Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Elmo

#480
Sitat fra: Thomas Lund på tirsdag 01. september 2020, klokken 15:49
de har vist problemer med systemet, så de kan ikke si hvor i Europa bilen er...
Så bilder på FB av maaaange biler på biltog på veg til Drammen nylig.
Kanskje det at de kommer med tog og ikke med båt som før som skaper problem for systemet
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

RJK

Sitat fra: Elmo på tirsdag 01. september 2020, klokken 18:22
Sitat fra: Thomas Lund på tirsdag 01. september 2020, klokken 15:49
de har vist problemer med systemet, så de kan ikke si hvor i Europa bilen er...
Så bilder på FB av maaaange biler på biltog på veg til Drammen nylig.
Kanskje det at de kommer med tog og ikke med båt som før som skaper problem for systemet

Nå leverer de vel det remmer og tøy klarer, så da blir det sikkert både tog, båt og en og annen bilfrakter som tas i bruk.

Hva som er mest gunstig for Tesla, er vel det som blir avgjørende fremover, spesielt når GigaBerling kommer opp og står, og det blir langt jevnere leveranser fremfor kvartalsrush.

Tipper tog da vil være det foretrukne transportmiddelet inn til landet, og bilfrakter nok blir riktigere for innenlands distribusjon.

PS! 80 TM3, 13 TMX og 8 TMS levert ut sålangt i dag...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

emurof

Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 26. august 2020, klokken 18:38
God nok rekkevidde om vinteren uten varmepumpe

Ja, hvis man skrur AC på manuell og skrur ned viftehastigheten (og resirkulering av luft på). Da har i det minste jeg fått merkbart bedre rekkevidde.

emurof

Sitat fra: elbilnett på torsdag 27. august 2020, klokken 17:08
Jeg savner varmepumpe på min Model 3 om vinteren når gradestokken ligger rundt -5. Da mister jeg omtrent 34% av rekkevidden sammenlignet med perfekt sommerføre. Merkbart på langturer, da 500km blir til 330km.

Se innlegget mitt rett over dette. Prøv det og se om ikke det fungerer for deg også.

Norhawk

Nå er bilen registrert, overlevering neste uke.

Men, mangler faktura fra Tesla.

Når kan jeg forvente at den kommer?
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Urgeboks

Hadde egentlig fått levering i morgen . Ble ringt i dag at levering blir utsatt pga feil som må utbedres. Alt er betal inn og lån signert. Bil er registrert. Fikk ingen ny dato for levering.Fikk beskjed om at får den før kvartalet er ferdig. Er dette vanlig hos tesla ?

turfsurf

Sitat fra: Urgeboks på onsdag 02. september 2020, klokken 19:51
Er dette vanlig hos tesla ?
Nei, det vanligste er at de prøver å levere ut bilen med feil
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

trykkertor

Sitat fra: turfsurf på onsdag 02. september 2020, klokken 21:23
Sitat fra: Urgeboks på onsdag 02. september 2020, klokken 19:51
Er dette vanlig hos tesla ?
Nei, det vanligste er at de prøver å levere ut bilen med feil
LOL :)  Men faktisk også sant.
Så det må her være snakk om en heftigere feil i dette tilfellet.

Dwerg

Sitat fra: Norhawk på onsdag 02. september 2020, klokken 17:05
Nå er bilen registrert, overlevering neste uke.

Men, mangler faktura fra Tesla.

Når kan jeg forvente at den kommer?
Jeg har levering imorgen, fikk faktura sist fredag, godkjente registrering av bilen hos statens vegvesen og ordnet forsikring på mandag og igår (tirsdag) så signerte jeg digitalt på finansieringsavtalen.

Det virker som det meste skjer litt i siste liten, men de kommer ikke til å glemme noe. Ble noe tull med forsikring og fikk kjapt beskjed på SMS at jeg måtte sjekke det opp, ble forøvrig ordnet med et par telefoner mellom forsikringsselskap og Tesla.

emurof

Sitat fra: Urgeboks på onsdag 02. september 2020, klokken 19:51
Hadde egentlig fått levering i morgen . Ble ringt i dag at levering blir utsatt pga feil som må utbedres. Alt er betal inn og lån signert. Bil er registrert. Fikk ingen ny dato for levering.Fikk beskjed om at får den før kvartalet er ferdig. Er dette vanlig hos tesla ?

Problemet til Tesla er at bilene produseres i USA i begynnelsen av kvartalet, og må så sendes med skip til Europa. Det gjør at det blir veldig mye som skjer mot slutten av hvert kvartal.

Når fabrikken i Tyskland står klar så vil det spre leveringer mer utover, og presset på leveringsorganisasjonen til Tesla vil sannsynligvis gå kraftig ned. Da vil jeg tro det blir mindre rot og feil også.

Men at det er vanlig, det du har opplevd? Nei, vanlig er det vel ikke, men det er jo noen få som opplever det, og det er selvsagt surt.

Handyman

Sitat fra: emurof på tirsdag 01. september 2020, klokken 22:42
Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 26. august 2020, klokken 18:38
God nok rekkevidde om vinteren uten varmepumpe
Ja, hvis man skrur AC på manuell og skrur ned viftehastigheten (og resirkulering av luft på). Da har i det minste jeg fått merkbart bedre rekkevidde.
Metoden er meget effektiv, men for meg er det nytteløst med resirkulering, særlig rundt 0 grader. Dersom lufta er tørr og man er alene i bilen kan jeg resirkulere noe.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

elbilnett

Sitat fra: emurof på tirsdag 01. september 2020, klokken 22:43
Sitat fra: elbilnett på torsdag 27. august 2020, klokken 17:08
Jeg savner varmepumpe på min Model 3 om vinteren når gradestokken ligger rundt -5. Da mister jeg omtrent 34% av rekkevidden sammenlignet med perfekt sommerføre. Merkbart på langturer, da 500km blir til 330km.

Se innlegget mitt rett over dette. Prøv det og se om ikke det fungerer for deg også.
Mest besparende er å skru av luftsirkulasjon til fotbrønn, men da blir beina ganske kalde. Resirk må uansett skrus av og på, ellers blir kupeen ganske duggete. Tror varmepumpe hadde hjulpet endel da kupeen ser ut til å ha litt energitap ved fotbrønnen og gulvet, mer isolasjon under/over batteriet hadde nok utgjort en stor forskjell.  Har ikke i nærheten av samme rekkeviddetap med Model Xen om vinteren, og kupeen er mye større i denne bilen (mer areale som skal oppvarmes/og kjøles ned).


yurgh

Sitat fra: sfenne på fredag 11. september 2020, klokken 08:51
BTW > https://github.com/mykeln/teslaprep/blob/master/model_3_checklist.md

Oi, praktisk liste. Men, det står at overtakelse tar 15 minutter, så dette gjør man vel etter man har tatt imot bilen? Er litt bekymret for dette med dårlig/manglende lakk, men har ikke nok erfaring til å kunne sjekke det under overlevering 🤔

knegg

Sitat fra: yurgh på fredag 11. september 2020, klokken 15:30
Sitat fra: sfenne på fredag 11. september 2020, klokken 08:51
BTW > https://github.com/mykeln/teslaprep/blob/master/model_3_checklist.md

Oi, praktisk liste. Men, det står at overtakelse tar 15 minutter, så dette gjør man vel etter man har tatt imot bilen? Er litt bekymret for dette med dårlig/manglende lakk, men har ikke nok erfaring til å kunne sjekke det under overlevering 🤔

Prøv å få med alt under selve leveringen. De skriver de opp på et skjema og dokumenterer det. Du har også 160km på å melde inn saker før det regnes som "levert".
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA