Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betalt oppdatering på akselerasjon ?

Startet av daggad, onsdag 18. desember 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

ladov

Er det noen som vet hva Tesla konkret har gjort her? Låser de opp en restriksjon eller har de 'tryllet' frem ekstra ytelse ved å for eksempel forbedre bølgeformene som vekselretterne sender til motorene?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Solheim

De har nok bare låst opp, og garantert mest på front motor siden denne var mest throttlet i forhold til Performance tidligere.
Tesla har som regel hatt 1sekund mellom AWD og Performance, dette låser opp et ekstra halvt sekund så man legger seg mer eller mindre nøyaktig mellom AWD og P.

tornaldo

Sitat fra: C_B_ på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:26
Synes det er dårlig opplegg at en slik oppgradering koster og i tillegg er så dyr. Synes kunder blir lurt til å betale for noe Tesla enkelt installerer med lite kostnad.

Ja her blir man skikkelig lurt! Tenk å helt frivillig kunne betale for en markant økning i bilens ytelse! Toppen av frekkhet!
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

DagfinnN

Sitat fra: tornaldo på torsdag 19. desember 2019, klokken 21:55
Sitat fra: C_B_ på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:26
Synes det er dårlig opplegg at en slik oppgradering koster og i tillegg er så dyr. Synes kunder blir lurt til å betale for noe Tesla enkelt installerer med lite kostnad.

Ja her blir man skikkelig lurt! Tenk å helt frivillig kunne betale for en markant økning i bilens ytelse! Toppen av frekkhet!
Det var mange tilsvarende ytringer når Tesla innførte AWD i 2015. "Helvete - hvorfor får vi ikke vi som allerede har kjøpt bil dette som gratis oppgradering?"
Jeg har bare en kommentar: Hjelpes!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Tom

Sitat fra: C_B_ på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:26
Synes det er dårlig opplegg at en slik oppgradering koster og i tillegg er så dyr. Synes kunder blir lurt til å betale for noe Tesla enkelt installerer med lite kostnad.
Skamlurt..
Går du for denne oppgraderingen er du en idiot og fortjener å bli lurt..
Bruker du bilen til noe annet som feks. banekjøring så er det noe helt annet..
Du må selv vurdere det om det er verd pengene.. å føle seg lurt uten å ha brukt 1 kr henger ikke på greip..

Bzzlink

Trenger ikke mere krefter, men jeg kan gjerne betale for trackmode!

Så Elon, om du leser dette, legg ut trackmode update i nettbutikken :)

Rosstopher

Høh... Ser ut som man fort glemmer hvordan bilindustrien fungerer når man får seg elbil. Å tilby samme motor med forskjellig software og lite annet til vidt forskjellige priser har jo vært normalt på fossilbiler i årtier...
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

C_B_

Sitat fra: tornaldo på torsdag 19. desember 2019, klokken 21:55
Sitat fra: C_B_ på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:26
Synes det er dårlig opplegg at en slik oppgradering koster og i tillegg er så dyr. Synes kunder blir lurt til å betale for noe Tesla enkelt installerer med lite kostnad.

Ja her blir man skikkelig lurt! Tenk å helt frivillig kunne betale for en markant økning i bilens ytelse! Toppen av frekkhet!
Ja, de reklamerer med boost fra 4,6 til 4,1. Men 4,6 til ca. 4,1 har vel LR allerede fått under 2 gratis oppdateringer så det blir ikke så markant økning...hehe Beklager, synes det er for dyrt hvis de redusere bare et halvt sekund. (Lurer på om rekkevidden reduseres etter boost'en, fordi P har vel kortere rekkevidde enn LR.)

HalvorV

Kan P-forbruket være på grunn av 20" hjul?
Eller skal man bare tippe ut fra eget forgodtbefinnende?
Tesla Model Y Perfomance

castortroy

Var fast bestemt på å kjøpe dette, men ble veldig forvirret da jeg leste at 0-100 skulle reduseres fra 4.6 til 4.1 Dette har vel to 5% oppgraderinger allerede gjort? Hvis aksen nå er 0.5 sekunder raskere en dette, altså 3.6 fra 0-100 er det jo ingenting å lure på, bare kjøpe!

Merkelig tesla later som to 5% oppgraderinger aldri har skjedd, i reklamen for boost oppgradering og opererer med gamle tall. Er det sånn at disse to oppgraderingene bare var en prøvetid, og man faktisk må ut med 18 000 kroner for å få det permanent?

Mondeo

Sitat fra: castortroy på fredag 20. desember 2019, klokken 02:32
Var fast bestemt på å kjøpe dette, men ble veldig forvirret da jeg leste at 0-100 skulle reduseres fra 4.6 til 4.1 Dette har vel to 5% oppgraderinger allerede gjort? Hvis aksen nå er 0.5 sekunder raskere en dette, altså 3.6 fra 0-100 er det jo ingenting å lure på, bare kjøpe!

Merkelig tesla later som to 5% oppgraderinger aldri har skjedd, i reklamen for boost oppgradering og opererer med gamle tall. Er det sånn at disse to oppgraderingene bare var en prøvetid, og man faktisk må ut med 18 000 kroner for å få det permanent?
Du får 3.7 om du betaler. Tallene til Tesla er på bærtur. Bilen klarer 4.1 nå.

castortroy

Sitat fra: Mondeo på fredag 20. desember 2019, klokken 03:31
Sitat fra: castortroy på fredag 20. desember 2019, klokken 02:32
Var fast bestemt på å kjøpe dette, men ble veldig forvirret da jeg leste at 0-100 skulle reduseres fra 4.6 til 4.1 Dette har vel to 5% oppgraderinger allerede gjort? Hvis aksen nå er 0.5 sekunder raskere en dette, altså 3.6 fra 0-100 er det jo ingenting å lure på, bare kjøpe!

Merkelig tesla later som to 5% oppgraderinger aldri har skjedd, i reklamen for boost oppgradering og opererer med gamle tall. Er det sånn at disse to oppgraderingene bare var en prøvetid, og man faktisk må ut med 18 000 kroner for å få det permanent?
Du får 3.7 om du betaler. Tallene til Tesla er på bærtur. Bilen klarer 4.1 nå.

Da er det vel ikke mye å lure på :P Litt kjipt man ikke får testet kreftene før i April...

magenuss

Gratisoppdatering nr 2 kortet inn tiden med 100ms ish. Nestemann gikk ned 500ms.
Nå er 0-100kmt 3,962s.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Elgolferen

LR rwd ser jeg ikke får muligheten til å oppgraderes, så det bekrefter enn så lenge min mistanke om at ettersom LR rwd ikke lenger blir produsert er de også nedprioritert.

Synes det er kult at de kommer med tilbudet om å kjøpe ekstra fart osv, men det hadde nok vært mer attraktivt om de la de ut som f.eks, steg 1,2 og 3 med pris deretter.

Eneste "merkelige" jeg reagerer på med å kjøpe en tesla model 3 rwd er at man ikke har muligheten til å leke seg litt på snøen, da bilen ikke lar deg gjøre det i det hele tatt. Jeg synes det er litt kjedelig med en bil som har over 300hk, og som koster en halv mill.
Får håpe Elon slenger inn en track mode oppgraderingsmulighet.

olekvi

Sitat fra: Elgolferen på fredag 20. desember 2019, klokken 09:32
LR rwd ser jeg ikke får muligheten til å oppgraderes, så det bekrefter enn så lenge min mistanke om at ettersom LR rwd ikke lenger blir produsert er de også nedprioritert.

Nedprioritert?

Du tror ikke det er så enkelt som at det ikke er mer effekt å ta ut (uten å ødelegge) av den ene motoren som sitter bak på RWD-modellen, mens det for AWD har vært potensiale for mer effekt siden det er to motorer å ta av?
'19 TM3P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA