-nummer på min bil, og beskjed om å bekrefte bestilling og evt. addere tilleggsutstyr (hjul og slikt som ikke påvirker produksjonen). Og signere kontrakt elektronisk.

Levering estimert til september, ser ut til å være spisset fra e-posten som antydet september/oktober (holder muligheten åpen for at estimert levering ikke er oppdatert, men med tanke på at bilen nå er produsert / i produksjon, så virker september plausibelt - via sjøveien).

Må si denne prosessen løper temmelig elegant og forutsigbar, omstendighetene tatt i betraktning. Milevis bedre enn hos Tesla, hvis man først skal sammenligne.

Edit; Ser nå at bilen er ombord på MORNING POST og skal offloades i Zeebrügge 27. juli.
TMYP HW4 / TM3P Atom

Trond.m

Har også fått epost med VIN nr.  Har forsøkt en link som har blitt postet for å sjekke om den er på båt, men får beskjed om at «forbindelsen er ikke privat».

Noen som kan si noe om denne ?

LPSVSEDEEML004664

mroek

@TM: Ser ut for at sporingen hos Wallenius Wilhelmsen ikke eksisterer lenger. Merkelig, men jeg tipper f.eks Polestar har irritert seg over at det var mulig, så de har kanskje lagt press på WW for å få det fjernet. Ikke vet jeg.

alagerqv

Jeg kan ikke skjønne at "min" båt skal surre rundt mellom Tyrkia og Hellas, Marine Traffic og W2.com har veldig ulik oppfatning over hvor Titus er og skal.

Trond.m

Sitat fra: alagerqv på ons 01. jul 2020, kl. 09:48
Jeg kan ikke skjønne at "min" båt skal surre rundt mellom Tyrkia og Hellas, Marine Traffic og W2.com har veldig ulik oppfatning over hvor Titus er og skal.
Kanskje de har Corona ombord og ikke får lov å komme til havn før langt ut på høsten 😉

alagerqv

Sitat fra: TM på ons 01. jul 2020, kl. 15:37
Sitat fra: alagerqv på ons 01. jul 2020, kl. 09:48
Kanskje de har Corona ombord og ikke får lov å komme til havn før langt ut på høsten 😉

Høres ut som en meget sannsynlig forklaring!  :laugh:

Stinger

Har nettopp lagt inn bestilling i håp om levering rundt årsskiftet. I appen får jeg opp forventet levering i september 20. Er dette realistisk? Lurer på om det bare er en standardtekst som har ligget siden de åpnet opp for bestilling. Er det noen som har info om dette?
e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17- 21 (solgt)
Polestar 2 des. 20 -

mroek

Sitat fra: Stinger på ons 01. jul 2020, kl. 18:42
Har nettopp lagt inn bestilling i håp om levering rundt årsskiftet. I appen får jeg opp forventet levering i september 20. Er dette realistisk? Lurer på om det bare er en standardtekst som har ligget siden de åpnet opp for bestilling. Er det noen som har info om dette?

Det er nok ikke realistisk, nei. Appen er fullstendig upålitelig, nettsiden ørlite bedre. Årsskiftet kan kanskje gå, nylige bestillinger har fått estimert oktober-januar (altså særdeles grovt).

Det er jo også en mulighet å få kjøpt en av de tidlige bilene, om det er noen som enten returnerer på angrerett, eller eventuelt prøver å flippe bilen på Finn.

ShuDuck

Sitat fra: Stinger på ons 01. jul 2020, kl. 18:42

Bestilte 20.06 og estimert levering har vært oktober-januar siden da

anorway

Polestar sier de ser ut til å få levert ut cirka 150 biler i uka fra august. (I Norge)

Så da er det bare å begynne å regne.

mroek

Sitat fra: anorway på man 06. jul 2020, kl. 12:08
Polestar sier de ser ut til å få levert ut cirka 150 biler i uka fra august. (I Norge)

Hmm. Hvor sier de det? Blir nok lenge å vente for mange, da. De vil få en enorm opphopning av biler med det lusetempoet.

anorway

Sitat fra: mroek på man 06. jul 2020, kl. 12:23
Sitat fra: anorway på man 06. jul 2020, kl. 12:08

Hmm. Hvor sier de det? Blir nok lenge å vente for mange, da. De vil få en enorm opphopning av biler med det lusetempoet.

Dette er info fra Polestar Space.

I fjor så pumpa vel Tesla ut på det meste 500-600 Model 3 i uka bare i Norge.
Det skal sies de leide hele Norges Varemesse i Lillestrøm å det var løpebånd aktivitet. Så de gjorde det nok litt raskere/mer effekivt? enn Polestar skal.

hELgenen

Det er jo litt tullete at en må hente bilen på disse Space stedene..Ikke rart det kan bli kø da..Det er jo svært få leveringssteder. Det kan fort være at bilen står der klar,men at de mangler personell til å levere ut bilen.
150 i uka er jo mye fra en butikk for å si det slik. 30 om dagen gitt 5 dager arbeidsuke. 30 om dagen er også mye.
Om de har oppe 10 timer om dagen er det jo 3 i timen..

Hoggorm

Sitat fra: hELgenen på man 06. jul 2020, kl. 12:56
Det er jo litt tullete at en må hente bilen på disse Space stedene..Ikke rart det kan bli kø da..Det er jo svært få leveringssteder. Det kan fort være at bilen står der klar,men at de mangler personell til å levere ut bilen.
150 i uka er jo mye fra en butikk for å si det slik. 30 om dagen gitt 5 dager arbeidsuke. 30 om dagen er også mye.
Om de har oppe 10 timer om dagen er det jo 3 i timen..

Du henter ikke bilen på Space'en. De skriver: "Vi tilbyr utlevering i Trondheim, Bergen, Stavanger og Oslo."

I Oslo er utleveringsstedet hos Bilia (Volvo) på Økern. Tipper utlevering blir hos de større Volvo forhandlerne i de andre byene også. Med utlevering på 4 steder burde de klare mer enn 150 biler i uka uten at det blir stress-utlevering. 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA