Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling gjennomført..noen flere?

Startet av Roy Aasen, onsdag 22. januar 2020, klokken 20:13

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#90
Jeg så Polstar 2 på veien vest for Oslo i dag og den utrolig tøffe mørk fargen. Den var sinnsykt tøff. Jeg lå lenge bak den og så kjørte jeg forbi og lå foran den en stund.

Fikk ikke tatt noe film i dag men har vel en 5 filmer av både P1 (mørke) og P2 (hvite) på kanalen fra før fra showrom. Tipper det var denne bilen jeg så for den er postet på FB gruppa i dag i Sandvika. Hentet bildene derfra.

Gleder meg til å lese fra dere som har bestilt og skal prøvekjøre nå fremover gir oss andre en status fra turen :+1: :+1:

anorway

Du observerte riktig der. Det var jo prøvekjøring av Polestar 2 i går fra Kadettangen i Sandvika. De som har bestilling inne fikk invitasjon til å bli med på det.

Fikk prøvekjørt selv i går og det gav mersmak. Det var 5 biler der som ble brukt, alle 5 forskjellige farger.

Trond.m

Sitat fra: anorway på onsdag 08. juli 2020, klokken 08:08
Du observerte riktig der. Det var jo prøvekjøring av Polestar 2 i går fra Kadettangen i Sandvika. De som har bestilling inne fikk invitasjon til å bli med på det.
Er imponert over at de sendte ut epost i dag og informerte om prøvekjøring i går 😯

alagerqv

Det er jo sent ut Mail tidligere også. Hvertfall har jeg fått det.

hELgenen

Hva med oss andre som ikke har bestilt, men gjerne vil se bilen i disse korona tider?
Er selv i en utsatt risikogruppe for dette hersens greiene og å ta turen inn til Oslo med offentlig transportmiddel er helt uaktuelt. Frister heller ikke å ta turen inn til storbyen uansett - frykter å måtte rulle rundt i en evighet å lete eller p-plasser. Er vel ikke akkurat enkelt i disse dager. Så kommer denne bilen til f.eks Bilia forhandlere rundt i landet? Var noe skriverier om at de skulle på norgesturne.....

anorway

Sitat fra: hELgenen på onsdag 08. juli 2020, klokken 19:27
Hva med oss andre som ikke har bestilt, men gjerne vil se bilen i disse korona tider?
Er selv i en utsatt risikogruppe for dette hersens greiene og å ta turen inn til Oslo med offentlig transportmiddel er helt uaktuelt. Frister heller ikke å ta turen inn til storbyen uansett - frykter å måtte rulle rundt i en evighet å lete eller p-plasser. Er vel ikke akkurat enkelt i disse dager. Så kommer denne bilen til f.eks Bilia forhandlere rundt i landet? Var noe skriverier om at de skulle på norgesturne.....

De er på Norges turne nå. Det var i den forbindelse jeg prøvekjørte i Sandvika.

Les her:
https://www.polestar.com/no/ps2-on-tour-in-norway?utm_medium=crm&utm_source=em&utm_campaign=crm&utm_content=ad

Hoggorm

Sitat fra: hELgenen på onsdag 08. juli 2020, klokken 19:27
Hva med oss andre som ikke har bestilt, men gjerne vil se bilen i disse korona tider?
Er selv i en utsatt risikogruppe for dette hersens greiene og å ta turen inn til Oslo med offentlig transportmiddel er helt uaktuelt. Frister heller ikke å ta turen inn til storbyen uansett - frykter å måtte rulle rundt i en evighet å lete eller p-plasser. Er vel ikke akkurat enkelt i disse dager. Så kommer denne bilen til f.eks Bilia forhandlere rundt i landet? Var noe skriverier om at de skulle på norgesturne.....

Det er bare å finne en dyr nok parkeringsplass så er det ledige plasser. Ved konserthuset pleier det å være ledige plasser. Tar ca 10 min å gå til Space'en derfra. Vurderer man å kjøpe bil til 500 000 så er det ikke helt rasjonelt å la være å se og prøvesitte den for å spare 150 kr i parkering.


hELgenen

Sitat fra: Hoggorm på torsdag 09. juli 2020, klokken 21:59
Sitat fra: hELgenen på onsdag 08. juli 2020, klokken 19:27
Hva med oss andre som ikke har bestilt, men gjerne vil se bilen i disse korona tider?
Er selv i en utsatt risikogruppe for dette hersens greiene og å ta turen inn til Oslo med offentlig transportmiddel er helt uaktuelt. Frister heller ikke å ta turen inn til storbyen uansett - frykter å måtte rulle rundt i en evighet å lete eller p-plasser. Er vel ikke akkurat enkelt i disse dager. Så kommer denne bilen til f.eks Bilia forhandlere rundt i landet? Var noe skriverier om at de skulle på norgesturne.....

Det er bare å finne en dyr nok parkeringsplass så er det ledige plasser. Ved konserthuset pleier det å være ledige plasser. Tar ca 10 min å gå til Space'en derfra. Vurderer man å kjøpe bil til 500 000 så er det ikke helt rasjonelt å la være å se og prøvesitte den for å spare 150 kr i parkering.

Sant det - , MEN dersom jeg må lete rundt etter p-plass og virre rundt i trafikk labyrinten som Oslo sentrum har blitt gidder jeg rett og slett ikke forsøke en gang.

Roy Aasen


hELgenen

Å lete rundt etter p plass i Oslo sentrum i ferietid med masse turister og avstengte veier i byen er noe jeg personlig ikke ville gjort mot god betaling en gang. Jeg har kjørt bil gjennom Milano og Madrid i rushen,men slik Oslo nå er blitt anser jeg det helsefarlig å bevege seg dit når man ikke er lokalkjent med bil. Håper det dukker opp andre alternativer enn Oslo sentrum for å få se bilen etterhvert

CorsoDante

Sitat fra: Hoggorm på mandag 06. juli 2020, klokken 19:54
Sitat fra: hELgenen på mandag 06. juli 2020, klokken 12:56
Det er jo litt tullete at en må hente bilen på disse Space stedene..Ikke rart det kan bli kø da..Det er jo svært få leveringssteder. Det kan fort være at bilen står der klar,men at de mangler personell til å levere ut bilen.
150 i uka er jo mye fra en butikk for å si det slik. 30 om dagen gitt 5 dager arbeidsuke. 30 om dagen er også mye.
Om de har oppe 10 timer om dagen er det jo 3 i timen..

Du henter ikke bilen på Space'en. De skriver: "Vi tilbyr utlevering i Trondheim, Bergen, Stavanger og Oslo."

I Oslo er utleveringsstedet hos Bilia (Volvo) på Økern. Tipper utlevering blir hos de større Volvo forhandlerne i de andre byene også. Med utlevering på 4 steder burde de klare mer enn 150 biler i uka uten at det blir stress-utlevering.

Bilen min skal hentes hos ''Polestar Hand Over Centre''. Ser at det ligger vegg-i-vegg med en Volvo-forhandler, et godt stykke unna nærmeste Space.

Aner ikke hvor vedkommende har dette med at man skal hente bilen hos en Space (midt inne i byen) stammer fra :)

4 utleveringssteder vil utvilsomt evne utlevering av 150 biler i uka. Dersom de holder åpent man - fre blir det 8 om dagen ca. Heller lite ambisiøst, spør du meg, men de ønsker vel at overleveringen skal være en anstendig og positiv opplevelse - hvor kunden blir gitt den tiden som behøves.

Også spørs det da, om det ikke er tilgangen på biler som er knapphetsfaktoren her, ikke kapasiteten på utleveringsstedene.
TM3P "FSD"

Roy Aasen

Sitat fra: hELgenen på fredag 10. juli 2020, klokken 06:47
....Håper det dukker opp andre alternativer enn Oslo sentrum for å få se bilen etterhvert

Jeg vil tro at den dukker uopp til beskuelse og prøvekjøring hos Bilia på Økern etterhvert. Er i det minste enklere å komme seg dit. Du får krysse ett par fingre  :)

Barrabas

#102
Tracking av P2 vha VIN nummer (Legg inn i Cargo ID) er aktiv igjen hos Wallenius Wilhelmsen :+1:

https://www.2wglobal.com/webapps/?frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage

(Hvordan bytter man hele web adressen med en "link" tekst ?)


mroek

Sitat fra: Barrabas på onsdag 15. juli 2020, klokken 10:04
Tracking av P2 vha VIN nummer (Legg inn i Cargo ID) er aktiv igjen hos Wallenius Wilhelmsen :+1:

https://www.2wglobal.com/webapps/?frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage

(Hvordan bytter man hele web adressen med en "link" tekst ?)

Du mener slik som denne linken?

For å få til det, så ser teksten du legger inn slik ut:

[url=https://www.2wglobal.com/webapps/?frameId=158463484919776530&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanAdvancedSearchPage]Du mener slik som denne linken?[/url]

Selve linken ligger altså inni de første klammeparentesene (etter url=), og teksten du vil vise ligger mellom de to settene med klammeparenteser, slik:

[url=link_til_nettside]tekst_du_vil_vise[/url]
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

O

Takk for link 👍🏻 men er det VIN nummeret man legger inn/søker på? og hvor legger man inn VIN nummeret (hvilket felt)?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA