Elbilforum.no
Bilmerker => KIA => Kia Niro EV => Emne startet av: lars667 på søndag 29. desember 2019, klokken 14:26
Etter å ha prøvd meg på én romjulsnatt som drosjesjåfør, må jeg bare si at dette er en imponerende elbil som passer finfint som drosje.
- Hadde vakt fra 21 på kvelden til 6 i dag tidlig. Startet med fulle tanker. Første 4 timer var det stort sett venting i -5 med behagelig klimakontroll (22-23 grader). Fra 1.30 til 6.00 var det turer omtrent hele tida, flere av dem med mye stigning (bor i Vågå), både lengre og kortere turer.
- etter endt økt var det ca 1/3 igjen på batteriet, ca 100 km på GOM
- veldig behagelig bil for sjåfør (ingen klager fra passasjerer)
- som elbil er e-Niro veldig diskret, noe som kanskje fører til litt mindre "mas" for sjåføren hvis han ikke liker å krangle om elbil er bra eller dårlig.
- svakheten er kanskje framkommelighet på vinterføre, men det ser en best over tid
- fint med lufting i seter etterhvert som en blir småklam
Det var det jeg kom på. Hadde e-Niro bare hatt firehjulstrekk så hadde den vært komplett.
Sjekk ut Facebook gruppa "Kia e-Niro owners group Norway" og en som heter Martin Furmyr. Han bruker e-Niro fulltid som drosje på den sentrale delen av Østlandet, og virker meget fornøyd med bilen til det formålet.
Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Zuexi, se denne jeg filmet på Skøyen/Oslo https://youtu.be/vxryVqNjHLM