Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling - utstyr og leveringsinformasjon

Startet av Trond.m, lørdag 11. januar 2020, klokken 18:06

« forrige - neste »

Trond.m

Nå nærmer det seg datoen da det åpnes for bestilling. Var hos Bilia i dag, 11.1 og de antydet at de ville ta kontakt i slutten av neste uke (uke 3).
Da passer det vel en egen tråd med informasjon om valg av utstyr og forventet leveringstid.

jakoel

Ser at den nå kan konfigureres på volvo.com. Dog er det nok en del pakker og utstyr der som er tillegg, som kommer til å være standard i Norge. Jeg har fått beskjed om å bestille ila. uke 3 for å få bil i 2020.

Trond.m

#2
Recharge kan vel ikke konfigureres ennå ?

Skal skrive kontrakt 17.1 kl 08, men er jo greit å vite litt mer først.

ihaal

Volvo skrev i nyhetsbrev i dag at priser på ekstrautstyr og utstyrspakker offentliggjøres "ved salgsstart", altså 16. januar.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Trond.m

Ja, jeg fikk også beskjed om det. Noen som vet om bestillinger hos Volvo kan endres inntil noen uker før produksjon ?

Trond.m

Har hørt at varmepumpe er tillegg og det skal visstnok også ACC være.
Synes ikke det er veldig lovende med tanke på totalprisen. Men vi vet vel mer i morgen kl 07.

ihaal

#6
Interessant. Tek.no skrev for en tid tilbake ""Volvo XC40 koster som tidligere annonsert 499.900 kroner inkludert frakt og levering, og det skal være for en velutstyrt utgave (XC40 Recharge P8 AWD). Oppvarmede seter både foran og bak, varme i ratt, ryggekamera og altså elektrisk bakluke er eksempelvis standardutstyr. Sportsseter, lydanlegg fra Harman/Kardon og adaptiv cruisekontroll får du og", men får bare se i morgen.

På Volvo-streamen sa de at følgende var standard på spørsmål fra publikum: 19" hjul, kontrast-tak, elektrisk bakluke, varme i sete (foran/bak) og ratt, ryggekamera, sportsseter (nubuck/skinn)
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

torlie

Epost jeg fikk av selger:

Nå er det straks klart for bestilling!
Sender deg oppdatert informasjon på bakgrunn av din interesse for XC40 elektrisk.

Her er en oversikt over standard utstyr og pakker til Volvo XC40 Recharge ( elektrisk ).
Bilen får mye standard utstyr som bl.a:

Oppvarmede spylerdyser
Oppvarmet ratt
Oppvarmet baksete
Parksensor foran + bak
Ryggekamera
Smartphone integrasjon
Sportsseter
19" alu felger
El.bakluke
High Performance stereoanlegg
Automatisk dimming av innv/utvendige speil


Jeg ville valgt følgende på bilen ved bestilling.

Hengerfeste
Intellisafe pakke Adaptive cruise og Blindsone varsling
Varmepumpe (Ca. 4720,-)
Mørke vinduer
Lyspakke (aktive LED lys)
Metallic lakk

Ta gjerne kontakt med meg om du ønsker å gå videre i salgsprosessen
Bilen finnes i 8 forskjellige farger:
Sage Green
Krystallhvit
Onyx sort
Thunder grey
Bursting blue
Glacier silver
Sort solid
Fusion red
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Trond.m

«Jeg» i denne sammenhengen er vel selgeren. At ikke VP er standard i Norge er dårlig og må vel tolkes som en prisøkning selv om prisen ikke var avskrekkende.

Trond.m

Ingen som har fått prisliste ennå. Den skulle vel komme før salget starter i dag, torsdag 16.1. Bør jo komme snart da.

arthur

Agrol har avtale med Volvo, men hvilken rabatt man måtte få på denne bilen fremkommer ikke av Agrols hjemmesider enda. På de øvrige modeller fra Volvo er rabatten på 8%, men kanskje 3% som andre merker gir på sine elbiler?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JanIvar

Jeg "bestilte" hos forhandler i går (dvs - skrev under kontrakt, og bestilling blir lagt inn i dag). Informasjon jeg fikk oppgitt var det samme som Torlie og TM angir tidligere i tråden - altså at varmepumpe og ACC er ekstra. I praksis er jo dette en skjult prisøkning for å holde prisen på under 500' eks "leveringsomkostninger".

Jeg endte opp med ca 550' for bil  med vinterhjul, metallic, blis-pakke og varmepumpe. Jeg droppet hengerfeste da jeg ikke har brukt det på de to siste bilene mine. Får endelig pris i dag da det var noen detaljer som ikke var kjent.

ja, bilen koster det samme som en ribbet eTron 50. Pluss er bedre seter, bedre infotainment, mye bedre ytelse og antatt mye bedre rekkevidde for oss som ikke kjører motorvei. Etron kan selvfølgelig spekkes opp til å ha bedre interiør og infotainment, men da må vi ennå lenger opp i pris. 

Trond.m

Sitat fra: arthur på torsdag 16. januar 2020, klokken 07:40
Agrol har avtale med Volvo, men hvilken rabatt man måtte få på denne bilen fremkommer ikke av Agrols hjemmesider enda. På de øvrige modeller fra Volvo er rabatten på 8%, men kanskje 3% som andre merker gir på sine elbiler?
Selger har nok informasjon om dette.

Trond.m

@JanIvar,  hva måtte du gi for vinterhjul ?  Og hvilken farge valgte du ?

JanIvar

Sitat fra: TM på torsdag 16. januar 2020, klokken 08:12
@JanIvar,  hva måtte du gi for vinterhjul ?  Og hvilken farge valgte du ?

Vinterhjul mener jeg var spesifisert til rundt 23k, men jeg har ikke kontrakten her nå - så det er basert på hukommelsen.

Farge: Rød.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA