2019.40.50.1

Startet av Handyman, tirsdag 24. desember 2019, klokken 11:01

« forrige - neste »

sinhal

Venter spent på å se om forvarming av batteri er tilbake nå. Bilen står å laster ned. Mulig det er en tilfeldighet, men dette skjedde etter at jeg ble utolmodig og gikk ut i bilen å tok en «hard reset» gikk så inn i sofware menyen. Der stod det at jeg hadde siste oppdatering. Hold så advance knappen inne i ca 5sek og plutselig begynte den å laste ned 50.1

Klykken

Noen som har fått denne på 85-bil? Ser batterivarmer skal fungere nå, i alle fall på nyere biler (s og x)..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Sitat fra: Klykken på torsdag 26. desember 2019, klokken 13:59
Noen som har fått denne på 85-bil? Ser batterivarmer skal fungere nå, i alle fall på nyere biler (s og x)..
Ser ikke ut til at det er noen 85-bil i Norge som er registret på TeslaFi som har fått den enda
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Kim-

Sitat fra: JorEl på torsdag 26. desember 2019, klokken 12:44
Satte på forvarming og der var det bilde av et batteri, som i "gamledager" 8)

Jepp. Forvarming fra hytten i -8 og batterisymbolet er der  :)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Øggen

JA, symbolet kjem opp på tidligere problem software, men KUN om bilen står tilkobla lader.  Va det tilfellet?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Kim-

Sitat fra: Øggen på torsdag 26. desember 2019, klokken 16:15
JA, symbolet kjem opp på tidligere problem software, men KUN om bilen står tilkobla lader.  Va det tilfellet?

Nei. Ingen lader tilkoblet
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

SKTesla

Jeg er på 40.2.1 og har stoppet videre oppdateringer fordi jeg ønsker å beholde autopiloten slik den er så lenge som mulig, men nå er jeg veldig i tvil siden det virker som om forvarming av batteriet er tilbake. Noen med AP1/MCU1 som har gjort oppdateringen som kan si meg om det er verdt å ofre litt autopilot for å oppdatere til 2019.40.50.1?
Tesla Model S P85D 2015

Rosstopher

Sitat fra: SKTesla på torsdag 26. desember 2019, klokken 19:02
Jeg er på 40.2.1 og har stoppet videre oppdateringer fordi jeg ønsker å beholde autopiloten slik den er så lenge som mulig, men nå er jeg veldig i tvil siden det virker som om forvarming av batteriet er tilbake. Noen med AP1/MCU1 som har gjort oppdateringen som kan si meg om det er verdt å ofre litt autopilot for å oppdatere til 2019.40.50.1?

Slenger meg på denne. Det blir ingen flere oppdateringer på meg før jeg enten vet at jeg får skikkelig batterivarmer og regen eller at det kommer noen skikkelig kule funksjoner.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

ladov

Jeg har alltid slitt med å få bilen til å forstå min engelske uttale så jeg byttet til norsk talestyring med en gang jeg fikk muligheten. Stor forbedring, gikk fra 2% treff til 60%. Nå er jeg tilbake igjen føler jeg, bilen forstår ikke en pøkk. :(

Dessuten vingler den mer i autosteer. Før denne oppdateringen kjørte den jevnere i feltet enn jeg klarte selv, nå er det tennis fra strek til strek..

Håper på ny oppdatering snarest..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geear

Bare så det er sagt, min begynte å vingle første turen på 40.2.1, men var plutselig som normal igjen, uten sw update. Mistenker at det noen ganger skjer ting underveis også, enten det er kalibrering/læring eller at noe pushes fra Tesla.

Elmo

Sitat fra: ladov på lørdag 28. desember 2019, klokken 12:35
Nå er jeg tilbake igjen føler jeg, bilen forstår ikke en pøkk. :(

Min forstår hva jeg sier, både på Engelsk og Norsk - dvs. den skriver ut det jeg sier - men klarer ikke å utføre noe som helst av det jeg har forsøkt så langt  >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.3.1
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

Electric Avenue

Min begynte også å vingle etter 40.2.1. På den positive siden så merket jeg at den ikke lenger svaier ut til høyre når man kommer til et påkjøringsfelt/flettefelt. Før la den seg ut for å ligge midt i kjørebanen, for så å vrenge inn igjen når feltet tok slutt. Nå holder den seg mot gulstripen slik den skal.
Tesla Model S

ladov

Sitat fra: Elmo på lørdag 28. desember 2019, klokken 14:52

Min forstår hva jeg sier, både på Engelsk og Norsk - dvs. den skriver ut det jeg sier - men klarer ikke å utføre noe som helst av det jeg har forsøkt så langt  >:(
Samme her, den tolker teksten bra men gjør ikke noe. Sære greier.. Kanskje er SQL-statement mangler 'commit' på slutten. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Handyman

Sitat fra: ladov på lørdag 28. desember 2019, klokken 21:39
Sitat fra: Elmo på lørdag 28. desember 2019, klokken 14:52

Samme her, den tolker teksten bra men gjør ikke noe. Sære greier.. Kanskje er SQL-statement mangler 'commit' på slutten. :P
Ja noe sånt ;) i dag har bilen tolket riktig nesten alt jeg har sagt. Men de er ikke alle kommandoene den utfører. Noen får jeg beskjed om at ikke er "klare enda". Kan se ut som det er mye på gang.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA