Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betalt oppdatering på akselerasjon ?

Startet av daggad, onsdag 18. desember 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

Inop

Tror denne oppgraderingen kun er for LR, ikke for Performance.

Lurer på om det har noen påvirkning på forsikringen?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Autodidact

En symbolsk liten sum hadde nok fristet (meg), men ikke et slikt beløp.

Det er ganske mye karusellpenger, og jeg merker at jeg nå sjelden bruker hard akselerasjon om det ikke er kjøremessig "påkrevd". Show-off faktoren er liksom over ...

Håkon

hemi

kontra de 50k jeg betalte for FSD, får man jo faktisk noe....

patron

4,6 til 4,1? Trodde vi med LR AWD og de siste powerboostene allerede var nede på slike tall?

Autodidact

Et godt poeng nå som det ser ut til at flere restriksjoner kommer fra direktivforfatterne i Brussel.
Vi burde fått boosten som verdikompensasjon for "nedgraderingen av FSD ...

Håkon

Handyman

Sitat fra: hemi på torsdag 19. desember 2019, klokken 10:12
kontra de 50k jeg betalte for FSD, får man jo faktisk noe....
Jeg har EAP (FSD) og har NoA, feltskifte, autopark og summon, samt en lovnad om FSD-computer.
Pluss løfte om selvkjøring i bygater ++ en gang i fremtiden.......Elon tid. Det er da absolutt også noe?
Om det er verdt prisen, må jo hver enkelt vurdere.
Dersom disse funksjonene er helt uviktige for deg, blir det interessante spørsmålet hvorfor du da kjøpte dem?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Boge

Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

Pallesnekkern

Det er vel angrerett på et slikt onlinekjøp eller?

hemi

Sitat fra: Handyman på torsdag 19. desember 2019, klokken 10:23
Sitat fra: hemi på torsdag 19. desember 2019, klokken 10:12
kontra de 50k jeg betalte for FSD, får man jo faktisk noe....
Jeg har EAP (FSD) og har NoA, feltskifte, autopark og summon, samt en lovnad om FSD-computer.
Pluss løfte om selvkjøring i bygater ++ en gang i fremtiden.......Elon tid. Det er da absolutt også noe?
Om det er verdt prisen, må jo hver enkelt vurdere.
Dersom disse funksjonene er helt uviktige for deg, blir det interessante spørsmålet hvorfor du da kjøpte dem?
NoA, funker sjelden bra
feltskifte, blitt vesentlig bedre, fortsatt ganske uburkelig om det er noen i nærheten av deg
autopark, no bueno, den har prøvd å krasje noen gangr og jeg har gitt den opp
summon, klarer fortsatt ikke kjører ut og inn av garasjen, selv om jeg ikke har noen terskel, bare smalt på midten.

Fikk bilen i mars, husker vi skulle få trafikkskilt, lys mm i Q3.. nå er det straks Q1 2020 og de Q3 tingene og lovnadene er ikke verdt 50k.
Sett flere har forespurt hw3 oppgradering som jo var en av de store sellingpointene, men ingen har fått enda, klart gjør jo ikke stort enda, vi får vente og se, men fra rent økonomisk perspektiv er vel dette den tingen man får igjen minst for ved salg, mindre enn vinterhjula til 33? 31k?

Kåre_S

Noen som vet noe mer? Tester etc? Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

Mondeo

Sitat fra: patron på torsdag 19. desember 2019, klokken 10:16
4,6 til 4,1? Trodde vi med LR AWD og de siste powerboostene allerede var nede på slike tall?

Ja det er man. Havner vist nedi 3.7 sekunder på AWD LR etter denne oppgraderingen.
Veldig usikker på hvorfor Tesla bruker gamle tall.

Personlig venter jeg til det kansje kommer på tilbud en dag. Er vinter her nesten hele året uansett så får ikke brukt kreftene jeg har fra før av engang.

Solheim


C_B_

#27
Synes det er dårlig opplegg at en slik oppgradering koster og i tillegg er så dyr. Synes kunder blir lurt til å betale for noe Tesla enkelt installerer med lite kostnad.

ThomasR

Sitat fra: C_B_ på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:26
Synes det er dårlig opplegg at en slik oppgradering koster og i tillegg er så dyr. Synes kunder blir lurt til å betale for noe Tesla enkelt installerer med lite kostnad.

Du trur dettan e enkelt for Tesla å bare programmere uten videre?
Tesla Model 3 Performance - Sort/Hvit - 20'

C_B_

Sitat fra: ThomasR på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:34
Sitat fra: C_B_ på torsdag 19. desember 2019, klokken 15:26
Synes det er dårlig opplegg at en slik oppgradering koster og i tillegg er så dyr. Synes kunder blir lurt til å betale for noe Tesla enkelt installerer med lite kostnad.

Du trur dettan e enkelt for Tesla å bare programmere uten videre?
Det vet jeg selvsagt ikke, men personlig synes jeg det er å lure kunder å nå kreve betaling for en slik oppdatering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA