Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling - utstyr og leveringsinformasjon

Startet av Trond.m, lørdag 11. januar 2020, klokken 18:06

« forrige - neste »

Trond.m

Rød blir stilig, men i min alder får jeg gå for noe som matcher hårfargen 😏

Hører forresten at de visstnok bare får i overkant av 700 biler til Norge i år.
Så da er det en fordel å være tidlig i køen.

JanIvar

Fikk sjekket prisene:
Bil inkl levering 504000,
Vinterhjul 23200
Metallic 9900
Varmepumpe 4720
Intellisafe: litt usikkert - ca 10k, muligvis lavere.

Nå er jo det litt artig at pressemeldingen sier at adaptiv er inkludert:
https://www.media.volvocars.com/no/nb-no/media/pressreleases/261459/i-dag-kan-du-bestille-volvo-xc40-recharge-pure-electric

Men regner med de får på plass kommunikasjonen etterhvert. Jeg hadde uansett bestilt intellisafe-pakken da jeg skal ha det som finnes av blindsonevarsling og slikt.

Trond.m

#17
Takk, det var nyttig men litt skuffende info.

14.000 i frakt og levering var mye. Mente at prisen var 499 ink. levering ?
9900 for metallic ? Da putter de mva for metallic i egen lomme   :(

Hvor i pressemeldingen står det at ACC er standard ?

JanIvar

Artig - de har fikset det :) Jeg leste det kl 0820 i dag, men nå var ordet adaptiv fjernet. Ja, levering var noe dyrt, men sånn er det her på vestlandet.

JanIvar

Listen over standardutstyr:
Alarm System - EU, Auto. Klimaanlegg 2-sone, Multifilter IAQS/CZIP, El.barnesikring av bakdør, Nøkkelløs inngang, Digitalt
kombiinst. 12.3", Tiltbart førersete, 4-veis Lumbar support, Høyde/lengdejus pass.sete, Man. seteforlenger, foran, Oppvarmede
forseter, Aut.dimming inv/utv speil, El. innfellbare sidespeil, LED hovedlys(ThorsHammer), Cruise kontroll, Lane keeping
Aid, Pers. innstil. kjøremodus, Hill Start Assist, Hill Descent Control, Koll.pute fører, knehøyde, SlipperyRoadAlert.HazWarn,
Regnsensor, Airbag fører+pass foran, Setebelte varsel fora/bak, Av-bryter koll.pute pass., Festekrok barnesete, pass, ISOFIX

ytterposisjon bak, Nødbremselys, blinkende, Sensus Connect HP 9", VolvoOnCall m/P2P Sharing, DAB+ digitalradio, USB-
uttak midtkonsoll bak, Talestyring, Hanskerom med Curry Hook, Kleskroker lastrommet, Belyste speil i solskjerm, Billettholder,

Elektrisk bakluke, Reparasjons-kit for dekk, Låsbare hjulbolter, iTPMS dekktrykksovervåkn., Dørterskelbeskyttelse,
Varseltrekant, Førstehjelpspute, LED tåkelys foran., Forbehold om endring, Smartphone Integration, El.oppvarmede
spylerdyser, Oppvarmet ratt, El. oppvarmet baksete, Dekorinnlegg Cutting Edge, Sort taktrekk innvendig, Skinnratt perforert
skinn, Sportratt m R-design logo, R-design girspakhode, Pedaler i R-Design, R-Design Tekstilmatter, Innstegslist Recharge,
Høyest nivå interiørbelys, Kontrast lakkert tak 019, High Gloss sorte rails, Fargetilpasset grill, HighGloss rundt sidevindu,
Glossy sorte sidespeil, Recharge logo C/D stolper, Glossy sort Skidplates fb, Rygge-kamera, Parkeringssensor fora/bak,
Dynamisk chassis, 19"5-Sp BlackDiamond-cut, T-konsoll HighGloss sort

B142

La inn spesifikasjon hos forhandler nå. Bestilte:

- Intellisafepakke
- Loungepakke
- Lastepakke
- El stolpakke
- Lyspakke
- hengerfeste
- varmepumpe
- induktiv lader smartphone
- tonede ruter

Dvs omtrent alt av utstyr

jakoel

Sitat fra: B142 på torsdag 16. januar 2020, klokken 11:08
La inn spesifikasjon hos forhandler nå. Bestilte:

- Intellisafepakke
- Loungepakke
- Lastepakke
- El stolpakke
- Lyspakke
- hengerfeste
- varmepumpe
- induktiv lader smartphone
- tonede ruter

Dvs omtrent alt av utstyr

Pris?


Chimp

570 000 med det som er av nødvendig utstyr uten å legge på feks 360 kamera.
Da ble det ganske dyrt dette.

ihaal

Ja, jeg endte på 593 000 kr da jeg hadde krysset av for det meste som vel allerede er inkludert i f.eks. Polestar til 494 000 (når man tar med vinterdekk). Forskjellen er vel setene hvor man ikke trenger å betale drastiske ekstrasummer for skikkelige skinnseter, det gjør at differansen strengt tatt blir nærmere 50 000, men likevel. Litt skuffende når Volvo uttalte at modellen skulle være godt utstyrt som standard og at en typisk kundebil inkludert vinterdekk skulle ligge på 530 000.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

torlie

Ser det er null problem å ende på 600k, og rundt 630k om jeg legger til både takboks og hengerfeste.

Sitter på gjerdet og avventer for min del :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Dieselgubben

Bilen er for dyr  :-1:

Kom på 581.000 kroner. For min del skal jeg ha panoramatak, god stereo, elektriske stoler med memory, adaptiv cruise. Altså det samme som man får standard i en Kia / Skoda / Hyundai (er nok litt bedre stereo i Volvoen).
Kjøper ikke en ribbet premium bil. Da kom prisen på 581.000. Legg til vinterdekk og leveringskostnader, så er bilen på 600.000 kr. Det er alt for dyrt for denne lille bilen.... Når den i tillegg er bygget på fossilplattform, noe som vises flere plasser, står jeg glatt over denne. 





JanIvar

Vi får se hva polestar ender på når den kan konfigureres om et par uker. For min del var ikke den aktuell pga. utforming(lavt tak bak). Av samme grunn utgikk også Model S i sin tid.

Det som er absolutt nødvendig på denne bilen er intellisafe-pakken med adaptiv cruise og varmepumpe. Man er da på 510 pluss vinterdekk - altså ca 537000 inkl vinterdekk for bil i sort solid. Nå kommer det sikkert alternativer for felg andre steder fra(hvis ikke volvo har valgt veldig rare dimensjoner) slik at man ender opp på ca 530 inklusive vinterdekk.


Tafsern

Ship o' hoi, rett opp på 600k når det man "trenger" er lagt til, med en akkurat litt for laber rekkevide og innvendig plass. Njaaaei, står over.

Olemann

Vinterhjul er 26.000.-  Agrol rabatten er som ellers 50% av std rabatt som er 8%, på denne får man altså 4%.


Sitat fra: JanIvar på torsdag 16. januar 2020, klokken 08:18
Sitat fra: TM på torsdag 16. januar 2020, klokken 08:12
@JanIvar,  hva måtte du gi for vinterhjul ?  Og hvilken farge valgte du ?

Vinterhjul mener jeg var spesifisert til rundt 23k, men jeg har ikke kontrakten her nå - så det er basert på hukommelsen.

Farge: Rød.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA