Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

TespenLA

Dessverre, det ergodt overvåka der og ville ikke gå nærmere (klok av skade, har gjort det før og det tok ikke lang tips før vakthold dukket opp)

Zara

Sitat fra: TespenLA på søndag 22. november 2020, klokken 19:22
Dessverre, det ergodt overvåka der og ville ikke gå nærmere (klok av skade, har gjort det før og det tok ikke lang tips før vakthold dukket opp)

Du får kle deg ut som en schäfer. Eller en dobermann. (Iallfall slike hunder vakter pleier å ha i Olsenbanden :-D)

jorgenask

Nå kommer Viking Costanza i havn i Drammen, så får vi se om den har noen Elon-mobiler ombord  :laugh:

Vegard_br

Er det isåfall Triton- eller Antwerp-biler på den?

jorgenask

#1129
Desverre (for min del ihvertfall da min bil var på Triton) så er det nok bare Antwerp-biler hvis noen i det hele tatt  :(

Den forlot Zeebrugge før Triton var kommet

tomjenssen

Over 7 dager siden siste oppdatering kom inn fra Grand Aurora 🤔 Skal være fremme i Belgia i morgen kveld.

jorgenask

Sitat fra: tomjenssen på mandag 23. november 2020, klokken 08:56
Over 7 dager siden siste oppdatering kom inn fra Grand Aurora 🤔 Skal være fremme i Belgia i morgen kveld.

Det er fordi den er utenfor rekkevide for landbasert "sporing". Og man må betale for "satelitt-sporing". (eller ta syv dagers gratis prøvetid  :P)

Ser ut til å være litt forsinket, blir nok onsdag morgen/formiddag i Zeebrugge



Toonster

Om bilen min skulle være med Grand Aurora, når kan man regne med at den kommer til Drammen? :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

jorgenask

Sitat fra: Toonster på mandag 23. november 2020, klokken 09:26
Om bilen min skulle være med Grand Aurora, når kan man regne med at den kommer til Drammen? :)

Du får tweete Elon og høre med han  :laugh: anyones guess, men fra Antwerp tok det vel ca to uker fra ankomst Zeebrugge til de første utleveringstimene i Drammen

lars667

På Holmen syd og det kameraet som viser en port (ikke synlig på hovedsiden) ved Holmen syd, kunne en tidligere i dag se en svart og gul (tror jeg) van og 4-5 gule vester som gikk mellom bilene. Er det forberedelse/registrering før frakt? Hva gjør de da, tro? Så vegvesenet og var innom parkeringsplassen da det var TMS-er der for en stund siden, er der de blir skannet inn i bilregisteret også?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Ferry

Er det noe spesielt å tenke på ved kansellering? Jeg må trekke meg fra kjøpet. Fint for en av dere andre :)

TeslaModelX

Hvor finner man VIN? Står ikke på Tesla sine sider, men selger sier bilen er i transitt  ???

Vertigo

Sitat fra: lars667 på mandag 23. november 2020, klokken 10:42
På Holmen syd og det kameraet som viser en port (ikke synlig på hovedsiden) ved Holmen syd, kunne en tidligere i dag se en svart og gul (tror jeg) van og 4-5 gule vester som gikk mellom bilene. Er det forberedelse/registrering før frakt? Hva gjør de da, tro? Så vegvesenet og var innom parkeringsplassen da det var TMS-er der for en stund siden, er der de blir skannet inn i bilregisteret også?

En kollega spurte om jeg måtte inn og vise bilen pga hengerfestet. Han mente at Tesla egentlig måtte det, dvs vise hver enkelt bil. Kanskje det er det som skjer her? (jeg måtte ikke vise X'en)

mobie

Ser på https://www.elbilstatistikk.no/ at det begynner å bli registrert noen biler nå de siste minuttene :)

Vegard_br

Teori:

Prometheus leader dokket i Zeebrugge den 16.11 og dro videre den 18.10.
Den første meldingen som kjenner til her på forumet var den 17.10.
Er det da rimelig å anta at vi får leveringsdato ca når bilene ruller på båten til Drammen i Zeebrugge?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA