Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feilmelding når sete på rad 2 er lagt ned

Startet av Thorleif Hallen, torsdag 02. januar 2020, klokken 10:11

« forrige - neste »

Thorleif Hallen

Innimellom må vi legge ned setene på høyre side på rad 2 og 3, når vi skal frakte ski f.eks. Når jeg gjorde dette i jula så fikk jeg feilmelding om at setet på rad 2 ikke var i låst posisjon. Sånn har det ikke vært før. Er det noe feil med setet, eller er det noe som er nytt i SW?


geear

JA, har fått denne de siste ukene når jeg har lagt ned venstre del av baksetet. Har klart inntrykk av at dette er softwarebug, akkurat som klimafeilen, tror det kom med .36 eller noe, men Tesla vil ha bilen inn på verksted for begge deler, som vanlig. Eneste er at det ikke er så ofte jeg legger ned sete, så akkurat den er jeg usikker på når begynte.

Larsebass

Jeg hadde min bil inne i en uke for samme feil. De mente det var noe kalibrering som måtte til. Det fungerte fint noen dager og nå har jeg samme feilmelding igjen, så jeg tar kontakt med Tesla igjen for å be de utbedre.
Tesla X75D.

geear

Off. Spy og drite. Er så sykt lei slike feil som tilsynelatende kommer susende med en ny softwareutgave, og behandles som om det er en feil. For øyeblikket er det en skikkelig gledesdreper med bilen for meg. Har ikke lenger tall på hvor mange ganger bilen har vært der inne. Noen måneder senere er kanskje feilene løst i software, men det virker helt tilfeldig, og ingen beskjeder.

smurf

#4
Får samme feilmelding og bad de sjekke det når bilen var på service sist. Tesla sjekket det og sa det ikke var feil, men kun en varsling og det skulle være slik. Har ikke vært slik tidligere, og veldig voldsom varsling... skulle helt klart vært foruten slik varsling.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

sjokomelk

Jeg får tilsvarende meldinger i 6-seteren min hvis setene på rad 2 er kjørt langt frem. Da plinger den hver gang jeg setter bilen i Drive om at "Setene er ikke i låst posisjon. Pass på å kjøre de bakover så de låser fast hvis du skal ha folk sittende der."
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

kodax

Får også denne når setene er lagt ned, men det forsvinner med en gang jeg begynner å kjøre. Vet ikke om det har vært sånn siden jeg fikk bilen i august.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA