Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Stig Indrestrand

ricco404

Sitat fra: Stig Indrestrand på mandag 27. juli 2020, klokken 12:36
Er det noen som vet hvor den båten er nå ,som er på vei??

Det er to båter på vei mot Europa. En har akkurat forlatt Karibia og skal krysse Atlanten. Denne forventes å ankomme Zeebrugge 5. august. Den andre er på vei mot Panamakanalen og befinner seg omtrent utenfor Mexico nå. En tredje båt legger snart til kai i San Francisco for å laste biler. Denne er forventet i Zeebrugge 21. august.

God oversikt her.

• Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

advale

Sitat fra: Stig Indrestrand på mandag 27. juli 2020, klokken 14:34
Da må du vente lenge .

Hvorfor skal man vente lenge? Prisen ble økt med ca 20-30k, så når valutaen normaliserer seg så bør den gå ned tilsvarende. Har også vært endel snakk i media at dollaren skal svekkes i årene framover. I tillegg ble prisene på TM3 i USA nedjustert med 20-30k. Får virkelig håpe at Tesla Norge følger opp dette om ikke lenge. At elbiler blir satt ned med 40-60k over "natten" er ikke uvanlig, ref e-Golf, Leaf blant annet.

Steffinho

De satt opp prisene i April og ned igjen i Mai (ved unntak av Model 3). Jeg tipper de vil se om valutakursen stabiliserer seg på rundt 9 kr (evt fortsetter trenden nedover) sånn at de unngår å sette prisene opp og ned hele tiden. Jeg tror på et priskutt nå i August egentlig, hvis ikke, så kan det være de venter til Berlin fabrikken åpner. Men da kan jeg ikke skjønne noe annet enn at de tjener fett på hver Model 3 de selger her til lands, særlig om kursen begynner å bevege seg mot 8,50 kr.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

advale

Håper de setter ned prisene i slutten av september. Har de mye på inventar kjører de vel tilbud og kan like godt sette ned prisene. Evt like etter september når alle reservasjoner er levert(kvartalslutt).

Dårlig gjort hvis de drøyer priskutten noe særlig utover det etter min mening. Spesielt hvis dollaren fortsetter og blir svakere.

ricco404

Er det noen som har sett at de har fått VIN (for eksempel med Tesla VIN Finder) uten at de har hørt noe fra Tesla?

• Tesla Model 3 LR AWD (sep '20)
  • VW Up (2014)

Tiger123

Ganske sikker på at det kommer en prisnedgang og kampanje av noe slag, nå før 15 august.

Siste båtene for kvartalet går rundt den 25 er det vel?

Magnus Hansen

Det hat vært dårlig tilgang på biler en stund nå. Som også har vært reflektert i veldig høye bruktpriser. Så er ikke sikker på om de trenger noen kampanje for å bli kvitt bilene som er på vei. Men det begynner vel snart å bli på tide å justere ned prisene pga valuta. Spesielt SR+ fikk jo et uforholdsmessig stort prishopp i vår.

tjohei

Sitat fra: ricco404 på onsdag 29. juli 2020, klokken 15:26
Er det noen som har sett at de har fått VIN (for eksempel med Tesla VIN Finder) uten at de har hørt noe fra Tesla?
Eg fekk VIN på e-post frå han eg snakka med på Tesla når eg prøvekjørte, spurte han om oppdatering også gav han meg VIN, men det står ingenting på Tesla-kontoen min

GTelle

Sitat fra: tjohei på torsdag 30. juli 2020, klokken 19:59
Eg fekk VIN på e-post frå han eg snakka med på Tesla når eg prøvekjørte, spurte han om oppdatering også gav han meg VIN, men det står ingenting på Tesla-kontoen min

Tok veldig lang tid, tror nesten ikke vin sto på siden min før siste uka før levering. H is du sjekker kildekode, finner du vin der? 🙂

tjohei

Sitat fra: GTelle på fredag 31. juli 2020, klokken 23:19
Sitat fra: tjohei på torsdag 30. juli 2020, klokken 19:59

Tok veldig lang tid, tror nesten ikke vin sto på siden min før siste uka før levering. H is du sjekker kildekode, finner du vin der? 🙂

Det står ingen VIN i kildekoden hos meg, bare reservasjonsnummeret.

Norhawk

Epostet med Tesla idag, de har fått vin på bil, skal komme på min konto om kort tid.

Bil forventet til Tesla Brummundal 15.09.

Bestilte 15.07

LR, grå med hengerfeste.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Stig Indrestrand

sinhal

Glovis Sun er ikke så langt fra Zeebrugge nå, Skal visst være TM3 på den

Dwerg

Bestilte hvit LR, svart interiør, 18" hjul og med hengerfeste i mai, ble fortalt at estimert levering var i august/september. Har ikke hørt noe og ingen VIN i kildekoden eller andre steder, men har sett en bil med disse spesifikasjonene i inventory. Er dette normalt? Har de noe til overs, men informasjon om levering kommer sent til kunde?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA