Etter å ha prøvd meg på én romjulsnatt som drosjesjåfør, må jeg bare si at dette er en imponerende elbil som passer finfint som drosje.
- Hadde vakt fra 21 på kvelden til 6 i dag tidlig. Startet med fulle tanker. Første 4 timer var det stort sett venting i -5 med behagelig klimakontroll (22-23 grader). Fra 1.30 til 6.00 var det turer omtrent hele tida, flere av dem med mye stigning (bor i Vågå), både lengre og kortere turer.
- etter endt økt var det ca 1/3 igjen på batteriet, ca 100 km på GOM
- veldig behagelig bil for sjåfør (ingen klager fra passasjerer)
- som elbil er e-Niro veldig diskret, noe som kanskje fører til litt mindre "mas" for sjåføren hvis han ikke liker å krangle om elbil er bra eller dårlig.
- svakheten er kanskje framkommelighet på vinterføre, men det ser en best over tid
- fint med lufting i seter etterhvert som en blir småklam
Det var det jeg kom på. Hadde e-Niro bare hatt firehjulstrekk så hadde den vært komplett.