Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betalt oppdatering på akselerasjon ?

Startet av daggad, onsdag 18. desember 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

HalvorV

Hvor er oppgraderingen for oss med Performance?!?!

Og til de som ikke vil betale for en slik oppgradering.. dere får øke ytelsen på andre biler da, siden det er så dyrt hos Tesla.
Tesla Model Y Perfomance

Tankeboks

Sitat fra: C_B_ på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:50
Det vet jeg selvsagt ikke, men personlig synes jeg det er å lure kunder å nå kreve betaling for en slik oppdatering.

Det er jo helt frivillig for de som ser en merverdi i bedre aks å kjøpe dette. det var vel ingen som kjøpte sin long range med forventninger om at den skulle kunne komme ned i 3.7 på 0-100 ?

personlig bestilte jeg min når den var annonsert med 340ish hester og fikk uten merkostnad en betydelig oppgradering med den oppdateringen som kom i sommer. At Tesla ser en mulighet til å tjene litt penger på å øke folk ytterligere ser jeg null problem med.

men som Mondeo lengre opp her bor jeg i nord og har vinter store deler av året. hadde sikkert klart meg fint med 150hk de fleste dagene.

Solheim

Føler Teslaeiere har blitt alt for bortskjemt med alle disse oppdateringene, siden jeg fikk min har jeg fått 2 x 5% effektøkning. Og nå forventer mange at bilen skal bli raskere 0-100kmt enn en M3 med en oppdatering, gratis. Dette gir muligheten for folk som vil ha raskere bil kjøpe seg tilvalget og for andre som bare vil ha AWD og det man i utgangspunktet betalte for kan la være.

hemi

Sitat fra: HalvorV på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:54
Hvor er oppgraderingen for oss med Performance?!?!

Og til de som ikke vil betale for en slik oppgradering.. dere får øke ytelsen på andre biler da, siden det er så dyrt hos Tesla.
Jeg har ene bilen inne for økt ytelse... det er nesten 200k, og 0-100 tallene er nok ikke like bra som denne upgraden gir ;D

0-300 skal bli endel bedre dog.

Håvar

Sitat fra: C_B_ på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:26
Synes det er dårlig opplegg at en slik oppgradering koster og i tillegg er så dyr. Synes kunder blir lurt til å betale for noe Tesla enkelt installerer med lite kostnad.
Det fører til større slitasje på komponenter i drivverket og dermed større sannsynlighet for at noe ryker under garanti, dermed større kostnader for Tesla i forbindelse med garantiutbedring. Dersom Tesla hadde tilbudt denne oppgraderingen gratis hadde de tapt penger på det. I tillegg er det jo en smart måte å få inn ekstra cash på, og synes ikke man på noen måte kan laste Tesla for å ta betalt for en slik ytelsesoppgradering. Liker en det ikke er det bare å la være å kjøpe oppgraderingen og beholde de ytelsene bilen har fra før.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

C_B_

Sitat fra: Tankeboks på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:55
Sitat fra: C_B_ på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:50
Det vet jeg selvsagt ikke, men personlig synes jeg det er å lure kunder å nå kreve betaling for en slik oppdatering.

Det er jo helt frivillig for de som ser en merverdi i bedre aks å kjøpe dette. det var vel ingen som kjøpte sin long range med forventninger om at den skulle kunne komme ned i 3.7 på 0-100 ?

personlig bestilte jeg min når den var annonsert med 340ish hester og fikk uten merkostnad en betydelig oppgradering med den oppdateringen som kom i sommer. At Tesla ser en mulighet til å tjene litt penger på å øke folk ytterligere ser jeg null problem med.

men som Mondeo lengre opp her bor jeg i nord og har vinter store deler av året. hadde sikkert klart meg fint med 150hk de fleste dagene.
Ok, vi er uenige og det er greit for meg. Synes det er å gå over grensen å nå ta seg betalt for slikt. 

Wims!

Noen som har sett faktiske tall på før/etter upgrade?
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

cra

Sist jeg sjekka var ikke chiptuning gratis på andre biler heller.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ewout

Man kan ikke bare forvente at Tesla kommer med slike oppgraderinger/forbedringer uten å ta betalt for dette. Jeg har hatt min bil nå snart to uker og ikke har hatt mulighet til å gi full 'gass' uten chill mode. Jeg trenger ikke den oppgradering, men klart at noen vil ha. Men da må de betale for dette. Jeg kan ikke anse det som urimelig.
Life is electrifying :-)

stefse

Tror ikke jeg gidder å kjøpe den oppgraderingen nå, midt på svarteste vinteren.
Men at tilbudet alltid er der, er helt klart en fordel. Også ved evt salg av bilen; "bare betal inn der, så får du xxx mye raskere bil veldig enkelt".
Slik kan de som har mest bruk for det, betale for det, også i 2.håndsmarkedet.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

daggad

Jeg har ikke fått min bil enda. Like før.
Håpet at en kunne få kjøpe denne med bilen og uten moms til ca 15k men ringte Tesla og de visste som alltid ingen verdens ting. Tullete å bare gi bort denne momsen til staten.
Samtidig er jo differansen til P blitt enda mye mindre..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

jorgror

Jeg kommer nok ikke til å slå til på denne oppgraderingen. Hvis det blir et black friday tilbud eller noe en gang i fremtiden kan det være jeg slår til
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Counterpointer

Sitat fra: daggad på torsdag 19. desember 2019, klokken 16:48
Samtidig er jo differansen til P blitt enda mye mindre..
Det er ett poeng.

Tesla burde tilby en oppdatering av 3P når Plaid kommer til S. Gjerne med litt hardwareoppdatering også ( keramiske bremser, justerbare dempere f.eks). Sikkert mulig å få den under 3 sekunder.

Er enig med de som er skeptiske til å ha for mye power uten tilhørende bremser og understell.

HCO

Kan det være at de som kjøper denne også får fremtidige oppgraderinger (slike som vi har fått flere ganger tidligere i år)?

Forøvrig skulle jeg gjerne visst om denne oppgraderingen gir bedre akselerasjon oppe i fart, type forbikjøringer og akselerasjon ut av sving. I så fall kunne jeg vurdert å betale for den. Om det bare gir bedre 0-100 er det ganske uinteressant når bilen allerede er godt under 5 sekunder.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

jkirkebo

Sitat fra: Ewout på torsdag 19. desember 2019, klokken 16:25
Man kan ikke bare forvente at Tesla kommer med slike oppgraderinger/forbedringer uten å ta betalt for dette. Jeg har hatt min bil nå snart to uker og ikke har hatt mulighet til å gi full 'gass' uten chill mode. Jeg trenger ikke den oppgradering, men klart at noen vil ha. Men da må de betale for dette. Jeg kan ikke anse det som urimelig.

Oppdateringen til gamle X75D/S75D var faktisk gratis (uncorking). Riktignok ikke OTA, men gratis på verksted. Jeg trenger det heller ikke, så har ikke bedt om å få aktivert den oppgraderingen heller selv om den ikke koster noe. Men sikkert greit for de som ønsket det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA